TEZLER: Recent submissions
Now showing items 221-240 of 1624
-
Lise öğrencilerinin günlük yaşamdaki akış deneyimlerinin incelenmesi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada lise öğrencilerinin günlük yaşamdaki akış deneyimlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada öncelikle güdülenme kuramları ve içsel güdülenmeyi açıklamaya çalışan Akış Kuramı kuramsal olarak ele alınmıştır. ... -
Öğretmen yetiştirme programlarındaki öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme dersinin değerlendirilmesi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET ÖĞRETMEN YETİŞTİRME PROGRAMLARINDAKİ ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME DERSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Ördekçi, Sultan Yüksek Lisans, Eğitim Teknolojisi Programı Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Nurettin Şimşek ... -
Milli Eğitim Bakanlığı`na bağlı özel eğitim okullarını denetleyen ilköğretim müfettişlerinin özel eğitim okullarında yaşanan sorunlara ve bu sorunların çözümüne ilişkin görüşleri (Ankara ili örneği)
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI'NA BAĞLI ÖZEL EĞİTİM OKULLARINI DENETLEYEN İLKÖĞRETİM MÜFETTİŞLERİNİN ÖZEL EĞİTİM OKULLARINDA YAŞANAN SORUNLARA VE BU SORUNLARIN ÇÖZÜMÜNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ ( Ankara İli Örneği ) Kayaaltı, ... -
İlk ve ortaöğretimde öğretmen ve öğrencilerin bilgisayar okuryazarlıklarının karşılaştırılması
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET İLK VE ORTAÖĞRETİMDE ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİN BİLGİSAYAR OKURYAZARLIKLARININ KARŞILAŞTIRILMASI BALLI ŞAHİN, Gümrah Yüksek Lisans, Eğitim Teknolojisi Programı Tez Danışmanı: Yrd. Doç.Dr. Nurettin ŞİMŞEK Haziran 2005, ... -
Drama destekli öğretim modeli`nin plastik sanatlar temel tasarım edinimlerinin transferine etkisi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-24)Plastik sanatlar eğitiminde, Güzel Sanatlar Fakülteleri ve Eğitim Fakülteleri Resim-iş Öğretmenliği bölümlerinin; birinci sınıfında öğrenciye Temel Tasarım dersi verilmektedir. Araştırmanın problemi, öğrencilerin Temel ... -
Tarih derlerinde öğrenci merkezli öğrenmeye ilişkin öğretmen görüşleri (Afyon ili örneği)
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET TARİH DERSLERİNDE ÖĞRENCİ MERKEZLİÖĞRENMEYE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ ( Afyon İli Örneği) Çalışkan, Burak Yüksek Lisans, Eğitimin Sosyal ve Tarihi Temelleri Tez Danışmanı: Yard.Doç.Dr.İsmail Güven Haziran 2005, 123 ... -
Türkiye ve bazı Avrupa Birliği ülkelerinde (İngiltere, Almanya, İtalya, Fransa) fizik öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırılması
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET TÜRKİYE VE BAZİ AVRUPA BİRLİĞİ ÜLKELERİNDE (İNGİLTERE, ALMANYA, İTALYA, FRANSA ) FİZİK ÖĞRETMENİ YETİŞTİRME PROGRAMLARİNİN KARŞİLAŞTİRİLMASİ Polat, Dürdane Yüksek lisans, Program Geliştirme Bölümü Tez Danışmanı: Prof. ... -
Üniversite öğrencilerinin akademik başarılarının yordanmasına ilişkin karşılaştırmalı bir araştırma
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARININ YORDANMASINA İLİŞKİN KARŞILAŞTIRMALI BİR ARAŞTIRMA Gülleroğlu, H. Deniz Doktora, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Programı Tez Danışmanı: Prof. Dr. Nizamettin Koç, Prof. ... -
İlköğretim okulu yöneticilerinin ilköğretim okullarında öğrenci sağlığına ilişkin görüşleri (Ankara ili Keçiören ilçesi örneği)
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-03-22)Bu araştırmada, Keçiören İlçesine bağlı resmi ilköğretim okulları yöneticilerinin okullarda öğrenci sağlığına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Amaç doğrultusunda ilçede bulunan 83 ilköğretim okulundan ... -
Avrupa Birliği`ne üye 15 ülkede ve Türkiye`de ilköğretim birinci kademe bilgisayar ders programlarının karşılaştırılması ve Türkiye`deki durumun değerlendirilmesi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET Avrupa Birliği'ne Üye 15 Ülkede ve Türkiye'de İlköğretim Birinci Kademe Bilgisayar Ders Programlarının Karşılaştırılması ve Türkiye'deki Durumun Değerlendirilmesi Çiğdem Özgen Yüksek Lisans Tezi Eğitim ... -
Williams yaratıcılık değerlendirme ölçeği`nin uyarlanması ve yaratıcılık ile algılanan öğretmen davranışları arasındaki ilişki
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-24)ÖZET WİLLSAMS YARATÎCSLİK DEĞERLENDİRME ÖLÇEĞİ'NİN UYARLANMASI VE YARATICILIK İLE ALGILAMAN ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Erdoğdu, Yüksel M. Doktora, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Programı Tez Danışman -
Bilgisayar destekli bilişsel çıraklık yönteminin öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerine etkisi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, Bilgisayar Destekli Bilişsel Çıraklık yönteminin öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, öntest-sontest kontrol gruplu deneysel araştırma modeline göre ... -
Ortak Avrupa düzeni diller belgesi kapsamında çok kültürlülük ve Başkent Üniversitesi İngilizce hazırlık okulu programının değerlendirilmesi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET ORTAK AVRUPA DÜZENİ DİLLER BELGESİ KAPSAMINDA ÇOK KÜLTÜRLÜLÜK VE BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ İNGİLİZCE HAZIRLIK PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hamurabi Sözen, Pelin Yüksek Lisans, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Tez Danışmanı: ... -
Kavramsal değişim stratejileri, çalışma türü ve bireysel farklılıkların öğrencilerin başarısı ve tutumları üzerindeki etkisi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET KAVRAMSAL DEĞİŞİM STRATEJİLERİ, ÇALIŞMA TÜRÜ VE BİREYSEL FARKLILIKLARIN ÖĞRENCİLERİN BAŞARI VE TUTUMLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ Akgün, Özcan Erkan Doktora, Eğitim Teknolojisi Programı Tez Danışmanı: Yrd.Doç.Dr. Deniz ... -
Deneyim eşitliğine dayalı internet temelli ve yüz yüze öğrenme sistemlerinin öğrenci başarısı ve doyumu açısından karşılaştırılması
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, 2004-2005 öğretim yılı Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi ilköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı öğrencilerinden oluşan ve üçüncü sınıf, birinci yarıyıl programında bulunan `Öğretim Teknolojileri ... -
Resmi ortaöğretim kurumlarında beden eğitimi derslerinin uygulamalarında karşılaşılan sorunlara ilişkin öğrencilerin ve beden eğitimi öğretmenlerinin görüşleri (Kırıkkale ili örneği)
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET RESMİ ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA BEDEN EĞİTİMİ DERSLERİNİN UYGULAMALARINDA KARŞILAŞILAN SORUNLARA İLİŞKİN ÖĞRENCİLERİN VE BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ (Kırıkkale İli Örneği) Karakuş, Erdağ Yüksek Lisans, ... -
Zihinsel engelli çocuğu olan annelerin umutsuzluk, karamsarlık, sosyal destek algılarının ve gelecek planlarının incelenmesi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZET ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUĞU OLAN ANNELERİN UMUTSUZLUK, KARAMSARLIK, SOSYAL DESTEK ALGILARININ ve GELECEK PLANLARININ İNCELENMESİ Gamze Gölalmış Erhan Yüksek Lisans Tezi, Özel Eğitim Bölümü Tez Danışmanı: Prof. Dr. Sema ... -
Öğrenme stratejilerinin okuduğunu anlama ve yazma becerileri ile Türkçe dersine ilişkin tutumları
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Öğrenme stratejilerinin okuduğunu anlama ve yazma becerileri ile Türkçe dersine ilişkintutumlara etkisini belirlemeye yönelik olarak yapılan bu araştırma, deneme modellerindenkontrollü öntest sontest modele göre ... -
Sosyal beceri eğitiminin lise öğrencilerinin utangaçlık düzeylerine etkisi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Hasdemir, Aynur, Sosyal Beceri Eğitiminin Lise ÖğrencilerininUtangaçlık Düzeyine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Danışman: Yrd. Doç. Dr.Metin Pişkin. 138 s.ÖZETBu araştırmada, sosyal beceri eğitimi programının lise ... -
İlköğretim 7. sınıf fen bilgisi dersindeki portfolyo uygulamasının değerlendirilmesi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, İlköğretim 7. sınıf fen bilgisi dersine dayalıolarak oluşturulan portfolyo çalışmalarının öğrenci performansına katkısı ilebu çalışmalarla ilgili öğrenci ve veli görüşleri alınarak mevcut durumunyans ...