Ortak Avrupa düzeni diller belgesi kapsamında çok kültürlülük ve Başkent Üniversitesi İngilizce hazırlık okulu programının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET ORTAK AVRUPA DÜZENİ DİLLER BELGESİ KAPSAMINDA ÇOK KÜLTÜRLÜLÜK VE BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ İNGİLİZCE HAZIRLIK PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hamurabi Sözen, Pelin Yüksek Lisans, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Tez Danışmanı: Prof. Dr. Mehmet A. Kısakürek Nisan 2005, 130 sayfa Bu çalışmanın Başkent Üniversitesi ingilizce Hazırlık Okulu ders programının Ortak Avrupa Düzeni Diller Belgesi'nin (Common European Framework of References) çok kültürlülük bağlamına göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel ve nicel veriler toplanmıştır. İlişkisel tarama modeli niteliğinde olan araştırmanın evreni, 380 kişi olan son sınıf öğrencileri ve 72 kişi olan mesleki ingilizce dersi öğretim elemanı ve yöneticileri oluşturmuştur. Araştırmanın örnekleminde 164 öğrenci ve 61 öğretim elemanı yer almıştır. Örneklem grubuna araştırmacı tarafından hazırlanan program değerlendirme ölçeği ile Aiken'den ingilizce dersine yönelik uyarlanan, hedef kültüre karşı tutum ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS programında çözümlenmiştir. Nitel veriler ise görüşme, gözlemler ve doküman inceleme yoluyla elde edilmiştir, öğrencilerle öğretim elemanları arasında görüş farklılıkları bulunup bulunmadığı t test ile test edilmiştir. Bu araştırmadan elde edilen bulgular ingilizce programında kültürel öğelerin bulunduğunu ancak bu öğelerin iletişim becerisini pekiştirmekten çok, mesleki ya da öğrencilerin alan bilgilerini kapsadığı yönünde olmuştur. n ABSTRACT COMMON EUROPEAN FRAMEWORK OF REFERENCES IN TERMS OF MULTİCULTURAUSM AND CURRICULUM EVALUATION OF BAŞKENT UNIVERSITY ENGLISH LANGUAGE SCHOOL Hamurabi Sözen, Pelin M.Ed., Department of Educational Sciences Advisor: Prof. Dr. Mehmet A. Kisakiirek April 2005, 130 pages The main purpose of the study is to evaluate the curriculum of Başkent University, English Language School in terms of multiculturalism in Common European Framework of References. The research has correlational research model. The population has 380 senior students and 72 Departmental English Course instructors. Quantitative data are gathered via two questionnaires. A program evaluation questionnaire which is conducted to a representative sample of 164 students and 61 instructors and an attitude scale questionnaire which is conducted to 164 students. Collected data are evaluated by SPSS programme. Qualitative data are gathered via semi-structured interviews, observations and document analysis. Independent t-test is used to test the significance level of the relationship between instructors and students views. The most significant findings of the study are about the cultural elements found in the curriculum and students' attitudes towards target culture. in
Collections