Bilgisayar destekli bilişsel çıraklık yönteminin öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Bilgisayar Destekli Bilişsel Çıraklık yönteminin öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, öntest-sontest kontrol gruplu deneysel araştırma modeline göre yürütülmüştür. Araştırma, 2004-2005 öğretim yılı ikinci yarıyılında öğrenim gören ilköğretim altıncı sınıf öğrencileriyle ve bilgisayar dersinde gerçekleştirilmiştir. Yansız olarak eşleştirilmiş iki grup üzerinde yürütülen araştırmada öğretim, kontrol grubunda (n=18) öğretmen merkezli geleneksel yöntemle, deney grubunda (n=18) bilgisayar destekli bilişsel çıraklık yöntemiyle sürdürülmüştür. Araştırmada, araştırmacı tarafından geliştirilen The purpose of this study is to determine the effect of computer- assisted cognitive apprenticeship method on students' higher- order thinking skills. This is a pretest- posttest control group mental study model. The study is carried out with sixth grade students in a computer class at a primary school in the second semester of 2004-2005 academic years. There were two study groups that are paired randomly. Teacher-centered traditional method was used to teach students in the control group which included 18 students and computer- assisted cognitive apprenticeship method was used in the experimental group which also included 18 students. An instruction software entitled
Collections