Deneyim eşitliğine dayalı internet temelli ve yüz yüze öğrenme sistemlerinin öğrenci başarısı ve doyumu açısından karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, 2004-2005 öğretim yılı Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi ilköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı öğrencilerinden oluşan ve üçüncü sınıf, birinci yarıyıl programında bulunan `Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme` dersini alan 60 denek üzerinde yürütülmüştür. Araştırma kapsamında yer alan deneklerin belirlenmesinde ve deney gruplarının eşleştirilmesinde ÖSS giriş puanları, not ortalamaları, cinsiyet ve baskın öğrenme biçemleri dikkate alınmıştır. Bu değişkenlere göre her biri 30 denekten oluşan iki deney grubu oluşturulmuştur. ANCOVA sonuçlarına göre, farklı öğrenme sistemlerinde öğrenim gören öğrencilerin öntest puanlarına göre düzeltilmiş sontest ve kalıcılık ortalama puanları arasında yüz yüze öğrenme sistemi lehine anlamlı bir farkın olduğu [sırasıyla F(1.57)=11,66, p<.01; F(1.57)=7,72, p<.01] görülmektedir, internet temelli öğrenme sisteminde öğrencilerin öğrendikleri bilgilerinin kalıcılığına ilişkin olarak uygulanan kalıcılık testi puanı ortalamalarında sonteste göre anlamlı şekilde bir artış söz konusudur. Gerek internet temelli öğrenme sisteminde gerekse yüz yüze öğrenme sisteminde öğrencilerin öğrendikleri bilgilerinin kalıcılığına ilişkin olarak uygulanan kalıcılık testinden elde ettikleri farklı öğrenme düzeylerindeki (alt, orta ve üst) başarı puanı ortalamaları, sonteste göre farklı sonuçlar doğurmuştur. Öğrencilerin öğrenme sistemindeki derse ilişkin hem genel doyum puanları hem de doyumun alt düzey puanları öğrenme sistemine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. In this research, 60 subjects attended to `Instructional Technologies and Material Design` lesson in the first semester of 2004-2005 at Gazi University Gazi Faculty of Education, Primary School Teaching Program. Identifying the subjects included in the research and matching the control and experimental groups; ÖSS (Öğrenci Seçme Sinavi-The Student Selection Examination) grades, grade point averages, gender, and dominant learning modalities are considered. According to these variables, two experimental groups, each included 3 men and 27 women subjects, are created. According to ANCOVA results, Pre-Test Values of the students from different instruction systems compared to the Corrected Post-Test Values and Permanence Average Values showed a significant difference in favor of Face to Face learning [in order: F(i.57)=1 1,66, p<.01; F(i-57)=7,72, p<.01]. In Internet-Based Learning System, the permanence of the knowledge learned by the students which is evaluated by a Permanence Test had showed a significant increase as to Post-Test achievement scores. Both in Internet Based Learning System and in Face-to-face Learning System, the different learning levels of permanence (low, mid and high) of the knowledge learned by the students which is evaluated by a Permanence Test as to Post-Test grades had showed different results. Both general satisfaction scores and levels of satisfaction scores of the lesson, which were learned by the students, didn't show a significant difference according to the Learning System.
Collections