İlk ve ortaöğretimde öğretmen ve öğrencilerin bilgisayar okuryazarlıklarının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET İLK VE ORTAÖĞRETİMDE ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİN BİLGİSAYAR OKURYAZARLIKLARININ KARŞILAŞTIRILMASI BALLI ŞAHİN, Gümrah Yüksek Lisans, Eğitim Teknolojisi Programı Tez Danışmanı: Yrd. Doç.Dr. Nurettin ŞİMŞEK Haziran 2005, 143 + xix sayfa Bu çalışmada, ilk ve ortaöğretim kademelerindeki öğrencilerin ihtiyaç duydukları bilgisayar okuryazarlık becerilerini kazanıp kazanmadıkları, aynı türden becerilere öğretmenlerin ne kadar sahip oldukları araştırılmış ve bu beceriler açısından öğretmen ve öğrenciler karşılaştırılmıştır. Genel tarama modeli niteliğinde olan araştırmanın çalışma grubunu Mersin ilindeki sosyo-ekonomik düzeyleri farklı üç ilk ve ortaöğretim kurumunda çalışan 253 öğretmen ile bu okullarda öğrenim görmekte olan 2556 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma için gerekli veriler; ECDL temel bilgi teknolojisi ve kişisel bilgisayar kullanım yeterliliği sertifika programına ait içeriği temel alan çoktan seçmeli ve açık uçlu sorulardan oluşan bir anket kullanılarak toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde t-test ve tek boyutlu varyans analizleri uygulanmış, araştırmanın amaçları doğrultusunda sonuçlara varılmıştır. Tüm ilişkisel çözümlemeler için manidarlık düzeyi.05 olarak kabul edilmiştir. Yapılan analizlerin sonucunda öğretmenlerin bilgisayar okuryazarlık düzeylerinin orta, öğrencilerin bilgisayar okuryazarlık düzeylerinin ilköğretim 1. kademede vasat, ilköğretim 2. kademe ve ortaöğretimde orta düzeyde olduğuna, öğretmen ve öğrencilerin bilgisayar okuryazarlık düzeyleri arasında fark olduğuna ve bu farkın kademe yükseldikçe azaldığına ilişkin bulgular elde edilmiştir. iiiElde edilen bulgular ışığında öğretmen ve öğrencilerin bilgisayar okuryazarlık düzeylerinin yükseltilmesi, aralarındaki farkın azaltılması için önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kavramlar: Bilgisayar, Bilgi çağı, Bilgisayar okuryazarlığı IV ABSTRACT COMPARING THE COMPUTER LITERACY OF PRIMARY AND HIGH SCHOOL TEACHERS AND STUDENTS BALLI SAHIN, Gumrah Master Thesis in Educational Technology Advisor: Asst. Prof. Dr. Nurettin SİMSEK June 2005, 143+ xix pages In this research, it is focused on, whether or not the students of primary and high school gained the literacy of computer, which they need, and how far the teachers have the ability on the same field. The abilities of teachers and the students on computer literacy are also compared in this research. 253 teachers working in 3 different primary and high schools from different socio-economical levels in Mersin and 2556 students studying at these schools are forming the working group of this general research model. The datas needed for this research are gathered by using a questionnaire, which is composed of multiple choice and open enden questiions. This questionnaire is based on the curriculum of basic ECDL information technology and personal computer literate certification program. Datas are analized by using t-test and one-way anova. The significance level for all the related analysis is accepted as.05. The results of this research displays that the computer literacy of teachers are on the average level, The computer literacy level of students in primary schools is intermediate, the computer literacy of students in middle and high schools is also on the average level. The other result of this research is, there is a difference between computer literacy levels of teachers and stidents, and this difference is decreasing as the students' grades are increasing.By using the results of this research, in order to increase the teachers' computer literacy level and to decrease the difference between the levels of teachers and students, suggestions are stated. Keywords: Computer, Computer era, Computer literacy VI
Collections