Öğretmen yetiştirme programlarındaki öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme dersinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET ÖĞRETMEN YETİŞTİRME PROGRAMLARINDAKİ ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME DERSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Ördekçi, Sultan Yüksek Lisans, Eğitim Teknolojisi Programı Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Nurettin Şimşek Ağustos 2005, 151 + xi sayfa Bu çalışmada öğretmen yetiştirme programlarındaki `Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme` dersini amaç, içerik, yöntem ve değerlendirme boyutları açısından değerlendirmek amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modeli niteliğinde olan araştırmanın evrenini Türkiye'de bulunan eğitim fakültelerinde `Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme` dersini veren bütün öğretim elemanları oluşturmaktadır. Örneklemi ise bünyesinde İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ve Türkçe Öğretmenliği programlarının hepsini bulunduran eğitim fakültelerinde ya da BÖTE programını bulunduran eğitim fakültelerinde 2004-2005 öğretim yılında `Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme` dersini veren toplam 31 öğretim elemanı oluşturmuştur. Katılımcılara kişisel bilgilere, dersin amaç ve içeriğine, derste kullanılan öğretim ve değerlendirme yöntemlerine yönelik sorulardan oluşan bir anket uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde non- parametrik bir test olan kay-kare testi (a<=0.05) kullanılmıştır. Kay-kare testinde herhangi bir hücrede beklenen değerler 5'ten küçük olduğu için kategoriler arasında birleştirme yoluna gidilmiştir. Kategorilerin birleştirilmesi ile elde edilen yeni gözeneklerde beklenen değerlerin 5'ten küçük olduğu durumlarda Fisher'ın Tam Olasılık Testi uygulanmıştır. Yapılan analizlerin sonucunda öğretim elemanlarının derste işledikleri kavramlara, kullandıkları öğrenme hedeflerine, öğretim ve değerlendirme yöntemlerine, kullanılan öğretim ve değerlendirme yöntemlerinin tutarlılığına ilişkin bulgular elde edilmiştir. ABSTRACT EVALUATION OF INSTRUCTIONAL TECHNOLOGIES AND MATERIAL DEVELOPMENT COURSE IN TEACHER EDUCATION Ördekçi, Sultan Master Thesis in Educational Technology Advisor: Asst. Prof. Dr. Nurettin Şimşek August 2005, 151 + xi pages In this research, the aim is to evaluate aim, content, method and assessment in terms of instructional technologies and material development course in the teacher training colleges. The research is consist of relation scanning. The population of the research is consist of all the instructors who give instructional technologies and material development course in education of faculties in Turkey. The sample is consist of 31 instructors who give instructional technologies and material development course for the first term of 2004-2005 educational year in the colleges which consist of primary maths teaching, primary science teaching, primary teaching, social knowledge teaching, Turkish teaching or computer education and educational technology. A questionnaire has been applied to these instructors about their personnel knowledge, the learning objectives, content, teaching methods and assessment methods of course which have been used in the instructional technologies and material development course. In analizing of data chi-square test (a<=0.05) has been used which is non- parametric. Since values which are hoped chi-square test, are smaller than 5, the categories have been put together. In the case of values are smaller than 5 in the categories which have been put together, Fisher's Exact Test has been applied. In the result of the analysis, findings which are relating to consistance of concept in their courses, learning objectives, teaching methods and assessment methods from instructors are recieved. VI
Collections