İlköğretim 7. sınıf fen bilgisi dersindeki portfolyo uygulamasının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, İlköğretim 7. sınıf fen bilgisi dersine dayalıolarak oluşturulan portfolyo çalışmalarının öğrenci performansına katkısı ilebu çalışmalarla ilgili öğrenci ve veli görüşleri alınarak mevcut durumunyansıtılmasıdır.Bunun için Satıkadın İlköğretim Okulu 7. sınıf Fen Bilgisi dersinde2004-2005 eğitim öğretim yılı II. dönemi boyunca portfolyo değerlendirmeçalışması yapılmıştır. Bu çalışma için süreç boyunca öğrencilere performansgörevleri verilmiş, bu görevler sonucunda oluşturulan ürünler derecelipuanlama anahtarları ile değerlendirilmiştir. Ayrıca öğrencilere süreçte tutumölçeği, akran ve özdeğerlendirme formu; velilerine ise veli görüşme formuuygulanmıştır. Bu araçlardan elde edilen verilerle çalışmanın problemine vealt problemlerine yanıt aranmaya çalışılmıştır.Tarama modeli niteliğinde olan bu çalışmada veriler; ilişkiliörneklemler için t-testi, Pearson korelasyonu, aritmetik ortalama, frekans veyüzde gibi teknikler kullanılarak betimsel analiz çalışması yapılmıştır.Yapılan analizler sonucunda performans görevlerinin kullanılması ileilköğretim 7. sınıf fen bilgisi dersinde uygulanan portfolyo değerlendirmeçalışmalarının önemli ve gerekli olduğu, klasik ölçme ve değerlendirmeyaklaşımları ile ölçülmesi çok güç olan duyuşsal özelliklerin portfolyouygulamalarının değerlendirilme sürecinde çok daha kolay ölçülebildiği,klasik ölçme ve değerlendirme yaklaşımı ile yapılan değerlendirmeler ile yeniölçme ve değerlendirme yaklaşımlarından olan portfolyo değerlendirmeleriarasında 0,94 düzeyinde anlamlı bir ilişki olduğu, fen bilgisi dersindeportfolyo değerlendirme uygulamaları ile, derste kazandırılmak istenendavranışların öğrencilere kazandırıldığı ve öğrenci başarısının arttığı görüşüvelilerce desteklendiği ve fen bilgisi dersindeki portfolyo değerlendirmeuygulamalarının öğrenci başarısını etkilediği bulunmuştur.Bu çalışma beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde konuyla ilgilikaynak taraması, araştırma problemi ve araştırmanın önemi; ikinci bölümdearaştırma modeli, çalışma grubu, veri toplama araçları ve veri analizyöntemleri; üçüncü bölümde verilerin analizi ve yorumlanması; dördüncübölümde araştırmanın sonucu ve ileride benzer çalışma yapmayı düşünenlerile bu çalışmayı kullananlar için önerler; beşinci bölümde ise (Ekler)araştırmada kullanılan araçlar, veri analiz tabloları, öğrencilerin ve velilerininformlara verdikleri cevap örnekleri ile öğrencilerin portfolyolarına koyduklarıçalışma örnekleri bulunmaktadır. The main aim of this study was to reflect the current situation of theuse of portfolios in the subject of science for primary school level, 7th gradeand its contribution to the performance of the student and opinions of thestudents and parents.In order to achieve this, portfolio assessment was conducted at theSatıkadın Primary School during the 2nd semester of the 2004-2005academic year. During the course of this study, students were givenperformance tasks. These tasks were assessed by using rubics. In additionto this, the students were assessed by using an attitude scale and peer andself-assessment forms. Also, the parents of the students were administeredthe parent interview form. By using the data collected from these tools, theanswers to the problem and sub-problems of this study.The data of this screening model study were descriptively analyisedusing such tools as the t-test for interrelated samples, Pearson?s correlation,arithmetic averages, frequencies and percentages.As a result of the analysis that was conducted, it was found that: itwas the portfolio assessment work was important and necessary inassessing the performance tasks in 7th grade science subject; it is easier touse the portfolio in the assessment of some aspects such as the affectivecharacteristics in comparison to the traditional testing and assessmentapproaches; there is a significant relationship at the level of 0,94 betweenthe traditional and alternative testing and assessment approaches in terms ofassessment of portfolio; students acquired the behavior that was intended inscience with the portfolio assessment work; parents were supportive of theidea that the successful performance of the student increased and that theportfolio effected the success of the student in the subject of science.This study comprises of five sections. The first section includes a screeningof the literature and resources and the problem of the study and theimportance of the study. The second section includes the model of the study,the sample, the tools in which data is collected and the methods for dataanalysis. The third section comprises of the analysis of the study and itsinterpretation. The conclusion of the results and recommendations for thosecontemplating to conduct such a study are given in section four. Section fiveis the annexes were the tools used in the study, the data analysis tables, thesamples of the responses given by the students and parents in the forms andexamples of the work that the students included in their portfolios can befound.
Collections