Tarih derlerinde öğrenci merkezli öğrenmeye ilişkin öğretmen görüşleri (Afyon ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET TARİH DERSLERİNDE ÖĞRENCİ MERKEZLİÖĞRENMEYE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ ( Afyon İli Örneği) Çalışkan, Burak Yüksek Lisans, Eğitimin Sosyal ve Tarihi Temelleri Tez Danışmanı: Yard.Doç.Dr.İsmail Güven Haziran 2005, 123 Sayfa Bu çalışmada, tarih öğretiminde yeni yaklaşımların açıklanılması ve bu yeni yaklaşımlarla ilgili olarak tarih öğretmenlerinin görüşlerinin alınması amaçlanmıştır. Yeni yaklaşımların geleneksel tarih öğretiminden farklı olarak öğrencilerin konumu, tarih öğretmeninin rolü, sınıf atmosferinin özellikleri, ölçme ve değerlendirmenin niteliği ve tarih ders kitabının özelliklerine yönelik farklıkları ve açılımları çalışmanın önemli bir boyutunu oluşturmuştur. Diğer önemli bir boyut ise Tarih öğretiminde yeni yaklaşımların ortak noktası olan öğrenci merkezli öğrenme ile ilgili tarih öğretmenlerinin görüşlerinin alınmasıdır. Çalışmanın ilk bölümünde tarih öğretiminde yeni yaklaşımlar ve bu yeni yaklaşımların ortak noktası olan tarih öğretiminde öğrenci merkezli öğrenme üzerindeki araştırmalar incelenmiştir. Çalışmanın uygulama bölümünü oluşturan ikinci bölümde ise Afyon merkezde görev yapan tarih öğretmenlerinin görüşleri Yapılandırmacı Sınıf Ortamı Anketinden faydalanılarak geliştirilen anket kullanılmış, elde edilen verilerin analizinde SPSS programı kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda, tarih öğretmenlerinin tarih derslerinde öğrencilerin önceki bilgileri ile yeni öğrendikleri arasında bağ kurma konusunda; öğrencilerin tarih derslerini yaşamlarının bir parçası olarak görmeleri noktasında; tarih derslerinde birincil kaynakları kullanma noktasında olumsuz görüş taşıdıkları söylenebilir. ABSTRACT THEACHER' IDEAS ABOUT STUDENT-CENTERED LEARNING IN HISTORY LESSONS The aim of this study is to explain new approaches in teaching history and to take the point of views of history teachers about the new approaches. Different from traditional teaching history, the position of the history teacher, role of students, the classroom climate, history textbooks and the evaluation are the most important dimension of this research. The second important dimension of this study is that to take the points of view of history teacher about student-centered teaching that is the intersection point of the new approaches. In the first part of the study, the new approaches of history teaching and learner-centered teaching is examined. In the second part of the study, in application section, with Using Constructivist Learning Environment Survey, the points of view of history teachers who work in Afyon was examined. At the end of the study, we can say that about making connections with prior knowledge and the new knowledge of the students, student ideas about perceiving history lesson as part of their daily life and using first-hand materials in history lesson, history teachers have negative views. IV
Collections