Türkiye ve bazı Avrupa Birliği ülkelerinde (İngiltere, Almanya, İtalya, Fransa) fizik öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET TÜRKİYE VE BAZİ AVRUPA BİRLİĞİ ÜLKELERİNDE (İNGİLTERE, ALMANYA, İTALYA, FRANSA ) FİZİK ÖĞRETMENİ YETİŞTİRME PROGRAMLARİNİN KARŞİLAŞTİRİLMASİ Polat, Dürdane Yüksek lisans, Program Geliştirme Bölümü Tez Danışmanı: Prof. Dr. Mehmet Ali Kısakürek Mayıs 2005, 204 sayfa Bu araştırma, Türkiye ve bazı Avrupa Birliği ülkelerinde ( ingiltere, Almanya, İtalya, Fransa) genel olarak öğretmen eğitimi ve özel anlamda da Fizik öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırılması ve sonuçta da Türkiye' de Fizik öğretmeni yetiştirilmesi için bir model önerilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, Türkiye ve seçilen Avrupa Birliği ülkelerinin öğretmen yetiştirme sistemlerinin Fizik öğretmeni yetiştirme programları oluşturmaktadır. Bu ülkelerle ilgili yazılmış kitap, makale, proje raporları ve tezlerden ulaşılabilenler de araştırma için bu evrenin örneklemi olmuştur. Seçilen Avrupa Birliği ülkeleri ile Türkiye'deki Fizik Öğretmeni yetiştirme sistemlerinin benzer ve farklı yanları tespit edilerek, Türkiye için Avrupa'da genel eğitim olarak görülen 3+2 modeli önerilmiştir. Bu modelde, öğretmen adayı üniversitede ilgili alanda 3 yıl lisans eğitimi alacak ardından bir giriş sınavı sonrasında kabul edileceği eğitim fakültesi'nde 2 yıl öğretmenlik eğitimi alacak ve uygulama yapacaktır. Böylece, öğretmenin hem alanında uzman olması hem de öğretmenlik yeterliklerine sahip olması ve yeterince uygulama yapması sağlanacaktır. vı ABSTRACT COMPARISON OF PHYSICS TEACHER EDUCATION PROGRAMMES OF ENGLAND, GERMANY, ITALY AND FRANCE WITH TURKEY Polat, Dürdane Postgraduate, Curriculum Development Department Advisor : Prof. Dr. Mehmet Ali Kısakürek May 2005, 204 pages This research has been made generally to compare the teacher education programmes and especially Physics teacher education programmes in the countries England, Germany, Italy and France with Turkey. At the end of the research, a programme for Pyhsics teacher education in Turkey was suggested. The universe of the research is Physics Teacher Trainig Programmes in teacher training systems of the selected countries and Turkey. The sample of the universe consists of books, articles, project reports and accessible thesis that are related to these countries. Similar and different parts of Physics Teacher Training systems of selected countries and Turkey has determined and finally as it is seen the popular trend in Europe the model of 3+2 was suggested for Turkey. In this model the prospective teacher will study at subject area in university to get a bachelor degree. Then after passing the entrance examination, she or he will enter education faculty to study educational sciences and make practice. Therefore, a teacher will be both subject specialist and have teacher qualifications and also he or she will make enough practice. Vll
Collections