Browsing TEZLER by Issue Date
Now showing items 1-20 of 1624
-
İlköğretim ve yatılı ilköğretim bölge okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin ilköğretim programlarına ilişkin görüşleri: Çankırı ili örneği
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma ilköğretim ve yatılı ilköğretim bölge okulları I. kademede görev yapan sınıf öğretmenlerinin ilköğretim programlarına ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada nitel araştırma modeli ... -
Özel eğitim ve genel eğitim öğretmenlerinin tükenmişliklerine etki eden değişkenlerin irdelenmesi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada özel eğitim ve genel eğitim öğretmenlerinin meslekitükenmişlik düzeylerine etki eden değişkenler bir model çerçevesindeirdelenmiştir.Araştırmanın örneklemini, 2006?2007 eğitim-öğretim yılında Antalya İlmerkezindeki ... -
Türkiye`de öğretmenlerin işsizliği ve ataması yapılmayan öğretmenler hareketinin çözümlemesi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZETTÜRKİYE'DE ÖĞRETMENLERİN İŞSİZLİĞİ VE ATAMASI YAPILMAYAN ÖĞRETMENLER HAREKETİNİN ÇÖZÜMLEMESİKiraz, ZaferDoktora, Eğitim Ekonomisi ve PlanlamasıTez Danışmanı: Prof. Dr. Nejla KurulEylül 2014, 171+XII SayfaBu ... -
Özel gereksinimi olan bireylerin okul hayatından iş hayatına geçiş becerilerinin anne-baba görüşlerine göre belirlenmesi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı iş okulundan mezun olan özel gereksinimli bireylerin okul hayatından iş hayatına geçiş becerilerini anne-baba görüşlerine göre belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara ilinde bulunan iş ... -
Muzaffer İzgü`nün çocuk kitaplarının çocuk edebiyatının temel ilkeleri açısından incelenmesi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada Muzaffer İzgü'nün çocuk kitapları çocuk edebiyatının temel ilkeleri bakımından incelenmiştir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden belge (doküman) inceleme yöntemi ile yürütülmüştür. Muzaffer İzgü'nün ... -
Türkiye ve Hollanda`daki İngilizce öğretmenliği lisans programlarının pedagojik alan bilgisi kazandırma açısından karşılaştırılması
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Türkiye ve Hollanda'daki İngilizce Öğretmenliği lisans programlarının pedagojik alan bilgisi kazandırma yeterliği açısından karşılaştırılmasının amaçlandığı bu araştırmada, karma model tercih edilmiştir. 2013-2014 ... -
MEB aile eğitimi programının eğitim materyallerinde toplumsal cinsiyet
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, 0-18 yaş aile eğitimi kurs kitaplarının içeriğinin ne düzeyde cinsiyetçiliği yansıttığını ortaya koymayı amaçlamıştır. Bu amaca ulaşmak için kurs kitaplarındaki görseller ve metinlerin betimsel içerik analizi ... -
Öğrenme güçlüğü olan ve olmayan öğrencilerin sözcük bilgisi ve okuduğunu anlama becerileri arasındaki ilişki
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada öğrenme güçlüğü olan ve normal gelişim gösteren öğrencilerin sözcükbilgileri ve okuduğunu anlama performansları ile bu becerileri arasındaki ilişki düzeyiincelenmiştir. Çalışma grubunu 30 öğrenme güçlüğü ... -
İlköğretim birinci kademedeki sınıf öğretmenleri ile kaynaştırma öğrencisi olan ve olmayan öğrencilerin sınıf içi davranışlarının incelenmesi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada ilköğretim birinci kademedeki sınıf öğretmenleri ile kaynaştırma öğrencisi olan ve olmayan öğrencilerin sınıf içi davranışları incelenmiştir. Çalışma grubu, genel eğitim sınıflarında okuyan 10 kaynaştırma ... -
Ergenlerin yalnızlık düzeyleri ve kişilerarası ilişkilerle bilişsel çarpıtmaları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, kız ve erkek lise öğrencilerinin yalnızlık düzeylerine görekişilerarası ilişkilerle ilgili bilişsel çarpıtmalarının farklılığını belirlemekamaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, Ankara merkez liselerinde ... -
Federal Almanya cumhuriyetinde çalışan Türk öğretmenlerin mesleki, sosyo-kültürel ve ekonomik sorunları
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Federal Almanya Cumhuriyeti'nde bulunanokullarda, Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı'nca (MEB)görevlendirilmiş olan Türk öğretmenlerin Almanya'da yaşadıkları mesleki,sosyo-kültürel ... -
DINA model ile geliştirilen bir testin psikometrik özelliklerinin belirlenmesi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada Bilişsel Tanı Modellerinden biri olan DINA model ile test geliştirme süreci gerçekleştirilmiş ve teste ait psikometrik özellikler belirlenmiştir. Geliştirilen test, 7. Sınıf Fen ve Teknoloji dersine ait ... -
Özel işletmelerdeki eğitimlerin çalışan ve işletme açısından değerlendirilmesi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bilimsel gelişmeler ve bilginin hızlı üretilmesi, gelişmesi ve yayılması örgütlerde eğitim yönetimini, değişen insan kaynakları yönetimi anlayışının önemli bir parçası haline getirmiştir. Klasik yönetim anlayışıyla birlikte ... -
Akış kuramına dayalı stresle başa çıkma grup programının ergenlerin stresle başa çıkma stratejilerine etkisi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, akış kuramına dayalı Stresle Başa Çıkma GrupProgramı'nın, lise birinci sınıfta öğrenim gören, 14-17 yaşlar arasındakiergenlerin stresle başa çıkma stratejilerini etkileyip etkilemediği incelenmiştir.Bu ... -
Temel sayı işleme becerilerini geliştirmeye dönük öğretimin ortaokul kaynaştırma öğrencilerinin matematik başarılarına etkisi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı; temel sayı işleme becerilerini geliştirmeye dönük öğretimin, hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan ortaokul kaynaştırma öğrencilerinin matematik başarılarına etkisi olup olmadığını ortaya koymaktır. ... -
Çok uyaranlı eğitim ortamlarının öğrencilerin kavram gelişimine etkisi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Deneysel nitelik taşıyan bu çalışma; ?Giriş?, ?Kavram, Bilişsel Yapı ve Bellek?, ?Çok Uyaranlı Eğitim Ortamı?, ?İlgili Araştırmalar?, ?Yöntem?, ?Bulgular?, ?Sonuç ve Öneriler? olmak üzere yedi ana bölümden oluşmuştur.Araştırma, ... -
Öğrenci başarılarının belirlenmesi sınavında Türkçe dersi başarısının öğrenci ve okul özellikleri ile ilişkisinin hiyerarşik lineer model ile analizi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı (ÖBBS) 2005 ve 2008 uygulamalarında öğrencilerin Türkçe dersi başarıları ile öğrenci ve okul özelliklerinin ilişkisini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda ... -
Eleştirel düşünmeyi destekleyen öğretmen eğitimi programının geliştirilmesi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, ilköğretim kademesinde görev yapan öğretmenlerin eleştirel dü-şünmeyi destekleme davranışlarına yönelik bir eğitim programı (EDDÖEP) geliştirerek programın etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Araştırmada, ... -
Türkiye`de ilköğretim finansmanının değerlendirilmesi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Türkiye'de ilköğretimin finansmanının çözümlenmesini amaçlayan buaraştırma, varolanı betimlemeyi amaçladığından tarama modelindedir.Araştırmada nicel ve nitel paradigmanın varsayımları birlikte kullanılmıştır.Araştırmada ... -
Geçiş sürecindeki (11-18 yaş) işitme yetersizliği olan ve olmayan öğrencilerin kendi kararını verme becerilerinin öğretmen ve anne-baba görüşlerine göre değerlendirilmesi
(ANKARA ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada geçiş sürecindeki (11-18 yaş) işitme yetersizliği olan ve olmayan öğrencilerin kendi kararını verme becerileri öğretmen ve anne-baba görüşlerine dayalı olarak incelenmiştir. Araştırma grubu 62'si işitme ...