İlköğretim okulu yöneticilerinin ilköğretim okullarında öğrenci sağlığına ilişkin görüşleri (Ankara ili Keçiören ilçesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Keçiören İlçesine bağlı resmi ilköğretim okulları yöneticilerinin okullarda öğrenci sağlığına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Amaç doğrultusunda ilçede bulunan 83 ilköğretim okulundan 16'sında görev yapan 50 yöneticiye araştırmacı tarafından ön uygulama yapılmış, ön uygulama sonuçlarına göre yeniden düzenlenen `Öğrenci Sağlığı Anketi` ilçedeki ilköğretim okullarında görev yapan 195 yöneticiye uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 10.0 programında çözümlenerek, Keçiören ilçesine bağlı ilköğretim okullarının öğrenci sağlığı açısından mevcut durumu ve okullarda görev yapan yöneticilerin öğrenci sağlığına ilişkin görüşlerine ait sonuçlar elde edilmiştir. Bu araştırmada elde edilen sonuçlar ise şöyledir. Keçiören İlçesine bağlı resmi ilköğretim okullarında okulların fiziki mekanları, öğrenciye sunulan sağlık hizmetleri ve sağlık eğitimi yeterli değildir. Keçiören İlçesi ilköğretim okullarında görev yapan yöneticilerin öğrenci sağlığına ilişkin görüşleri arasında, yöneticilerin görev yaptıkları okulun öğretim şekline ve sınıflarında bulunan ortalama öğrenci sayısına göre anlamlı bir fark yok iken, görev yaptıkları okulun bulunduğu çevrenin sosyoekonomik yapısına göre yöneticilerin görüşleri arasında anlamlı bir fark vardır. 111 In this research, it is aimed to determine the opinions of school principals about students' health in primary state schools in Keçiören District. For the specific purposes of this study, a sample questionnaire was prepared by the researcher and it was applied in 16 schools' principals out of total 83 schools. The questionnaire which was rearranged according to the results of 50 principals, was applied to 195 principals in the primary schools in Keçiören District as `The Students' Health Questionnaire`. The obtained data have been analyzed with SPSS 10.0 software. The followings are the important results of this research: Whereas there is no difference among the opinions of school principals regarding the students' health according to teaching type of schools and the average student number in classes, there is significant difference in their opinions in terms of the socio-economic structure of the area in which the school is situated. The architectural structure, health facilities served to the students by the school, and health education in primary state schools in Keçiören District are not adequate. IV
Collections