Drama destekli öğretim modeli`nin plastik sanatlar temel tasarım edinimlerinin transferine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Plastik sanatlar eğitiminde, Güzel Sanatlar Fakülteleri ve Eğitim Fakülteleri Resim-iş Öğretmenliği bölümlerinin; birinci sınıfında öğrenciye Temel Tasarım dersi verilmektedir. Araştırmanın problemi, öğrencilerin Temel Tasarım dersinden edinimlerini üst sınıflardaki uygulamalara istenilen yeterlikte transfer edememeleridir. Probleme çözüm olarak Drama Destekli Öğretim Modeli (DDÖM) geliştirilmiş ve önerilmiştir. DDÖM ile temel tasarım öğelerinin, sanatsal uygulamalara transferi amaçlanmıştır. Bu amaçla tasarım ve görsel okumayı daha aktif ve anlaşılabilir bir duruma getirmek için tasarım öğelerini zihinsel bir araç olarak görme ve başvurma yaklaşımı izlenmiştir. Dramatik eğitim aracılığıyla, tasarım öğelerinin teknik öğretilerden çıkarılması ve duygusal yaklaşımla bütünleştirilen bir eğitim öğretim ortamı oluşturulmaya çalışılmıştır. Bu yaklaşımla önce görsel sanatlarda, sanatsal çalışmanın görse! dilde okunması, tasarımın evrenselliği sonra tasarım öğelerinin biçim- içerik; üslup; sanat kuramları ve sanat akımları bağlamında yapılandırılabileceği yönünde zihinsel açılımlar sağlanmaya çalışılmıştır. DDÖM, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü (Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı) öğrencilerinde sınanmıştıır. DDÖM'nin, öğrencilerin atölye tasarım becerilerine ve görsel okuma becerilerine etkisi ölçülmüş; söz konusu becerileri geliştirmede modelin etkili olduğu bulgulanmıştır. In the process of training and instructing of the artistic desing; in the first year of the university the students have basic design course, however the students are not able to transfer the acquaintances of the course to the higher classess, this is the problematic of the study. A solution named training model based on drama (TMBD) was evaluated and proposed for the problem. By TMBD; the transformation of the basic design elements to the artistic applications is aimed. In order to make design and visual reading more active and comprehensible, an approach of identifying the design elements as mental instruments and applying them; is followed. By the way of dramatic education; taking out design elements from tecnical instructions and forming an educational environment which has been completed by emotional approach, is considered. Within this approach, having mental opportunities for constructing the universality of desing; first of all in the visual arts, according to the reading the artistic work by visual language; the form-concept; style; art teories and fashionable arts, is cosidered. TMBD, was studied by the students of Arts Education department of the Education Faculty of Gazi University. Thus; the effect of the experimental work to the students visual reading and design ability in the studio, is measured. For developing those abilities, TMBD's influence is observed.
Collections