Öğrenme stratejilerinin okuduğunu anlama ve yazma becerileri ile Türkçe dersine ilişkin tutumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğrenme stratejilerinin okuduğunu anlama ve yazma becerileri ile Türkçe dersine ilişkintutumlara etkisini belirlemeye yönelik olarak yapılan bu araştırma, deneme modellerindenkontrollü öntest sontest modele göre gerçekleştirilmiştir.Araştırmaya 2004-2005 öğretim yılı güz döneminde Ahmet Olcay lköğretim Okulu'nadevam eden 5-A ve 5-B sınıflarındaki öğrenciler katılmış, araştırma deney grubunda 22,kontrol grubunda 21 olmak üzere toplam 43 öğrenci üzerinde yürütülmüştür.Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen başarı testleri, dersmateryalleri ve yapılandırılmış gözlem formları ile Acat (2000) tarafından geliştirilen ?TürkçeDersine lişkin Tutum Ölçeği? kullanılmıştır.Araştırmayla ilgili tüm istatistiksel çözümlemelerde SPSS paket programından yararlanılmış,deney ve kontrol grubundan elde edilen puanlar arasındaki farkın anlamlı olup olmadığı `t?testi ile sınanmıştır. Gruplararası karşılaştırmalarda anlamlılık düzeyi .05 olarakbenimsenmiştir.Araştırmada elde edilen sonuçlar şöyledir:1. lköğretim beşinci sınıf Türkçe dersinde öğrenme stratejilerinden not alma, özetleme vekavram haritalarının kullanıldığı deney grubu ile geleneksel öğretimin uygulandığı kontrolgrubundaki öğrencilerin okuduğunu anlama becerileri arasında deney grubu lehine anlamlıfark vardır.2. lköğretim beşinci sınıf Türkçe dersinde öğrenme stratejilerinden not alma, özetleme vekavram haritalarının kullanıldığı deney grubu ile geleneksel öğretimin uygulandığı kontrolgrubundaki öğrencilerin yazma becerileri arasında deney grubu lehine anlamlı fark vardır.3. lköğretim beşinci sınıf Türkçe dersinde öğrenme stratejilerinden not alma, özetleme vekavram haritalarının kullanıldığı deney grubu ile geleneksel öğretimin uygulandığı kontrolgrubundaki öğrencilerin Türkçe dersine ilişkin tutumları arasında deney grubu öğrencilerilehine anlamlı fark vardır.4. lköğretim beşinci sınıf Türkçe dersinde öğrenme stratejilerinden not alma, özetleme vekavram haritalarının kullanıldığı deney grubu öğrencilerinin denel işlem süresinde, sınıf-içi etkinliklere katılım düzeylerinin yüksek olduğu; öğrencilerin not alma ve kavramharitası oluşturmaya yönelik yapılandırılmış gözlem formlarındaki davranışlarıkazandıkları; ancak, özetleme stratejisine ilişkin ?Okunan materyaldeki başlığı bulma? ve?Materyalde anlatılmak istenen anafikri bulma? davranışlarının gözlem sistematiği içindegöreceli olarak daha az kazanıldığı sonucuna ulaşılmıştır. This study which has been attempted to determine the effectiveness of learning strategies overreading comprehension, writing skills and learners attitudes towards Turkish course has beenrealized controlled pre/posttest model of experimental model. The study subject were 5-A and5-B groups attending Ahmet Olcay Primary School throughout 2004-2005 academic year infall semester and there were 22 students in experimental group, 21 students control group, sototally 43 students participated in this study.Data collection process was achieved through academic achievement test, developed by theresearcher, course materials, structured observation forms and ?Attitude Scale RegardingTurkish Course? developed by Acat (2000).In analyzing statistical data the SPSS computer program was utilized in order to understandwhether there was significant difference between the scores of experiment and control groupsthe t test was used. Significance level of .05 was considered in comparing groups. The data,related to the results of the observation, provided throughout the study were calculatedthrough percentage and frequency analysis.The findings of the study:1. There is a significant difference between the experiment group studying learningstrategies of note taking, summarizing and using concept maps and the control groupstudying reading comprehension skills via traditional method. The significantdifference was in favor of the experimental group.2. There is a significant difference between the experiment group studying learningstrategies of note taking, summarizing and using concept maps and the control groupstudying writing skills via traditional method. The significant difference was in favorof the experimental group.3. There is a significant difference between the experiment group studying learningstrategies of note taking, summarizing and using concept maps and the control groupstudying attitude toward Turkish course via traditional method. The significantdifference was in favor of the experimental group.4. In the fifth grade Turkish course of primary school, it was concluded that experimentalgroup learners exposing note taking, summarizing and concept map learning strategieshad a high participation level to the classroom activities throughout the experimentprocess; and learners gained behaviors of note taking, and concept map strategiesgiven in the observation form. However, the behaviors of ?finding the title of thereading material? and ?finding the main idea given in the material?, which are relatedto the summarizing strategy, were comparatively gained less within the observationsystematic by the same group of learners.
Collections