Resmi ortaöğretim kurumlarında beden eğitimi derslerinin uygulamalarında karşılaşılan sorunlara ilişkin öğrencilerin ve beden eğitimi öğretmenlerinin görüşleri (Kırıkkale ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET RESMİ ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA BEDEN EĞİTİMİ DERSLERİNİN UYGULAMALARINDA KARŞILAŞILAN SORUNLARA İLİŞKİN ÖĞRENCİLERİN VE BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİ (Kırıkkale İli Örneği) Karakuş, Erdağ Yüksek Lisans, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Hasan Hüseyin Aksoy Ekim 2005, 200+ xxiii sayfa Bu araştırma resmi ortaöğretim kurumlarında beden eğitimi dersi uygulamalarında karşılaşılan sorunlara ilişkin, beden eğitimi öğretmenlerinin ve öğrencilerin görüşlerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma evreni olan Kırıkkale ilinde bulunan devlet okullarında beden eğitimi derslerinin işlenmesinde karşılaşılan sorunların araştırılmasını hedefleyen bu araştırma, görüşme ve karşılaştırmalı türden tarama modelindedir. Bu kapsamda, devlet okullarında görev yapan beden eğitimi öğretmeni ve öğrencilerin görüşleri tespit edilerek veriler ışığında var olan durum betimlenmiş, öğrenci görüşleri lise türlerine göre karşılaştırılmıştır. Araştırmada elde edilen öğrencilere ilişkin veriler SPSS 10.0 istatistik paket programı ortamında analiz edilmiş, verilerin frekans ve yüzde dağılımları betimlenmiştir. Öğretmen görüşlerinden elde edilen bulgular incelenmiş, problemlere ilişkin görüşlerin benzer ve farklı yanları ile sorunlara ilişkin görüşlerin ağırlık kazandığı noktalar açıklanmıştır. Öğretmen görüşlerinin bire bir metni ise çalışma sonunda Ek' ler bölümünde verilmiştir. Öğrencilerin görüş puanlarının lise türlerine göre karşılaştırılmasında One Way Anova (f- testi) kullanılmıştır. Farklılık tespit edilen gruplarda bunun hangi ikili grup yada gruplar arasında olduğunu test etmek için çoklu karşılaştırma testlerinden Tukey testi kullanılmıştır. vıAraştırmada beden eğitimi dersi uygulamalarında karşılaşılan sorunların program, öğretim yöntemleri, sportif olanaklar, beden eğitiminin zihinsel, fiziksel, sosyal, ve duygusal gelişim düzeyleri, ders süresi, bütçe, sağlık ve diğer kurumların katkılarına ilişkin boyutları incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre ortadereceli okullarda beden eğitimi dersinin işlenmesinde en büyük sorun olarak spor salonu eksikliği olduğu anlaşılmıştır. Daha sonra programın çağın gerekleri ve öğrenci ilgi ve ihtiyaçları ile uyuşmaması, ders süresinin azlığı ve öğretim yöntemlerinde öğrenci merkezli yöntemlerin yeteri kadar kullanılamaması, spor kolu bütçesinin yetersiz olması, Milli Eğitim Müdürlükleri ile Gençlik ve Spor il Müdürlükleri arasında iletişim kopukluğu nedeni ile beden eğitimi ve spor faaliyetleri için Gençlik ve Spor müdürlüğü tesislerinden yararlanılamaması diğer sorunlar olarak tespit edilmiştir. Bu sorunlara ilişkin olarak öğretmen ve öğrenciler arasında görüş birliği olduğu ancak sportif imkanlar, bütçe ve sağlık konularında lise türlerine göre farklılık tespit edilmiştir. vıı ABSTRACT THE OPINIONS OF STUDENTS AND THE PHYSICAL EDUCATION TEACHERS REGARDING THE PROBLEMS THAT ARE ENCOUNTERED DURING PHYSICAL EDUCATION COURSES IN PUBLIC SECONDARY EDUCATION INSTITUTIONS (Kirikkale Province Example) Karakuş, Erdağ M.S. Degree Thesis in Educational Sciences Department Thesis Advisor: Assist. Prof. Hasan Hüseyin Aksoy October 2005, 200 + xxiii pages This study seeks to observe the opinions of the physical education teachers and students regarding the problems that are encountered during applied physical education courses in public secondary education institutions. The objective of the study is to investigate the problems that are encountered at Physical Education courses at the public schools that are located at Kirikkale province as the population of the study. Interview and comparative survey models are implemented during the study. In this content, the opinions of the physical education teachers and students who are involved in public schools are observe, the existing states are described and the students' opinions are compared according to the high school types that they attend. The data obtained during the research study regarding the students were analyzed by SPSS 10.0 statistical package program and frequencies and percentage distributions of the data were described. The findings that were obtained from teacher's opinions were reviewed and the similarities and differences in their perceptions towards the problems were investigated. The exact texts of the teacher's opinions were illustrated at the annexes of this study. One-Way-Anovo (f-test) was used during measuring the comparing the scores of the students' opinions. Tukey test being one of the multiple viiicomparison tests was used in order do determine the dual group or more groups where differences were measured. In this study, the dimensions of the problems that were encountered during physical education courses were investigated as for the contributions of such factors including the curriculum, teaching methods, sportive infrastructure, mental, physical, social and emotional development levels of physical education programs.. The results supported that the most important factor leading to inadequacy during implementation of physical education courses at public secondary education schools was the absence of an indoor gymnasium facility. The other factors that contributed to the problem were that the program curriculums neither matched with requirements of the present age nor with that of students interests and needs, insufficient course hours per week, the student-centered methods were not sufficiently adopted and used during education, the budged of sport branch remained insufficient, inability to utilize the existing sportive facilities belonging to Provincial Youth and Sports Directorates due to lack of communication between the Provincial National Education Directorates and the latter. It was further observe that there was consensus in the opinions of teachers and students on the perception of above mentioned problems. However, said opinions differed between sportive opportunities, budget and health subjects as for their weights among students the different high school types. IX
Collections