TEZLER: Recent submissions
Now showing items 281-300 of 327
-
Ortaokul öğrencilerinin bilişim teknolojilerinden yararlanma durumlarının akademik başarılarına etkisi (Kayseri ili örneği)
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-28)Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin bilişim teknolojilerinden yararlanma durumlarının akademik başarılarına etkisini belirlemektir.Araştırma ilişkisel tarama modelinde tasarlanmıştır. Bu araştırmanın çalışma ... -
Öğrencilerin akademik güdülenme, özyeterlik ve sınav kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi –Kayseri ili örneği-
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-28)Araştırmanın temel amacı ortaokul ve lise öğrencilerinin akademik güdülenme, özyeterlik, ve sınav kaygı düzeylerinin akademik başarılarını nasıl etkilediği ve bazı değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediğini ... -
8. sınıf öğrencilerinin işlemsel ve ölçümsel tahmin becerilerinin incelenmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-28)Bu çalışmanın amacı 8. sınıf öğrencilerinin işlemsel ve ölçümsel tahmin becerilerinin incelenmesidir. Bu tez çalışması hem nicel hem de nitel yöntemlerin her ikisini de barındıran tarama modelinde betimsel bir araştırmadır. ... -
Ortaokul matematik öğretmen adaylarının denklemlere yönelik problem kurma becerilerinin incelenmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-28)Bu araştırmanın amacı, denklemler konusu özelinde farklı problem kurma stratejilerine yönelik ortaokul matematik öğretmen adaylarının kurdukları problemleri analiz etmek ve kurulan problemlerdeki olası hataları belirlemektir. ... -
Ortaokul öğrencilerinde mekânsal düşünme becerilerinin gelişimi: Bir durum çalışması
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Bu çalışmada ortaokul düzeyindeki öğrencilerde mekânsal düşünme becerileriningelişimi ve bunu etkileyen faktörler ortaya konmaya çalışılmıştır. Sosyal bilgileröğretiminde mekân ve mekânsal düşünme becerileri çok önemlidir. ... -
Öğretmen adaylarının empatik eğilim düzeylerinin incelenmesi (Erciyes Üniversitesi 3.ve 4. sınıf öğrencileri örneği)
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-06)Empati, bireylerin karşısındakinin yerine kendisini koyarak, onun düşüncesini doğru biçimde anlayarak, duygularının hissedilmesi ve bu durumu karşısındakine anlatma sürecidir. Kişinin, kendi inancından farklı olarak diğer ... -
Matematiğe yönelik kalıplaşmış düşüncelerin ortaokul öğrencilerinin matematik dersi başarılarına etkisi(Nevşehir ili örneği)
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-28)Bu araştırma, ortaokul öğrencilerinin matematiğe yönelik kalıplaşmış düşüncelerinin matematik dersi başarılarına etkisini incelemek için gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırma, ... -
Hikâyelerle desteklenmiş yabancı dil öğretiminin kelime dağarcığı ve okuduğunu anlama düzeyine etkisi (Kayseri örneği)
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-29)Bu çalışmanın amacı ders kitaplarına ek olarak İngilizce hikâyeler okumanın öğrencilerin okuduğunu anlama ve kelime dağarcığına etkisini incelemektir. Araştırma, deneysel araştırma modellerinden ön test – son test deney ... -
İngilizce öğretmenlerinin bilişim teknolojilerini eğitim ve öğretimde kullanma konusundaki görüşleri: Kayseri örneği
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-19)Günümüzde İngilizce öğrenmek kaçınılmaz bir hal almıştır. Bu durumun bir sonucu olarak İngilizce öğretme ve öğrenmeyi kolaylaştıracak yöntemler de gelişip değişmektedir. Teknoloji çağında olduğumuz göz önünde bulundurulduğu ... -
Meslek liselerinde steam etkinliklerinin matematik dersine yönelik tutum ve başarıya etkisi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Günümüz dünyasında gelişen bilim ve teknoloji, giderek artan ekonomik bir rekabet içindedir. Bu güçlü ekonomik mücadelenin içinde değişim ve yeniliklere açık olabilmek için en önemli unsur eğitimdir. 21. Yüzyılda beklentiler, ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin kapsayıcı eğitime yönelik algı ve uygulamaları
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-27)Kapsayıcı eğitim, çeşitliliğe değer vererek, sosyal adalet ve eşitlik kavramlarının ön plana çıktığı, bütün çocukların eğitim hakkı olduğu ilkesine dayanarak ortaya çıkan, cinsiyet, sosyal sınıf, sağlık ve başarı gibi ... -
Seza Kutlar Aksoy`un öykülerinde söz varlığı
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-27)Söz varlığı, bir dilin sahip olduğu kelimelerin farklı anlamlarda kullanılabilecek tüm durumlarını kapsar. Duruma veya zamana göre her an yeni bir söz varlığının oluşması söz konusu olduğundan bir dilin söz varlıklarından ... -
Fen bilimleri öğretmenlerinin tükenmişlik ve iş doyumu düzeylerinin incelenmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-27)Bu çalışmanın amacı fen bilimleri öğretmenlerinin çeşitli değişkenlere göre iş doyumu puanları arasında ve bu değişkenlere göre örgütsel tükenmişlik puanları arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığını belirlemektir. ... -
Yerleşik, taşımalı ve yatılı ilköğretim bölge okullarında eğitim - öğretim gören ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin fen bilimleri dersine yönelik tutumlarının değerlendirilmesi (Yahyalı örneği)
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-06)Bu çalışmanın amacı yerleşik, taşımalı ve yatılı ilköğretim bölge okulu (YİBO) şeklindeki, ilköğretim uygulamaları ile öğrenim gören ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin fen bilimleri dersine yönelik tutumlarının ... -
Okul öncesi ve temel fen eğitiminde robotik destekli ve basit malzemelerle yapılan stem uygulamalarının karşılaştırılması
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-27)Dünyadaki STEM eğitimi çalışmalarına bakıldığında karşımıza iki farklı uygulama çıkmaktadır. Bunlar teknoloji entegrasyonunun sağlandığı robotik destekli STEM (RoboSTEM) uygulamaları ve günlük yaşamda kullanılan basit ve ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının stem uygulamaları hakkında görüşlerinin belirlenmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-05)Bu çalışma fen bilgisi öğretmen adaylarının STEM uygulamaları hakkında düşüncelerini incelemek amacıyla yürütülmüştür. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış, desen olarak ise fenomenoloji tercih edilmiştir. Amaçlı ... -
Refik Halid Karay`ın roman ve hikâyelerinde eğitsel iletiler
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-26)Yazarlar edebî eserler kaleme alırken sadece edebî kaygılarla yazmazlar. Yazdıklarının içinde okurlarına iletmek istedikleri mesajları eriterek verirler. Bu mesajlar yazar ve okuyucu arasında köprü kurar. Köprü kurma görevi ... -
Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin bilişim teknolojileri hakkındaki görüşleri (Aksaray ili örneği)
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-29)Gelişmiş bir toplum olabilmek için teknolojiyi yakalamak, bilişim teknolojilerinihayatın her alanında aktif bir şekilde kullanmak kaçınılmazdır. Özellikle eğitim süreciniverimli hale getirmek için bu konu oldukça önemlidir. ... -
Yabancı dil öğrenen öğrencilerin dil öğrenme inanç ve beklentilerinin incelenmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-29)Araştırmanın temel amacı, yabancı dil öğrenen Türk ve yabancı öğrencilerin dil öğrenme inanç ve eğitim beklentilerinin belirlenmesi ve grup, cinsiyet, öğrenim görülen alan, akademik başarı değişkenlerine göre farklılıklarının ... -
İngilizce öğretiminde NLP temelli uygulamaların öğrencilerin yabancı dil konuşma kaygısına etkisi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-29)Bu araştırma, İngilizce öğretiminde NLP (Nöro-Linguistik Programlama) temelli etkinliklerin üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin yabancı dil konuşma kaygısına etkisini belirlemek amacıyla yürütülmüştür. Bu amaçla ...