Matematiğe yönelik kalıplaşmış düşüncelerin ortaokul öğrencilerinin matematik dersi başarılarına etkisi(Nevşehir ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ortaokul öğrencilerinin matematiğe yönelik kalıplaşmış düşüncelerinin matematik dersi başarılarına etkisini incelemek için gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırma, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Nevşehir ili merkez ilçesindeki devlet ortaokullarında eğitim-öğretimine devam eden 523 öğrenci ile yapılmıştır. Araştırmada verilerin toplanması için Ünal ve Dağıstan (2017) tarafından geliştirilen matematiğe yönelik kalıplaşmış düşünceler ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verilerinin istatistiksel sonuclarına göre toplam puanların dağılımının normal olmadığı görülmüş, nonparametrik istatistik yöntemlerinin kullanılması gerekliliği ortaya çıkmış ve Mann Whitney U ve Kruskall Wallis nonparemetrik istatistiksel yöntemler kullanılmıştır. Ayrıca matematiğe yönelik kalıplaşmış düşünce puanları ile matematik akademik başarı puanları arasında ilişki için Spearman Brown Sıra Farkları Korelasyon katsayıları bulunmuş olup ölçekten elde edilen verilerin genel puanlarının akademik başarıya etki gücünü tespit etmek için basit doğrusal regresyon ve alt boyutlarının akademik başarıyı yordama gücünü araştırmak için ise çoklu doğrusal regresyon analizi yapılmıştır. Çalışmanın sonucunda, ortaokul öğrencilerin matematiğe yönelik kalıplaşmış düşüncelerinin `Katılmıyorum` aralığında olduğu saptanmıştır. Cinsiyete göre anlamlı farklılaşma görülmemiştir. Anne-baba eğitim durumuna ve aile gelir durumuna göre anlamlı faklılık bulunmuştur. Matematiğe yönelik kalıplaşmış düşünceler ile matematik dersi akademik başarı puanları arasında orta seviye, negatif yönde anlamlı ilişki görülmüştür. Ayrıca akademik başarının %22'sini matematiğe yönelik kalıplaşmış düşüncelerin yordadığı sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar kelimeler: Matematik, Akademik başarı, Kalıplaşmış düşünce In this study, the goal of this study was to investigate the effect of stereotyped thoughts of secondary school students on mathematics achievement. The research was a descriptive study and simple random sampling method was used. The research was conducted with 523 students in secondary schools affiliated to the Ministry of National Education in the central district of Nevşehir in the 2018-2019 academic year. In the study, stereotyped thoughts scale developed by Ünal & Dağıstan (2017) was used to collect data. As a result of the statistics of the study, it was seen that the distribution of total scores was not normal, necessity of using nonparametric statistical techniques and Mann Whitney U and Kruskall Wallis nonparametric statistical methods were used. In addition, Spearman Brown Rank Differences Correlation coefficients were calculated for the relationship between stereotyped thought scores and mathematics academic achievement scores. it is made. As a result of the study, stereotyped thoughts of middle school students towards mathematics were found to be in the `Disagree` range. There was no significant difference according to gender. Significant differences were determined according to parents' educational level and family income. A statistically significant negative correlation was found between stereotyped thoughts about mathematics and academic achievement scores of mathematics courses. In addition, 22% of academic achievement is predicted by stereotyped thoughts about mathematics.Keywords: Mathematics, academic achievement, Stereotyped thoughts
Collections