Meslek liselerinde steam etkinliklerinin matematik dersine yönelik tutum ve başarıya etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz dünyasında gelişen bilim ve teknoloji, giderek artan ekonomik bir rekabet içindedir. Bu güçlü ekonomik mücadelenin içinde değişim ve yeniliklere açık olabilmek için en önemli unsur eğitimdir. 21. Yüzyılda beklentiler, düşünen, eleştiren ve karşılaştığı problem durumlarına yaratıcı çözümler bulan bireyler yetiştirmektir. Tüm bu istekler ise bireylerin birçok disiplinde bilgi sahibi olması ve bu bilgileri bir bütün halinde kullanması ile mümkündür. Bütün bu gelişmeler ışığında STEAM çalışmaları eğitimde önemli bir yere sahip olmaya başlamıştır.Bu çalışmanın amacı, Meslek Lisesi öğrencilerine uygulanan STEAM çalışmalarının öğrencilerin matematik dersi başarısına ve tutumlarına karşı etkisinin incelenmesidir. Tez konusunun çalışma grubu Gaziantep ili Şahinbey ilçesi Mehmet Uygun Anadolu ve Meslek Lisesi ve Mennan Usta Anadolu ve Meslek Lisesi 10.sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Bu çalışmada, 10. Sınıf öğrencilerine STEAM etkinlikleri uygulanmış, öğrencilerin matematik dersine karşı tutumu ve problem çözme becerilerine etkisi incelenmiştir. Araştırma 2017-2018 eğitim-öğretim döneminde 10. Sınıfta okuyan 78 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Deney grubuna `Matematik Tutum Ölçeği'' ve `Matematik dersi ön-test (Basari Ölçeği)` uygulanmıştır. Ölçek ve testlerin analizi sonucunda 5 farklı STEAM etkinliği belirli zaman aralıklarında uygulanmıştır. Çalışma sonunda ise öğrencilere tekrar `Matematik Tutum Ölçeği` ve `Matematik dersi son-test (Başarı Ölçeği)` uygulanmıştır. Elde edilen veriler doğrultusunda yapılan analizler, STEAM etkinliklerinin öğrencilerin matematik dersine karşı tutumlarında olumlu sonuçlar doğurduğu ve bununla birlikte alan problem çözme becerilerinin geliştiği görülmüştür. Elde edilen sonuçlar, araştırmanın Meslek Okullarında yapılacak yeni STEAM çalışmalar için bir kaynak olacağı düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: STEAM, Tutum Ölçeği, Başarı Ölçeği In today's world, developing science and technology are in increasing economic competition. Education is the most essential element to make changes and innovations within this mighty economic struggle. In the 21st century, the expectations are to train individuals who think, criticize, and find creative solutions to the problems they face. All these requests are only possible if individuals have knowledge in many disciplines and use this information as a whole. These developments show that STEAM education is an essential new education approach in the world.This study aims to investigate the effect of STEAM studies applied to Vocational High School students on students' mathematics course achievement and attitudes. The study group of the thesis is composed of 10th-grade students from Gaziantep called 'Mehmet Uygun Vocational High School.'. In this study, STEAM activities were applied to 10th-grade students, and their attitude towards mathematics lesson was analyzed, where we want to see also the effect on their problem-solving skills. The study was conducted with the participation of 78 students attending the 10th grade in the academic year of 2017-2018. We applied to the experimental group a `Mathematics Attitude Scale` and a `Mathematics Course Pre-Test (Success Scale)`. Thereafter, five different STEAM activities were applied at certain time intervals. At the end of the study, we applied to the students again the same `Mathematics Attitude Scale` and a `Mathematics Course Final-Test (Success Scale)`.Based on the obtained information, it was seen that STEAM activities gave positive results to students' attitudes towards mathematics course and that the problem-solving skills were developed. It is expected that this study is a guide for the new STEAM studies to be carried out in Vocational Schools.Keywords: STEAM, Attitude Scale, Success Scale
Collections