Yerleşik, taşımalı ve yatılı ilköğretim bölge okullarında eğitim - öğretim gören ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin fen bilimleri dersine yönelik tutumlarının değerlendirilmesi (Yahyalı örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı yerleşik, taşımalı ve yatılı ilköğretim bölge okulu (YİBO) şeklindeki, ilköğretim uygulamaları ile öğrenim gören ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin fen bilimleri dersine yönelik tutumlarının değerlendirilmesidir. Araştırma nicel araştırma yöntemi ve nicel araştırma yöntemi kapsamında tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir Araştırmanın örneklemini 2018-2019 Eğitim- Öğretim döneminde Kayseri ili Yahyalı ilçesinde, iki YİBO ' da öğrenim gören toplam 163 öğrenci ile taşıma merkezi olan iki okulda taşımalı sistemle öğrenim gören 115 öğrenci ve aynı okulda yerleşik olarak öğrenim gören 151 öğrenci olmak üzere toplam 429 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada farklı ilköğretim uygulamaları ile öğrenim gören öğrencilerin fene yönelik tutum puan ortalamalarını belirlemek için, veri toplama aracı olarak 25 sorudan oluşan fene yönelik tutum ölçeği (FYTÖ) kullanılmıştır. Verilerin analizi için spss 22.00 paket programı kullanılmış. Verilerin ilk olarak betimsel istatistikleri yapılmış, daha sonra her bir alt problem içeriğine göre t-testi ve tek yönlü varyans analizi (one way anova) ile analizleri yapılmıştır. Yapılan analizler sonucu farklı ilköğretim uygulamasına dahil olan öğrencilerin tutum puan ortalamaları arasında anlamlı fark olduğu belirlenmiştir. İkili karşılaştırmalarda anlamlılık değerinin yönünü belirlemek için yapılan post-hoc analizi ile yerleşik sistemle öğrenim gören öğrencilerle taşımalı sistemle öğrenim gören öğrenciler arasında yerleşik öğrenciler lehine bir sonuç bulunmuştur. Yine taşımalı sistemle öğrenim gören öğrenciler ile Yibo ' da öğrenim gören öğrenciler arasında ise taşımalı sistemle öğrenim gören öğrenciler lehine bir sonuç bulunmuştur. Çalışmanın sonunda elde edilen bulgular, benzer çalışmaların sonuçları ile karşılaştırılarak tartışılmış ve gerekli öneriler sunulmuştur. This study aims to evaluate the attitudes of settled education, transported education, and regional boarding primary school (RPBS) second-step students towards science classes. The study was conducted using the quantitative research method and the survey model included in it. The study sample consists of 429 students from Yahyalı, a town in the province of Kayseri, in the 2018-2019 academic year. Of these 429 students, 163 studied in two RBPSs, 115 in two other schools that were centres of transportation as transported students, and 151 in the same school as settled students. The `attitude towards science scale` (ATSS) comprised of 25 questions was employed as data collection tool to determine the mean scores concerning attitudes towards science classes of students educated through different primary school practices. SPSS 22.00 package was used for data analysis. Data were subjected to descriptive analysis first. Then they were analysed through t-tests and one-way ANOVA (analysis of variance) based on the content of each sub-problem. The analysis results indicated significant differences between the mean scores of the students educated through different primary school practices. The post-hoc analysis carried out to determine the direction of the significance value in paired comparisons resulted in favour of the settled students compares to the transported students. As far as the transported students and those studying in an RBPS were concerned, the results were higher for the former group. At the end of the study, the findings were discussed in comparison with the outcomes of similar studies, and relevant suggestions were provided.
Collections