Ortaokul öğrencilerinin bilişim teknolojilerinden yararlanma durumlarının akademik başarılarına etkisi (Kayseri ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin bilişim teknolojilerinden yararlanma durumlarının akademik başarılarına etkisini belirlemektir.Araştırma ilişkisel tarama modelinde tasarlanmıştır. Bu araştırmanın çalışma evreni, Kayseri'de 2018-2019 eğitim öğretim yılında ortaokul 5,6,7 ve 8. sınıflarda eğitim gören öğrencilerdir. Araştırmanın örneklemini ise Kayseri ili Kocasinan ve Melikgazi ilçelerinde, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ortaokullardaki 5,6,7 ve 8. sınıf öğrencileri arasından seçilen 345 kişi oluşturmaktadır. Evreni temsil edecek örneklem seçiminde küme örnekleme tekniği kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ve Özmusul (2011) tarafından geliştirilen `Bilişim Teknolojilerinden Yararlanma Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde yüzde ve frekans analizi, t-testi ve ANOVA istatistiki yöntemlerinden faydalanılmıştır.Araştırma sonucuna göre genel not ortalaması yüksek olan öğrencilerin bilişim teknolojilerini bilgi edinme, araştırma-inceleme ve iletişim amaçlı kullanma düzeyleri diğer öğrencilere göre yüksek bulunmuştur. Genel not ortalaması düşük olan öğrencilerin ise bilişim teknolojilerini oyun-eğlence amaçlı kullanma düzeylerinin diğer öğrencilerden yüksek olduğu tespit edilmiştir. Bilişim teknolojilerinden yararlanmanın kendini ifade etme alt boyutunda öğrencilerin genel not ortalamaları açısından anlamlı bir farkın olmadığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Teknoloji, bilişim, bilişim teknolojileri The aim of this study is to determine the effect of secondary school students' use of Information and Communication Technologies (ICT) on their academic achievement.The research was designed using a correlational survey model. The target population of this study is the students who attend secondary school 5,6,7 and 8th grades in 2018-2019 academic year in Kayseri. The sample of the study consists of 345 students who have been selected among 5,6,7 and 8th grade students in secondary schools affiliated to the Ministry of National Education in Kocasinan and Melikgazi central districts in Kayseri province. In choosing of the sample of the study that would represent the target population, Cluster Sampling Method has been used. As data collection tools, personal information form developed by the researcher and 'The Scale of Utilization of Information and Communication Technologies' developed by Özmusul (2011) have been used . 'Percentage and frequency analysis', 't-test' and ANOVA statistical methods have been used in the analysis of the data obtained in the study.According to the results of the research, it has been found out that the levels of utilization of ICT of the students with high GPAs for information acquisition, research-examination and communication purposes were higher than the other students. It has been determined that the levels of utilization of ICT of the students with low GPAs for game-entertainment purposes were , however, higher than the other students. It has been observed that there is no significant difference in 'self-expression' dimension of utilizing ICT in terms of students' GPAs.Key Words: Technology, information, information technologies
Collections