Yabancı dil öğrenen öğrencilerin dil öğrenme inanç ve beklentilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın temel amacı, yabancı dil öğrenen Türk ve yabancı öğrencilerin dil öğrenme inanç ve eğitim beklentilerinin belirlenmesi ve grup, cinsiyet, öğrenim görülen alan, akademik başarı değişkenlerine göre farklılıklarının incelenmesidir. Araştırmaya 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Kayseri Erciyes Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezinde Türkçe öğrenmekte olan 153, Yabancı Diller Yüksekokulunda İngilizce öğrenmekte olan 170 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu, Horwitz (1985,1987) tarafından geliştirilen `Dil Öğrenmeye İlişkin İnançlar Envanteri` (BALLI) ve Kunt (207) tarafından BALLI'nın Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrenciler için uyarlanmış versiyonu ve son olarak McCargar (1993) tarafından geliştirilen `Eğitim Beklentileri Anketi` (SEE) Türkçeye çevrilerek kullanılmıştır. Araştırmanın analizinde araştırmanın alt problemleri doğrultusunda betimsel istatistiklerde yüzde, frekans ve ortalama tekniklerinden, fark testlerinde ise normal dağılım göstermeyen karşılaştırmalar için kullanılan Mann Whitney U ve Kruskal Wallis H testleri kullanılmıştır. Araştırmada Türkçe ve İngilizce öğrenen öğrencilerin dil öğrenme inançlarının anlamlı düzeyde farklı olduğu, Türkçe öğrenen öğrencilerin dil öğrenme inançlarının İngilizce öğrenen öğrencilerden yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Katılıcıların eğitim beklentilerinin ise anlamlı düzeyde farklılaşmadığı görülmektedir. Bunun yanında dil öğrenme inançları ile eğitim beklentileri arasında orta dereceli pozitif yönde ilişki bulunmuştur. Kısacası katılımcıların dil öğrenme inançları arttıkça, eğitim beklentilerinin de arttığı söylenilebilir. The main aim of the study is to determine the beliefs and educational expectations of Turkish and foreign students learning foreign languages and to examine the differences according to the variables of group, gender, field of study, academic achievement. 153 students learning Turkish in Kayseri Erciyes University Continuing Education Center and 170 students learning English in the School of Foreign Languages participated in the study in the 2018-2019 academic year. The personal information form prepared by the researcher as a data collection tool in the study, the `Inventory of Beliefs in Language Learning` (BALLI) developed by Horwitz (1985,1987) and the version of BALLI by Kunt (207) adapted for students learning Turkish as a foreign language The `Education Expectations Survey` (SEE) developed by McCargar (1993) was translated into Turkish. In the analysis of the study, in descriptive statistics, percentage, frequency and mean techniques were used, and for non-normal comparisons Mann Whitney U and Kruskal Wallis H tests were used. In the study, it was concluded that the language learning beliefs of the students learning Turkish and English were significantly different, and the language learning beliefs of the students learning Turkish were higher than the students learning English. It was observed that the educational expectations of the participants did not differ significantly. In addition, a moderate positive correlation was found between language learning beliefs and educational expectations. In short, it can be said that as the language beliefs of the participants increased, their educational expectations increased.
Collections