Okul öncesi eğitim öğretmenlerinin bilişim teknolojileri hakkındaki görüşleri (Aksaray ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gelişmiş bir toplum olabilmek için teknolojiyi yakalamak, bilişim teknolojilerinihayatın her alanında aktif bir şekilde kullanmak kaçınılmazdır. Özellikle eğitim süreciniverimli hale getirmek için bu konu oldukça önemlidir. Eğitimin ilk adımı olan okulöncesi dönemde bilişim teknolojilerinden yararlanmak, çocukların ilgi ve dikkatdüzeyini artırabilecek şekilde kullanmak gerekmektedir. Öğrencilerin rol modeli olanöğretmenlerin bu konuda yeterli bilgiye sahip olması büyük önem taşımaktadır. Busayede okul öncesi dönemden itibaren araştıran, gelişen dünyayı tanıyan ve öğrenmeyibilen nesiller yetiştirilebilir. Bu araştırma okul öncesi eğitim öğretmenlerinin bilişimteknolojileri hakkındaki görüşlerini değerlendirmek amacıyla yapılan betimsel birçalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018/2019 eğitim öğretim yılında Aksarayili resmi ilkokul ve anaokullarında görev yapmakta olan ve tesadüfi eleman örneklemeyöntemi ile seçilen 15 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada okul öncesieğitim öğretmenlerinin bilişim teknolojileri hakkındaki görüşlerinindeğerlendirilebilmesi için yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi uygulanmıştır.Uygulanan görüşme formu 11 sorudan oluşmaktadır. Görüşme formu araştırmacıtarafından hazırlanmış olup geçerliği ve güvenirliği uzman görüşü ile sağlanmıştır. Nitelbir çalışma olan bu araştırmada katılımcılardan elde edilen veriler betimsel analizyoluyla analiz edilerek yorumlanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göreöğretmenlerin, okul öncesi eğitimde bilişim teknolojileri kullanımına karşı olumlututuma sahip oldukları görülmüştür. Bilişim teknolojilerini kullanabilme konusundaçoğu öğretmen, kendilerini öz yeterlik bakımından orta düzeyde gördüklerini veöğretmenlerin bilişim teknolojileri konusunda eğitim alması gerektiğini belirtmişlerdir.Öğretmenler tarafından eğitim öğretim sürecinde bilişim teknolojileri kullanmanın hemöğretmen hem de öğrenci açısından olumlu ve olumsuz yönlerinin olduğu belirtilmiştir.Öğretmenlerin bu süreçte yaşadıkları en büyük sorunun, alt yapı eksikliği ve teknikdestek konusunda olduğu görülmüştür. In order to become an advanced information society, it is inevitable to capturetechnology and to use information technologies actively in all areas of life. This isespecially important in order to make the education process more efficient. It isnecessary to benefit from information technologies in the pre-school period which is thefirst step of education and to use them in a way that can increase the attention andattention level of children. It is very important that teachers, who are students' rolemodels, have sufficient information about this subject. In this way, generations thatknow the learning and learn from the preschool period can be raised. This research is adescriptive study aimed to evaluate the opinions of preschool teachers aboutinformation technologies. The study group consists of 15 preschool teachers who workin Aksaray city primary and kindergartens in 2018/2019 academic year and selected byrandom element sampling method. In the study, in order to evaluate the opinions ofpreschool teachers about information technologies, interview was applied to teachers.The interview form consists of 11 questions about the research problem. The interviewform was prepared by the researcher and its validity and reliability were provided byexpert opinion. In this qualitative study, the data obtained from the participants wereanalyzed and interpreted through descriptive analysis. According to the findings of theresearch, it is seen that teachers have positive attitude towards the use of informationtechnologies in preschool education. In terms of using information technologies, mostteachers stated that they perceive themselves as moderate in terms of self-efficacy andthat teachers should receive training in information technologies. It was stated byteachers that using information technologies in education and training process has bothpositive and negative aspects for both teacher and student. The biggest problemexperienced by teachers in this process was related to lack of infrastructure andtechnical support.
Collections