İngilizce öğretiminde NLP temelli uygulamaların öğrencilerin yabancı dil konuşma kaygısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, İngilizce öğretiminde NLP (Nöro-Linguistik Programlama) temelli etkinliklerin üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin yabancı dil konuşma kaygısına etkisini belirlemek amacıyla yürütülmüştür. Bu amaçla öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır.Araştırmada, 2018-2019 akademik yılının güz döneminde bir devlet üniversitesinde eğitim gören hazırlık snıfı öğrencileri ile çalışılmıştır. Çalışmada 11 kız 39 erkek öğrenci olmak üzere toplam 50 öğrenci yer almıştır. Yedi hafta boyunca, haftada üç gün, toplam onbeş saat boyunca deney grubunda NLP temelli hazırlanan etkinliklere yer verilmiştir. Öğrencilerin temsil sistemleri dikkate alınarak hazırlanan bu etkinliklere NLP-İHASBÖP (NLP temelli İngilizce Hazırlık Sınıfı B kuru Öğretim Programı) adı verilmiştir.Araştırmada, NLP temelli etkinliklerin öğrencilerin yabancı dil konuşma kaygısına etkisini belirlemek üzere yabancı dil konuşma kaygısı ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde bağımsız gruplar T-testi uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 20.00 istatistik programı ile analiz edilmiştir. Sürecin sonunda, öğretim programının etkililiğine yönelik öğrenci görüşlerinin alınması amacıyla, araştırmacı tarafından hazırlanmış `Görüşme Formu` kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, deney grubunun sontest yabancı dil konuşma kaygı puanları ile kontrol grubunun sontest yabancı dil konuşma kaygı puanları arasında deney grubunun lehine anlamlı farklılık bulunduğu belirlenmiştir. Görüşmeler sonucu elde edilen veriler incelendiğinde ise öğrencilerin NLP temelli etkinlikler ile ilgili genel olarak olumlu düşündükleri belirlenmiştir. Sonuç olarak, NLP-İHASBÖP için hazırlanan etkinliklerin öğrencilerin yabancı dil konuşma kaygılarına olumlu yönde etki ettiği belirlenmiştir. This research has been conducted in order to identify the effects of NLP-based activities on foreign language speaking anxiety of students studying at the school of foreign languages in a state university. For this purpose, pretest-posttest control-group design was used in the research. Students, studying at a state university in the fall term of the 2018-2019 academic year, participated in this research. As 11 females and 39 males students, 50 students in total took place in the research. During seven weeks, students in the experimental group had weekly fifteen hours of Englih lesson in three days with NLP based activities. These activities prepared considering students' representational systems were called NLP-ABCPreSE (NLP based Activities for B level Curriculum in Preparatory School of English). To identify the effects of NLP-based activities on students' foreign language speaking anxiety, `Foreign Language Speaking Anxiety Scale` was used. In the research, independant-sample T-Test was used to analyze the data. The statistical program, SPSS 20.00, was used to analyze the data collected from students. At the end of the study, `Interview Form` was used to identify students' ideas about the process. At the end of the study, it was shown that there was a statistically significant difference in foreign language speaking anxiety between posttest results of control and experimental group on behalf of the experimental group. According to the analysis of the data gathered from the interviews, it was identified that students in the experimental group had positive opinions about NLP-based activities in general. To sum up, it was revealed that NLP-ABCPreSE positively affected foreign language speaking anxiety of students in the experimental group.
Collections