TEZLER: Recent submissions
Now showing items 261-280 of 327
-
Türkiye ve Japonya 4, 5 ve 6. sınıf matematik ders kitaplarındaki problem yapılarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-17)Bu çalışmada Türkiye ve Japonya 4, 5 ve 6. sınıf matematik ders kitaplarında, kesirler konusundaki problemlerin türleri arasındaki farklar, her iki ülke ders kitaplarında problemlerin sunuş biçimindeki farklılıklar ve iki ... -
Milli Eğitim Bakanlığı`nın okulları yeniden yapılandırma sürecinde ortaokul yöneticilerinin karşılaştığı sorunların bazı değişkenler açısından incelenmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-13)MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI'NIN OKULLARI YENİDEN YAPILANDIRMA SÜRECİNDE, ORTAOKUL YÖNETİCİLERİNİN KARŞILAŞTIĞI SORUNLARIN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİAdem YALÇINErciyes Üniversitesi, Eğitim Bilimleri EnstitüsüYüksek ... -
6. sınıf öğrencilerinin kesir problemleri çözme sürecinde kullandıkları üstbiliş becerilerinin incelenmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-29)Araştırmada ortaokul altıncı sınıfa devam eden öğrencilerin üstbiliş becerileri bazıdeğişkenler açısından incelenmiş ve kesir problemleri çözme sürecinde kullandıklarıüstbiliş becerileri belirlenmiştir. Ayrıca belirlenen ... -
Problem temelli STEM etkinliklerinin oran-orantı ve yüzdeler konularının öğretiminde 7. sınıf öğrencilerinin matematik başarılarına, tutumlarına ve görüşlerine etkisi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-27)Bu araştırmada, önemi her geçen gün artan ve disiplinlerin entegrasyonu ile gerçekleştirilen STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) veya FeTeMM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik) eğitimi kapsamında ... -
Eğitimde verilen geribildirim türleri ve Türkçe eğitiminde öğretmenlerin geribildirim verme durumları
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-16)Ana dil öğretimi, temel dil beceri alanları ile dil bilgisi öğrenme alanına yönelik yapılandırılır. Her öğretim programının ana noktasını oluşturan temel dayanak, beceri edinme ve gelişimi takip etmede ölçme ve değerlendirmedir. ... -
Sekizinci sınıf öğrencilerinin ve fen bilimleri öğretmenlerinin küresel ısınma hakkındaki görüşleri
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-21)Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmenlerinin ve sekizinci sınıf öğrencilerininküresel ısınma konusu hakkındaki görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Araştırma sorusu`Sekizinci sınıfta öğrenim görmekte olan öğrencilerin ve ... -
Epistemolojik olarak zenginleştirilmiş argümantasyon yönteminin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin maddenin yapısı ve özellikleri ünitesindeki başarılarına ve epistemolojik inançlarına etkisi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-25)Bu çalışmada argümantasyon yöntemi (AY) ve epistemolojik olarak zenginleştirilmiş argümantasyon yönteminin (EZAY) 7. sınıf öğrencilerinin maddenin yapısı ve özellikleri ünitesindeki başarılarına ve fene yönelik epistemolojik ... -
İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin maddenin yapısı ve özellikleri ünitesindeki başarılarına legolarla zenginleştirilmiş işbirlikçi öğrenme yönteminin etkisi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-25)Bu araştırmanın amacı yedinci sınıf `Maddenin Yapısı ve Özellikleri` ünitesindeöğrenci başarılarına Lego ile zenginleştirilmiş işbirlikçi öğrenme yönteminin etkisininaraştırılmasıdır. Bu çalışmaya felsefe olarak yapılandırmacı ... -
Çalışma yapraklarının altıncı sınıf öğrencilerinin `Maddenin tanecikli yapısı` ünitesindeki başarılarına etkisi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-14)Bu çalışmada ilköğretim fen bilimleri altıncı sınıfta yer alan `Maddenin Tanecikli Yapısı` ünitesinin öğretiminde yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına dayalı hazırlanan çalışma yaprakları geliştirmek ve eğitim öğretim ortamında ... -
Ortaokul öğrencilerinin sayılar, geometri ve cebir özelinde kullanılan sözcüklere yükledikleri mananın semantik açıdan incelenmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-18)Araştırmamızda matematik terimlerinin günlük dilde kullanım biçimlerinin öğrencilerin kavram izahları üzerindeki etkisi incelenmiştir. Böylece, bu terimlerin kavramları temsil etme gücü hakkında bilgi edinilmesi amaçlanmıştır. ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının nükleer santrallere yönelik tutumlarının belirlenmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-11)Bu araştırmada fen bilgisi öğretmen adaylarının nükleer santrallere yönelik tutumlarının cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2018-2019 akademik yılında Türkiye'de ... -
Yabancı dil öğretiminde dijital hikâye anlatımının (DHA) akademik başarıya etkisi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-14)Bu tez çalışmasında Dijital Hikâye Anlatımının (DHA) Ortaokul 6. sınıf seviyesinde yabancı dil dersindeki (İngilizce) akademik başarıyı ne düzeyde etkilediğini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda nicel araştırma ... -
Sosyal bilgiler dersinin yaratıcı drama yöntemi ile işlenmesi: Bir eylem araştırması
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-25)Sosyal Bilgiler Dersinin Yaratıcı Drama Yöntemi ile İşlenmesi: Bir Eylem Araştırması adlı çalışmada yaratıcı drama etkinlikleri bizzat dersin öğretmeni olan araştırmacı tarafından uygulanmıştır. Nitel araştırma tarafından ... -
Türkçe eğitiminde süreç temelli yazma yaklaşımının altıncı sınıf öğrencilerinin tür odaklı yazma becerisinin gelişimine katkısı
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-10)Bu araştırma, süreç temelli yazma yaklaşımının öğrencilerin tür odaklı yazma becerisinin gelişimine katkısını ortaya koyan nitel bir çalışmadır. Araştırmanın amacı, ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin süreç temelli yazma ... -
STEM etkinlikleri ile 7. sınıf öğrencilerinin başarı ve tutumlarındaki değişimin cinsiyete göre analizi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-25)Bu çalışmanın amacı, 7. Sınıf öğrencilerine uygulanan STEAM çalışmalarının öğrencilerin matematik dersi başarısına ve tutumlarına karşı etkisinin incelenmesidir. Bu çalışmada, 7.sınıf öğrencilerine STEAM etkinlikleri ... -
Behiç Ak`ın çocuk romanlarının söz varlığı ve okunabilirlik yönünden değerlendirilmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-25)Bu araştırmada Behiç AK'ın günümüze kadar olan sürede yayımlanmış olan çocuk romanları, söz varlığı ve okunabilirlik yönünden incelenmiştir. Çalışmada Behiç AK'ın çocuk romanlarının söz varlığı ve okunabilirlik ... -
Öğretmenlerin epistemolojik inançları ile öz-yeterlik algılarının incelenmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-25)Bu çalışmanın amacı MEB'e bağlı farklı kademelerdeki okullarda görev yapan öğretmenlerin çeşitli değişkenlere göre epistemolojik inançları, öz-yeterlik algıları ve epistemolojik inançları ile öz-yeterlik algıları ... -
Üstün zekâlı ve normal zekâlı ortaokul öğrencilerinin uzamsal düşünme yeteneklerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-25)Bu çalışmada üstün zekâlı ve normal zekâlı öğrencilerin uzamsal düşünme gerektiren soruların çözümünde kullandıkları yaklaşım ve stratejiler ile bunların arka planındaki bilişsel süreçler incelenmektedir. Örnek olay ... -
Fen bilimleri dersinde kullanılan bellek destekleyici stratejilerin akademik başarı ve kalıcılığa etkisinin araştırılması
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-14)Bu çalışmanın amacı, 6. sınıf fen bilimleri dersi `Vücudumuzdaki Sistemler` ünitesininbellek destekleyici stratejilerle öğretiminin akademik başarı ve kalıcılığa etkisininaraştırılmasıdır. Araştırmada nicel ve nitel araştırma ... -
Fen bilimleri öğretmenlerinin STEM temelli fen eğitimi hakkındaki görüşleri
(ERCİYES ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-22)Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerinin fen, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarını kapsayan STEM temelli fen eğitimi hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim öğretim yılında ...