Hikâyelerle desteklenmiş yabancı dil öğretiminin kelime dağarcığı ve okuduğunu anlama düzeyine etkisi (Kayseri örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı ders kitaplarına ek olarak İngilizce hikâyeler okumanın öğrencilerin okuduğunu anlama ve kelime dağarcığına etkisini incelemektir. Araştırma, deneysel araştırma modellerinden ön test – son test deney ve kontrol gruplu yarı deneysel desene göre yürütülmüştür. Araştırma, 2018-2019 eğitim – öğretim yılında Kayseri ilinde bulunun bir lisede öğrenim gören 2 farklı şubedeki 9. Sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Deney ve kontrol gruplarının tespitinde, uygulanan ön test sonuçları dikkate alınmıştır. Ön test puanları birbirine yakın olduğu için gruplar kura ile belirlenmiştir. Çalışma, deney grubunda 30, kontrol grubunda 30 olmak üzere 60 öğrenci ile yürütülmüştür. Sekiz haftalık deneysel süreçte kontrol grubundaki öğrenciler mevcut yöntem ve etkinliklerle öğrenim görürken, deney grubundaki öğrenciler müfredattaki mevcut yöntem ve etkinliklere ek olarak İngilizce hikâyeler okumuşlardır.Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan okuduğunu anlama ve kelime testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 22.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde eşleştirilmiş örneklem t testi ile bağımsız örneklem t testi kullanılmıştır.Araştırmanın sonuçlarına göre, kontrol grubunun son test puanları, deney grubunun son test puanlarıyla karşılaştırıldığında, okuduğunu anlama ve kelime dağarcığı düzeylerinde deney grubu lehine anlamlı bir farklılık gözlemlenmiştir. The aim of the study is to examine the reading of English stories in addition to textbooks and its effects on reading comprehension and vocabulary. The research was conducted with quasi - experimental design, using pretest – posttest control group. The population of the study was made up of 9th grade students in two different classes of a high school in Kayseri province in the academic year of 2018 – 2019. In the determination of the experimental and control groups, the results of pretest were taken into consideration. Because the pretest results were close to each other, the groups were assigned by lot. The study was carried out with 60 students, 30 for the experimental group and 30 for the control group. During an 8-week of experimental period, while the students in the control group were educated with the teaching methods prescribed by the current curriculum, the students in the experimental group read stories in addition to the current methods and activities in the curriculum.As a data collection instrument, reading comprehension and vocabulary tests developed by the researcher were used. The data obtained from the study were analyzed using the SPSS 22.0 statistics computer program. In the analysis of the data, paired sample t test and independent sample t test were used.According to the results of the study, when the posttest scores of the control group were compared to the posttest scores of the experimental group, a significant difference was observed in the reading comprehension and vocabulary levels in favor of the experimental group.
Collections