Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Issue Date
Now showing items 1-20 of 93
-
Evaluating the efficiency of nlp applications for the teaching of english vocabulary of young learners: Adapting songs
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Deneysel bir çalışma olan bu tez, şarkıların ve bunlara dayanarak Nörolinguistik Programlama ilkelerine ve tekniklerine göre hazırlanmış sınıf içi etkinliklerin, çocuklara yabancı dilde kelime öğretimine etkilerini ... -
Dinamik geometri yazılımı kullanarak göz izleme yöntemi ile alan bağımsız bilişsel stile sahip matematik öğretmen adaylarının problem çözme becerilerinin öğrenme stilleri açısından incelenmesi
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, dinamik geometri yazılımı kullanarak, göz izleme yöntemi ile alan bağımsız bilişsel stile sahip matematik öğretmen adaylarının problem çözme becerilerinin öğrenme stilleri açısından ilişkisinin ... -
Probleme dayalı öğrenme yönteminin endüstri meslek lisesi 9.sınıf öğrencilerinin matematik dersi başarılarına ve matematiğe yönelik tutumlarına etkisi
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Mesleki ve Teknik Eğitim çatısı altında bulunan Endüstri Meslek Liselerinde farklı alanlarda eğitim verilmektedir. Bilgisayar Teknolojisi, Elektrik ve Elektronik Bölümü, Makine Ressamlığı, Ahşap Teknolojisi, Metal ve Teknik, ... -
Ortaokul Türkçe derslerinde anlatım türlerinin yeri, önemi ve işlevleri
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bireyleri günlük hayatlarında başarılı kılan en önemli etkenlerden biri dili doğru ve etkili kullanma becerisidir. Duygu ve düşüncelerini etkin bir dil kullanımıyla anlatabilen, okuduğu veya dinlediği bir metni sözlü ya ... -
An efficiency analysis on english proficiency grouping of same graders in primary education
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Öğrencileri seviyelerine, yeterliliklerine ya da yeteneklerine göre gruplandırmak yıllardır pek çok ülkede uygulanmakta olan bir sistemdir. Öğrencileri gruplandırmanın pek çok sebebi bulunmaktadır. Kalabalık sınıflar, ... -
Milli Eğitim Bakanlığının tavsiye ettiği 100 temel eser`deki hikaye kitaplarının ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin zihinsel becerilerini geliştirmedeki işlevleri
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı 100 Temel Eser'de yer alan hikâye kitaplarının ilköğretimikinci kademe öğrencilerinin zihinsel becerilerini geliştirmedeki işlevlerini irdelemektir.Çalışmanın ilk kısmında 100 Temel Eser genel ... -
Targeting communicative performance in national English education program- a supplementary book for the 9th and 10th graders
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada Targeting Communicative Performance in National English Education Program Milli Eğitim İngilizce Programına İletişim Becerilerini ArtırmayıHedefleyen Etkinler konusu incelenecektir. Araştırmanın literatür ... -
Türkçe öğrenen Mısırlı öğrencilerin yazılı anlatımında yaptıkları ad durum eki yanlışları
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, yabancı dil olarak Türkçe öğrenen Mısırlı öğrencilerin Türkçe öğrenirken yazılı anlatımda yaptıkları ad durum eki yanlışları incelenmiştir. Çalışma İskenderiye Yunus Emre Türk Kültür Merkezinde yabancı dil ... -
Pre-service efl teachers` beliefs on their readiness level to teach speaking skills: A quantitative study
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Öğrenci inançları ve öğretmen inançları son yıllarda yapılan birçok çalışmanın odak noktası haline gelmiştir. Ancak, İngilizce öğretmen adaylarının konuşma becerisinin öğretimine dair inançları ile ilgili çalışmalar ... -
İlköğretim 8. sınıf matematik dersinde etkinlik temelli öğretimin akademik başarıya etkisi
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı ilköğretim 8.sınıf matematik dersinde etkinlik temelli öğretimin geleneksel öğretim yöntemine kıyasla öğrencilerin akademik başarısına olan etkisini belirlemektir.Bu araştırma nicel ve nitel araştırma ... -
Ortaokul Türkçe ders kitaplarında karakter çiziminin yeri
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, ortaokul 5, 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki kurmaca metinler karakter çizimi (karakterizasyon) açısından incelenirken Türkçe dersi çalışma kitapları da etkinliklerde ve sorularda karakter çizimine ... -
Ortaokul 6. sınıf öğrencilerine geometrik cisimlerin öğretilmesinde farkındalık uyandırılmasının başarıya etkisi
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, Ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin geometrik cisimleri sınıflandırma stratejilerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada, 2 çalışma grubu ile çalışılmıştır. Bunlardan biri 23 öğrenciden oluşan deney grubu diğer ... -
Ortaokul Türkçe ders kitaplarında sözcük öğretiminin yaratıcı dil öğretimi açısından değerlendirilmesi
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılında okutulan ortaokul MEB Türkçe dersi çalışma kitaplarında yer alan etkinliklerin sözcük öğretimi ve yaratıcı dil kullanımı açısından etkililiğini irdelemektir. Çalışma ... -
Göstergebilimsel çözümleme yönteminin Türkçe dersi okuma etkinliklerine uyarlanması
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Türkçe dersi okuma etkinliklerinde kullanılmak üzere göstergebilimsel yönteme dayalı çözümlemenin, öğrencilerin metni anlama becerileri üzerinde etkili olup olmadığının belirlenmesidir. Araştırma ... -
Öğrenci, öğretmen, yönetici ve veli bakış açısıyla Fatih Projesinin incelenmesi
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)TÜRKİYE 'de Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2010 yılının Kasım ayında kamuoyuna duyurulan, 2011-2012 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminden itibaren 17 şehir ve 52 okulda pilot uygulamasına başlanılan FATİH ... -
Foreign language writing anxiety of prospective EFL teachers: How to reduce their anxiety levels
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Kaygı, dil öğreniminde önemli bir role sahiptir ve kaygının ikinci dil veya yabancı dil edinimini nasıl etkilediğine dair araştırmalar giderek artmaktadır. Bu araştırmaların çoğu dilin sözel işlevine yönelik olmuştur, fakat ... -
Eğitimcilerin yıldırma yaşantıları üzerine nitel bir araştırma
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Yıldırma, `iş yeri şiddeti` kavramı içerisinde yer alan psikolojik bir şiddet türüdür. Sinsi ve yıkıcı bir doğaya sahip olan yıldırma, eğitim örgütlerinde çalışanların örgütlerine bağlılığını azaltan, verimi düşüren, takım ... -
İlköğretim öğrencilerinin matematik tutumları, özyeterlikleri, kaygıları ve dersteki başarılarının incelenmesi
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın temel amacı ilköğretim öğrencilerinin matematik başarısı, matematiğe karşı tutumları, matematiğe ilişkin öz yeterlik inançları ve matematik kaygıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu temel amaca ek olarak ... -
Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde kullandıkları dil ile sosyal medya ortamında kullandıkları dilin karşılaştırılması: Facebook örneği
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, Ortaokul 8. Sınıf öğrencilerinin sosyal medyada yaptıkları dil yanlışları ile ders ortamında yaptıkları dil yanlışlarını karşılaştırmak amaçlanmıştır. Araştırma, 2014-2015 öğretim yılının ikinci yarıyılında ... -
Endüstri meslek liselerinde görev yapan okul yöneticilerinin çatışma yönetim stilleri: Ankara örneği
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı Ankara'da Endüstri Meslek Liselerinde ortaya çıkan çatışmaların belirlenmesi ve bu çatışmaların çözümlenmesinde okul yöneticilerinin uyguladıkları yaklaşımları ortaya çıkarmaktır. Bu nedenle ...