Öğrenci, öğretmen, yönetici ve veli bakış açısıyla Fatih Projesinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
TÜRKİYE 'de Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2010 yılının Kasım ayında kamuoyuna duyurulan, 2011-2012 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminden itibaren 17 şehir ve 52 okulda pilot uygulamasına başlanılan FATİH (Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi) projesi, eğitim ve öğretimde fırsat eşitliğini sağlamak ve okullardaki teknolojiyi iyileştirmek amacıyla planlanmış bir projedir. Bu çalışmanın amacı, Ankara ilinde lise düzeyinde eğitim veren okullarda uygulamaya konulan FATİH projesine ilişkin öğrenciler, öğretmenler, okul yöneticileri ve veliler olmak üzere katılımcı paydaşların görüşlerini almak ve alınan görüşleri incelemektir. Ankara ilinden seçilen 5 pilot okuldan çalışmaya 520 öğrenci, 65 öğretmen, 11 okul yöneticisi ve 5 veli katılmıştır. Araştırmacının farklı veri toplama araçlarından yararlandığı bu çalışmada öğrenci ve öğretmen anket, yönetici ve veli için yine yarı yapılandırılmış görüşme soruları kullanılmıştır. Bu çalışmada nicel ve nitel verilerin birleştirilmesiyle oluşturulan karma araştırma yöntemi kullanılmıştır.Bu çalışma sonucunda elde edilen bulgular kendi içinde olumsuz ve olumlu görüşler olmak üzere 2'ye ayrılmıştır. Elde edilen bulgulardan proje ile ilgili olumsuz görüşlere bakıldığında öğrenciler; etkileşimli tahta ve tablet PC'de internet kısıtlamalarının olduğunu, etkileşimli tahta ve tablet PC'nin dersin işleyişini engellediğini, tablet PC'lerin kalitesiz olduğunu ve EBA web sitesinin yeterli olmadığını belirtmişlerdir. Öğretmenler; FATİH projesinin eğitime katkısı olmadığını, tablet PC'nin eğitim amaçlı kullanılmadığını ve EBA web sitesi içeriklerinin öğretim programı ile paralel olmadığını ifade etmişlerdir. Benzer şekilde yöneticiler de; etkileşimli tahta ile tablet PC arasında etkileşim sağlanamadığını, teknik servisin zamanında yardımda bulunmadığını ve hizmet içi eğitimin sürekli hale gelmesi gerektiğini belirtmişlerdir. Veliler; tablet PC'nin öğrenciyi tembelliğe ittiğini ve bu projenin gelmesiyle öğrenci başarısının düştüğünü ifade etmişlerdir.Proje ile ilgili olumlu görüşlere bakıldığında tüm katılımcıların etkileşimli tahtanın eğitimsel kullanımından memnun olduğu görülmüştür. Bununla birlikte öğrenciler; verimli kullanıldığı taktirde projenin faydalı olacağını ve öğretmenler EBA web sitesinin öğrencilere yardımcı olabileceğini ifade etmişlerdir. Ayrıca yöneticiler; bu proje ile öğrencilerin bilgiye ulaşmada rahat bir dönem geçirdiğini, öğrenciler arasında fırsat eşitliğinin sağlandığını, alt yapı çalışmalarının eğitimi aksatmadan yapıldığını ve son olarak veliler bu projenin görsellik açısından faydalı bir proje olduğunu ifade etmişlerdir. Ortaya çıkan sonuçlara göre, FATİH projesinin eğitim-öğretimde daha verimli uygulanabilmesi, projenin başarılı olabilmesi için tüm katılımcıların desteklendiği ve yetkililerin gerek duyulan önlemleri en kısa sürede aldığı takdirde projenin eğitim öğretim süreçlerine katkı sağlayacağı düşünülmektedir. The FATIH (Increasing Opportunities and Improvement of Technology Movement) project which was announced in November 2010 by the Ministry of National Education, began as a pilot study in 17 cities and 52 schools for 2011-2012 educational year's second term in TURKEY. It is aimed to ensure equality of opportunity in teaching and learning processes and enhance the technologies in schools.The purpose of this study was to evaluate FATIH project from the perspectives of students, teachers, administrators and parents in high schools from Ankara. To accomplish these goals, 5 pilot schools were selected. The sample of this study consisted of 520 students, 65 teachers, 11 administrators and 5 parents. Different data collection instruments, questionnaires for students and teachers, semi-structured interviews for administrators and parents were used. The mixed method approach was used for combining quantitative data and qualitative data.The findings of this study were separated into two main categories: negative and positive opinions. According to negative opinions about FATIH project; students stated that there were internet restrictions in interactive boards and tablet PCs, interactive boards and tablet PCs limited the lessons, tablet PCs' design had no quality and EBA web site wasn't an efficient site enough. Teachers stated that FATIH project wouldn't contribute the education, tablet PCs weren't used for educational purpose and the contents of EBA web site should be parallel with curriculum. Similarly, administrators stated that there was no interaction between interactive boards and tablet PCs, technical service hadn't helped them about troubleshoot on time and educational training should be given constantly. Parents stated that tablet PCs made students lazy and with coming of this project students' academic success decreased.According to positive opinions about FATIH project; the whole participants were satisfied with the interactive boards for educational purpose. Additionally, students stated that if the project used efficiently, it would be beneficial for education and teachers stated that EBA web site could be helpful for the students. Moreover, administrators stated that with coming of this project students had an easy term to achieve the information, there were equality of opportunities between students, infrastructure works were done without disrupting the education terms and parents stated that project was beneficial in terms of visuality.According to the results of the study, FATİH project will contribute to the teaching and learning processes if all participants supported and authorities get necessary precautions as soon as possible in order to efficient implementation of the project.
Collections