Göstergebilimsel çözümleme yönteminin Türkçe dersi okuma etkinliklerine uyarlanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Türkçe dersi okuma etkinliklerinde kullanılmak üzere göstergebilimsel yönteme dayalı çözümlemenin, öğrencilerin metni anlama becerileri üzerinde etkili olup olmadığının belirlenmesidir. Araştırma 2015-2016 öğretim yılının ikinci yarıyılında Ankara ili Etimesgut ilçesindeki Ahi Evran Ortaokulu 7. Sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada tek grup öntest sontest model uygulanmıştır. Bulgular kısmında, araştırmanın ilk bulgusuna ulaşmak amacıyla ilişkili örneklemler t testi uygulanmış ve öğrencilerin öntestten elde ettikleri puanlar ile sontestten elde ettikleri puanlar arasında anlamlı bir fark bulunduğu belirlenmiştir. İkinci bulgu için Tekrarlı Ölçümler İçin İki Faktörlü Anova Analizi uygulanmış ve öğrencilerin öntestten aldıkları puanlar ile sontestten aldıkları puanlar arasında cinsiyete göre anlamlı bir fark bulunmadığı görülmüştür. Son bulgu için ise Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı ve öğrencilerin öntestten aldıkları puanlar ile sontestten aldıkları puanlar arasındaki fark ile akademik başarı puanları arasında negatif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Sonuç olarak, gösterge bilimsel yöntemin öğrencilerin sınıf içi öğrenmeleri üzerinde olumlu etkisinin olduğu ve yöntemin etkililiğinin cinsiyete göre fark göstermezken akademik başarıya göre fark gösterdiği ifade edilebilir. Göstergebilimsel yöntemin akademik başarısı düşük öğrencilerin testten aldıkları puanı arttırmaları bakımından daha etkili olduğu gözlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Türkçe eğitimi, okuma eğitimi, hikaye çözümleme, göstergebilimsel çözümleme, eyleyenler şeması The aim of study; it's determined that whether the analysis based on semiotic method that will be used reading in Turkish lesson is effective on reading skills of students. The study was carried out with 7th grade students at Ahi Evran Secondary School in Ankara province, Etimesgut district in the second semester of 2015-2016 academic year. One-pretest-posttest design was applied in the study. In the findings, t-test was applied to related samples in order to find first finding of the study and it's determined that there is a significant difference between the points that students obtained in pretest and the points that students obtained in posttest. Two-factor Anova analysis was applied for repetitive measurements for the second finding. Then, it's determined that there is not a significant difference between the points that students obtained in pretest and the points that students obtained in posttest according to gender. Pearson product-moment correlation coefficient was applied. Then, it's found that there is a medium-level negatively significant relationship the difference between the points that students obtained in pretest and the points that students obtained in posttest and academic success points. As a result, it can be explained that semiotic analysis is effective on learning for students positively and it doesn't show differences according to gender but it does according to academic success. It's observed that semiotic analysis is more effective to increase obtained points for the low academic achievement of students in test.Keywords: Turkish lesson, reading lesson, story analysis, semiotic analysis, actant diagram
Collections