Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde kullandıkları dil ile sosyal medya ortamında kullandıkları dilin karşılaştırılması: Facebook örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Ortaokul 8. Sınıf öğrencilerinin sosyal medyada yaptıkları dil yanlışları ile ders ortamında yaptıkları dil yanlışlarını karşılaştırmak amaçlanmıştır. Araştırma, 2014-2015 öğretim yılının ikinci yarıyılında Ankara ili Sincan ilçesindeki Semiha İsen Ortaokulu, 100. Yıl Ortaokulu ve Sühendam Kürklü Ortaokulu 8.sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Öğrencilerin yazdıkları kompozisyonlar, Facebook grubundaki paylaşımları ve öğrencilere uygulanan demografik özellikli anket sonuçları; ilişkili örneklem t-testi, ilişkisiz örneklem t-testi ve tek faktörlü ANOVA ile analiz edilmiştir. Öğrencilerin Facebook kullanımında yazım kuralları, noktalama işaretleri ve anlatım bozukluğu konularında, ders ortamında kullandıkları Türkçeye göre daha çok hata yaptıkları gözlenmiştir. Öğrencilerin sosyal medyada paylaşım yaparken dil kurallarına dikkat etmedikleri ve bunun farkında oldukları gözlenmiştir.Anahtar Kelimeler: sosyal medya, Türkçe eğitimi, facebook, yazım kuralları In the study, the main goal is to compare the grammatical errors onsocial media platform and the linguistic mistakes done during lessonsby primary school students. The observation was done in 2014-2015academic year second term, where was achieved in Ankara Semiha İsenOrtaokulu, 100. Yıl Ortaokulu and Sühendam Kürklü Ortaokulu.Relational screening model was used at this study. The compositonswritten, the shares uploaded in Facebook and demographic based surveyresults which was all answered by primary school 8th grade studentswas analyzed by the tools respectively; t-test, unrelated t-testsample and mono-factored ANOVA. In the study there was observed that,mostly in Facebook usage, students had mistakes on writing rules,punctuality and cohesiveness. In additon there was also a resultobtained that students were mostly aware of their linguistic mistakeson social media platform, although they are known about their mistakesthey were still do not take attention to their language.Key Words: social media, Turkish education, facebook, writing rules
Collections