Türkçe öğrenen Mısırlı öğrencilerin yazılı anlatımında yaptıkları ad durum eki yanlışları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, yabancı dil olarak Türkçe öğrenen Mısırlı öğrencilerin Türkçe öğrenirken yazılı anlatımda yaptıkları ad durum eki yanlışları incelenmiştir. Çalışma İskenderiye Yunus Emre Türk Kültür Merkezinde yabancı dil olarak Türkçe öğrenen temel sevideki 75 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Yapılan bu çalışmada İskenderiye'deki öğrencilerin yazma becerisinde yaptığı ad durum eki yanlışları tespit edilmiş ve bu yanlışların çözümüne yönelik öneriler sunulmuştur. Bu araştırmada öğrencilerin yazılı anlatım problemleriyle ilgili veriler, öğrencilere A1 seviyesi için, `1.Bir gününüzü anlatınız. 2.Ailenizi anlatınız. 3.Boş zamanlarınızı nasıl değerlendirirsiniz? Neler yaparsınız?`; A2 seviyesi öğrenciler için ise, `1. Arkadaşınızın e-postasını okuyunuz. Ona bir cevap yazınız. 2). Sizi en çok etkileyen film nedir? Niçin? Bu filmi anlatınız. 3).İnsanların hayatında teknolojinin yeri nedir? Teknolojinin Olumlu ve olumsuz yönlerini anlatınız.` başlıklı konuların yazdırılmasıyla elde edilmiştir. Bu yazılı anlatım sırasında öğrenciler kendilerine verilen üç konudan herhangi birini seçerek yazmışlardır. Öğrencilerin Türkçe yazılı anlatımda yaptığı hataları, biçim bilgisi (morfoloji), ad durum ekleri (belirtme, kalma, ayrılma ve yönelme durumu) ve sözcük bilgisi şeklinde gruplara ayrılarak tarama yöntemiyle incelenmiştir. In this study, the Egyptian students learn Turkish as a foreign language in writing the name of their learning Turkish state wrong attachment were examined. Studies have been made in the basic level of Alexandria Yunus Emre Turkish as a foreign language learner students in the Turkish Cultural Centre on 75 In this study have been identified in addition to state his name wrong on the writing skills of students in Alexandria and presented recommendations for the solution of this mistake. Data on students' writing in this research problem for the A1 level, 1.Explain your day? Describe your family? 3. How would you assess your spare time? What do you do? For the A2 level students 1. Read your friend's e-mail. Write him an answer. 2). What is the movie that affect you the most? And Why? Can you describe this movie. 3) What is the role of technology in your life? Describe the positive and negative aspects of technology. These subjects were given to students write an essay about it given to them by selecting one of the three students were asked. Students and mistakes made in Turkish written descriptions, morphology (Morphology) under the title, name status attachments (lean, indicating, left, separation and orientation status) grouped as errors made in writing, was investigated by scanning methods.
Collections