Ortaokul Türkçe ders kitaplarında karakter çiziminin yeri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, ortaokul 5, 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki kurmaca metinler karakter çizimi (karakterizasyon) açısından incelenirken Türkçe dersi çalışma kitapları da etkinliklerde ve sorularda karakter çizimine verilen yer açısından değerlendirilmektedir. Metni betimleme, çözümleme ve yorumlama odaklı etkinlikler ve sorular için karakter çiziminin önemi ortaya konulmaktadır. Çalışmanın amacı; ortaokul Türkçe ders kitaplarındaki kurmaca metinlerde karakter çizimine verilen yeri incelemek, karakter çiziminin önemini vurgulamak, etkinlik ve sorular üzerinden karakter çizimiyle ilgili çalışmaları değerlendirmektir. Bu kapsamda, karakter çizimiyle ilgili olan ortaokul Türkçe dersi programındaki kazanımlar, kazanımlar ile metinlerin, metinlere yönelik etkinlik ve soruların paralelliği, karakter çiziminin yeri, karakterlerin sunuluşu, karakter çizimi ile olay örgüsü, mekân, tema gibi ögelerin ilişkisi incelenmektedir. Araştırma, 5, 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ders ve çalışma kitaplarının karakter çizimi açısından incelenmesiyle sınırlıdır. Çalışmada nitel araştırma türlerinden içerik analizi yöntemi uygulanmıştır. Bu bağlamda, metinlerin yapısal ve anlamsal bütünlüğünü oluşturan karakter öğesinin metni hem yaratma hem de anlamlandırma açısından önemli rol oynadığı ders kitaplarından seçilen metinler üzerinden gösterilmiştir. Inthisstudy, secondary 5, 6, 7 and 8 classes in Turkish course books fictionscharacter drawing (characterization) in terms of examining the Turkish course workbooksactivity and question the character drawing a given location is evaluated in terms. Textdescription, analys is and inter pretation of eventsand questions focused on the importance of drawing the character is revealed. Study; secondary characters in fictional texts in Turkish textbooks drawing to examinet heplace, to emphasize the importance of drawing the characters, events, and questions about the study is to evaluate drawing the character sout. In this context, the character drawing on the secondary Turkish courses in the program achievements, achievementsand text, the text foreffectivenessand questions parallelism, character drawing, place, characters, presentation, drawing , space, theme elements, such as the relationship is examined. Research, 5, 6, 7 and 8th grade Turkish course books and workbooks examined in terms of the characters is limited to sketching. Qualitative research methods we reapplied to the analysis of thetypes of content. In this context, the text elements of the structural and semantic integrity of the character sand creating the text plays an important role both in terms of signification that are shown on selected texts from textbooks.
Collections