EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
Browse by
Recent Submissions
-
A study on language learning strategies of 8th grade students according to their nationality, academic achievement and gender
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZETBu çalı manın birinci amacı, 2004-2005 ö retim yılında Ürdün-Türkiye özel okullarınadevam etmekte olan 8. sınıf ö rencilerinin dil ö renme stratejilerini ara tırmaktır. Ayrıca, buçalı madan elde edilen bulgularla 8. ... -
İlköğretim 4. ve 5. sınıflarda sosyal bilgiler programı hakkında öğretmen görüşlerine ilişkin nitel bir çalışma (Ankara ili örneği)
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Nitel olarak yapılan bu aratırmanın amacı 4. ve 5. sınıf yeni SosyalBilgiler dersi öretim programıyla ilgili öretmenlerin görülerini ortaya çıkarmaktır.Veriler Ankara merkez ve merkez ilçelerinde bulunan toplam 11 ilköretim ... -
Probleme dayalı öğrenme yönteminin endüstri meslek lisesi 9.sınıf öğrencilerinin matematik dersi başarılarına ve matematiğe yönelik tutumlarına etkisi
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Mesleki ve Teknik Eğitim çatısı altında bulunan Endüstri Meslek Liselerinde farklı alanlarda eğitim verilmektedir. Bilgisayar Teknolojisi, Elektrik ve Elektronik Bölümü, Makine Ressamlığı, Ahşap Teknolojisi, Metal ve Teknik, ... -
`maddenin tanecikli yapısı` ünitesindeki kavramların anlama düzeylerinin incelenmesi
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada Fen ve Teknoloji dersinin 6. sınıf müfredat programında bulunan ?Maddenin Tanecikli Yapısı? ünitesinin ilköğretim 6, 7 ve 8. sınıflar tarafından ne derece öğrenildiği araştırılmıştır. Ayrıca sınıflar arası ... -
İlköğretim öğrencilerinin matematik tutumları, özyeterlikleri, kaygıları ve dersteki başarılarının incelenmesi
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın temel amacı ilköğretim öğrencilerinin matematik başarısı, matematiğe karşı tutumları, matematiğe ilişkin öz yeterlik inançları ve matematik kaygıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu temel amaca ek olarak ... -
Yabancı dil olarak Almanca`nın öğretiminde oluşturmacı yaklaşımın yazma becerileri üzerine etkileri
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, bir yüksek öğretim kurumunun İngilizce Öğretmenliği Programı zorunlu Almanca Eğitimi A1 düzey dersi kapsamında oluşturmacı yaklaşıma dayalı yazma eğitimi öğrenme/öğretme stratejilerinin öğrencilerin ... -
İlköğretim 6. sınıf Türkçe derslerinde dil bilgisi kavramlarının öğretilmesi ve kavratılması
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın genel amacı, İlköğretim 6. sınıfta okuyan öğrencilerin dilbilgisi kavramlarını algılama düzeyleri ne seviyededir ve İlköğretim 6. sınıföğrencileri Türkçe dersinde gördükleri dil bilgisi kavramlarını istenilen ... -
İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin üç boyutlu düşünme düzeylerinin nitel araştırma süreci bağlamında incelenmesi
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma ile İlköğretim 6. Sınıf öğrencilerinin, üç boyutlu düşünme düzeylerinin belirlenmesi ve öğrencilerin geometrik düşünme düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır.Veri toplama aracı olarak, Uttal, Meadow, Hand, Lewis, ... -
İlköğretim 8. sınıf matematik dersinde etkinlik temelli öğretimin akademik başarıya etkisi
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı ilköğretim 8.sınıf matematik dersinde etkinlik temelli öğretimin geleneksel öğretim yöntemine kıyasla öğrencilerin akademik başarısına olan etkisini belirlemektir.Bu araştırma nicel ve nitel araştırma ... -
İlköğretim okulu öğretmenlerinin öğretmen liderliğini gösteren davranışlarının gereklilik ve sergilenme derecesine ilişkin görüşleri
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, ilköğretim okullarındaki öğretmenlerin öğretmen liderliğini gösterendavranışlarının gerekliliği ve sergilenme derecesine ilişkin görüşlerini belirlemekamacıyla yapılmıştır. İncelenen boyutlar şunlardır: Kurumsal ... -
Milli Eğitim Bakanlığının tavsiye ettiği 100 temel eser`deki hikaye kitaplarının ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin zihinsel becerilerini geliştirmedeki işlevleri
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı 100 Temel Eser'de yer alan hikâye kitaplarının ilköğretimikinci kademe öğrencilerinin zihinsel becerilerini geliştirmedeki işlevlerini irdelemektir.Çalışmanın ilk kısmında 100 Temel Eser genel ... -
The efficiency of short stories in teaching speech acts as a part of pragmatic competence and related pragmatic awareness levels of English language instructors at tertiary level
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, kısa hikâyelerle beraber açık öğretimin Türkiye'deki yabancı dil öğrencilerinin söz eylem edinimleri üzerindeki etkisini incelemektedir. İkinci olarak, söz eylemlerin öğretiminde yabancı dil öğretmenlerinin ... -
Evaluating the efficiency of nlp applications for the teaching of english vocabulary of young learners: Adapting songs
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Deneysel bir çalışma olan bu tez, şarkıların ve bunlara dayanarak Nörolinguistik Programlama ilkelerine ve tekniklerine göre hazırlanmış sınıf içi etkinliklerin, çocuklara yabancı dilde kelime öğretimine etkilerini ... -
Targeting communicative performance in national English education program- a supplementary book for the 9th and 10th graders
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada Targeting Communicative Performance in National English Education Program Milli Eğitim İngilizce Programına İletişim Becerilerini ArtırmayıHedefleyen Etkinler konusu incelenecektir. Araştırmanın literatür ... -
C# programlama dersinde, çoklu ortam tasarım ilkelerine göre hazırlanmış materyallerin moodle öğrenme yönetim sistemi üzerinden kullanılmasının yüksek öğrenim öğrencilerinin bilişsel yüklerine ve ders başarılarına etkisi
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmanın genel amacı; C# Programlama dersinde, çoklu ortam tasarım ilkelerine göre hazırlanmış materyallerin MOODLE Öğrenme Yönetim Sistemi üzerinden kullanılmasının yüksek öğrenim öğrencilerinin bilişsel yüklerine ve ... -
Cemil Sena`nın Türkçe`nin öğretimi üzerine yaptığı çalışmalarının değerlendirilmesi
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZDil, insanoğlunun temelini oluşturan çevresel ve kültürel faktörlerle, yaşam tarzıyla ve doğuştan gelen yeteneklerle oluşan bir etkinlikler bütünüdür.?Ana dili? insanın çocukluktan itibaren tabii ortamlarda öğrendiği ve ... -
An efficiency analysis on english proficiency grouping of same graders in primary education
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Öğrencileri seviyelerine, yeterliliklerine ya da yeteneklerine göre gruplandırmak yıllardır pek çok ülkede uygulanmakta olan bir sistemdir. Öğrencileri gruplandırmanın pek çok sebebi bulunmaktadır. Kalabalık sınıflar, ... -
6, 7, 8. sınıf türkçe çalışma kitaplarındaki dilbilgisi soruları ve kazanımlarının yenilenmiş bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)MEB Yayınları (2012) 6, 7, 8. Sınıf Türkçe Öğrenci Çalışma Kitabında yer alan dil bilgisi sorularının ve öğretmen kılavuz kitabındaki dil bilgisi kazanımlarının Yenilenmiş Bloom Taksonomisi?ne göre değerlendirilerek bilişsel ... -
An investigation of the differences in perceived self-efficacy and pedagogical beliefs of pre-service english teachers from different universities
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Eğitimde etkili öğretmenliğin önemine ilişkin dünyada ve Türkiye?de öğretmen öz yeterliği ve nitelikli öğretmen yetiştirilmesi konusunda pek çok araştırma yapılmıştır. Sınıf yönetimi ve öğrenci başarısında önemli bir etken ... -
Pre-service efl teachers` beliefs on their readiness level to teach speaking skills: A quantitative study
(BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Öğrenci inançları ve öğretmen inançları son yıllarda yapılan birçok çalışmanın odak noktası haline gelmiştir. Ancak, İngilizce öğretmen adaylarının konuşma becerisinin öğretimine dair inançları ile ilgili çalışmalar ...