Targeting communicative performance in national English education program- a supplementary book for the 9th and 10th graders
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada Targeting Communicative Performance in National English Education Program Milli Eğitim İngilizce Programına İletişim Becerilerini ArtırmayıHedefleyen Etkinler konusu incelenecektir. Araştırmanın literatür kısmı, dört dilbecerisini geliştirmeyi hedefleyen etkinliklerin İngilizce öğretiminde nasıl ele alındığını,derste nasıl ve hangi etkinlik türlerinin kullanılacağını, İngilizce dil sınıfındakullanılabilir ders materyallerinin türlerini ortaya çıkartmakta, tez aşaması iseuygulanacak etkinliklerin incelenmesine ve bir kitapçık haline dönüştürülmesineyöneliktir. Kullanılacak etkinlikler Avrupa Dil Referanslarına göre A-2 ve B-1seviyesinde olup Lise 9. ve 10. sınıf yaş grubu öğrencilerine hitap etmektedir.Bu çalışmanın amacı, İngilizce dil öğretiminde dünyaca benimsenen Eylem odaklı İletişimsel Yaklaşım ve Bütüncül Dil Yaklaşımı ve dört beceriye dayalı öğretimtekniklerini temel alarak bir kontrol listesi hazırlamak, söz konusu bu listeye göre MilliEğitim tarafından ücretsiz olarak devlet liselerine dağıtılan Brezee 9 ve 10 kitaplarınıinceleyerek, sonrasında uzmanlar tarafından incelenmesini sağlamak ve bulgularışığında bu kitaplara ek olarak bir aktivite kitabı önersi sunmaktır.Araştırmanın sonunda konuyla ilgili olarak tez yazım aşamasında ve daha önce İngilizceDil Sınıflarında uygulanmış, öğrenme motivasyonunu artıran etkileri olduğu düşünülensomut dil etkinlik örnekleri sunulacaktır. Ayrıca etkinlikler hazırlanırken, Milli EğitimBakanlığına bağlı devlet liselerindeki İngilizce derslerinde kullanılan Breeze adlıders kitabındaki konular temel alınacağı için bu yönüyle bu çalışmanın hem öğretmenehem de öğrenciye yol gösterici olacağına inanıyoruz. This thesis investigates the targeting of Communicative Performance in the NationalEnglish Education Program and presents a supplementary textbook for 9th and 10thgraders. The purpose of this study is to understand the extent to which developing thespeaking, listening, reading, and writing skills of students through prepared activitiesmotivates the teacher and students in English language teaching; to explore the kinds ofmaterials to be used in a communicative language class; to prepare a checklist based on?Task-based and Communicative Language Teaching, as well as Whole LanguageInstruction and four skills-based teaching methods adopted world-wide. Theapplications are for Public School 9th and 10th graders, which correspond to the A1 andB2 levels prescribed by the European Language Portfolio.The checklist will be analyzed by experts, and later on, a suggested activity bookletwhich has been prepared for use in public schools of the National Education will bepresented; and thanks to the checklist, the relevant National Education books shall beevaluated, and an activity book to accompany the National Education coursebook shallbe prepared in accordance with this information and needs.
Collections