İlköğretim 8. sınıf matematik dersinde etkinlik temelli öğretimin akademik başarıya etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ilköğretim 8.sınıf matematik dersinde etkinlik temelli öğretimin geleneksel öğretim yöntemine kıyasla öğrencilerin akademik başarısına olan etkisini belirlemektir.Bu araştırma nicel ve nitel araştırma desenlerinin kullanıldığı karma yöntem ile gerçekleştirilmiştir.Nicel desen olarak deneysel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Uygulamaya 2010-2011 öğretim yılında Gaziantep ili, Şehitkamil ilçesinde bulunan bir devlet okulunun iki farklı şubesinde öğrenim görmekte olan toplam 77 öğrenci katılmıştır. Dersler araştırmacı tarafından 10 hafta süreyle; kontrol grubunda geleneksel yöntem, deney grubunda etkinlik temelli öğretim ile yürütülmüştür.Araştırmada ihtiyaç duyulan nicel verilerin toplanması amacıyla deney ve kontrol gruplarına aynı ölçme aracı, uygulamadan önce ön test, uygulamadan sonra son test olarak verilmiştir. Uygulanan başarı testlerinden elde edilen verilerin analizinde tek faktörlü kovaryans analizi (ANCOVA) kullanılmıştır.Araştırmanın temel odağı deneysel olmakla birlikte deney grubu ile sınırlı olmak üzere nitel bir çalışma da yapılmıştır. Bu süreçte durum çalışması kullanılmıştır. Bu çalışma bağlamında deney grubundaki öğrencilerin deneysel sürece ilişkin görüşlerinin alınması ve deneysel uygulamada öğrenme sürecinin betimlenmesi amaçlanmıştır.Araştırmada ihtiyaç duyulan nitel verilerin toplanması amacıyla deney süreci video çekimi ile kayda alınmıştır. Video çekimi ile elde edilen ses ve görüntü kayıtları analiz edilerek detaylı bir şekilde raporlandırılmıştır. Ayrıca deney grubundaki öğrencilerin deney süreci ile ilgili görüşlerinin alındığı açık uçlu tek sorudan oluşan bir anket düzenlenmiştir. Alınan cevaplar incelenmiş, kayıt birimi cümle olarak alınmış ve içerik analizi yapılmıştır.Veri toplama araçlarından elde edilen sonuçlara göre, uygulama sonrasında yapılan son testten öğrencilerin aldıkları puana göre deney grubunun kontrol grubuna göre daha başarılı oldukları ortaya çıkmıştır. Bu durumda ilköğretim 8. Sınıf matematik dersinde ?Etkinlik Temelli Öğretimin öğrencilerin akademik başarısı üzerinde olumlu katkısı olduğu sonucuna varılmıştır.Ayrıca ses ve görüntü kayıtlarına ait analizlerden elde edilen bulgular doğrultusunda, uygulanan etkinliklerin öğrencilerin modelleme, ilişkilendirme, akıl yürütme, problem çözme, genelleme becerileri lehine olumlu katkısı olduğu görülmüştür.Deney grubundaki öğrencilerin deney sürecine ilişkin görüşlerine ait cevaplarının analizlerden elde edilen bulgular doğrultusunda öğrencilerin sürece ilişkin görüşlerinin olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır. The aim of this study is to determine the effect of Activity-Based mathematics instruction on 8th grade students? academic success in comparison with traditional teaching method.In this study quantitative and qualitative research designs were used together.Experimental study was used as quantitative research design. A total of 77 students, attending to a state school in the district of Şehitkamil in Gaziantep, participated in the research in the academic year 2010-2011. 10 week lesson was carried out both in the control group using the traditional teaching method and the experiment group applying activity-based teaching method by researcher himself.In order to collect the quantitative data needed, the same assessment test was applied to both experiment and control group as pretest before the application of the activities and posttest after application of the activities. The data obtained from tests are evaluated by one factor ANCOVA.Although the main focus of research method is experimental, a qualitative study which is limited to the experimental group is also made. In this process, case study method is used. For this purpose, the views of the students of the experimental group, describing the experiential learning process, were taken.In order to collect the qualitative data needed, experimental process was recorded by video. The recorded activities were analyzed and reported in detail. In order to get the views of students in experimental group about the experiential process, a questionnaire consisting of an open-ended question were applied. The answers received were examined and the content analysis was done and record unit was taken as sentence.According the results of data analyzed, experimental group students were appeared to be more successful than control group students according to the posttest scores. In this case, Activity-Based Instruction? is found to have a positive contribution on 8th grade students academic success in math class.In the analysis of video recordings, it was also found that the activities had a positive contribution in favor of students modelling, assosiation, reasoning, problem solving and generalization skills.In accordance with findings obtained from analysis of the views of experimental group, the students? opinion regarding the activity-based mathematic instruction was positive.Key words: Primary school program, mathematics education, algebraic expressions, activity based instruction.
Collections