Foreign language writing anxiety of prospective EFL teachers: How to reduce their anxiety levels
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kaygı, dil öğreniminde önemli bir role sahiptir ve kaygının ikinci dil veya yabancı dil edinimini nasıl etkilediğine dair araştırmalar giderek artmaktadır. Bu araştırmaların çoğu dilin sözel işlevine yönelik olmuştur, fakat son yıllarda dinleme,okuma ve yazma becerilerine ilişkin kaygı, diğer bir değişle `dil becerisine özgü kaygı` dilbilimcilerin ve dil eğitmenlerinin dikkatini çekmiştir. Dil üretimine dayanan yazma becerisi ve beraberinde getirdiği kaygı, İngilizce öğretmen adaylarını da kapsayan farklı eğitim bağlamlarında birçok çalışma tarafından incelenmeye başlanmıştır.Bu çalışmada, İngilizce öğretmen adaylarının yabancı dilde yazma kaygısı iki boyutlu bir şekilde araştırılmıştır. Öğretmenler sınıf dinamiğinin önemli bir parçasını oluşturduğundan ve öğrenci için kaygı kaynağı olma potansiyeli taşıdıklarından bu çalışmada yazma kaygısı, yabancı dilde yazma konusunu kapsamlı bir şekilde araştırmak amacıyla sadece öğretmen adaylarının açısından değil, aynı zamanda üniversitelerin İngiliz Dili Öğretimi (ELT) programlarındaki öğretim üyelerinin perspektifinden de incelenmiştir. Buna bağlı olarak, bu çalışmada iki grup katılımcı olmuştur, biri İngilizce öğretmen adaylarının kendileri, diğeri de İngiliz Dili Öğretimi programlarında çalışan öğretim üyeleridir.Katılımcı grup öğretmen adayları ile ilişkili olarak bu çalışma Türkiye'de bir devlet üniversitesinin İngilizce Öğretmenliği bölümü öğrencileri arasında yapılmıştır. Bu katılımcı grup birinci, ikinci, üçüncü ve son sene öğrencileri dahil olmak üzere 170 ELT öğrencisinden oluşmuştur. Bu çalışma grubu üzerindeki yazma kaygısının özelliğini ve etkisini analiz etmek viiüzere öncelikle Horwitz ve diğerleri (1986) tarafından geliştirilen `Sınıf İçi Yabancı Dil Kaygısı Anketi (FLCAS)` ve Cheng (2004) tarafından hazırlanan ` İkinci Dilde Yazma Kaygısı Envanteri (SLWAI)` ölçekleri kullanılarak katılımcıların hem genel yabancı dil hem de yabancı dilde yazma kaygı seviyeleri ölçülmüş, daha sonra yabancı dilde yazma kaygısına neden olan faktörler Zhang (2011) tarafından dizayn edilen `İkinci Dil Olarak İngilizce Yazma Kaygısı Anketi (QCEWA)` ölçeği ve katılımcıların QCEWA'nın tahmin edemediği kaygı nedenlerini belirtmelerini gerektiren açık uçlu bir soru yoluyla ortaya çıkarılmıştır. Sonuçlar öğretmen adaylarının genelde ortalama düzeyde yabancı dil kaygısı ve yabancı dilde yazma kaygısına sahip olduğunu göstermiştir. Ayrıca, birinci ve ikinci yıl öğrencilerinin, üçüncü ve son sene öğrencilerine göre daha yüksek düzeyde hem yabancı dil kaygısı hem de yabancı dilde yazma kaysısı gösterdikleri tespit edilmiştir, bu da dil eğitiminin zamanla kaygının azalmasında etkisi olduğuna dair bir göstergedir.Bu çalışmada ayrıca genel yabancı dil kaygısı ve yabancı dilde yazma kaygısı arasındaki ilişkiyi incelemek ve yazma kaygısının yabancı dil kaygısından farklı olup olmadığını bulmak hedeflenmiştir, çünkü yazma kaygısının nedenlerini araştırmadan önce bu kaygı türünün özelliğini belirlemek gereklidir. Katılımcıların FLCAS ve SLWAI puanları arasında yapılan Pearson product-moment corelasyon analizi yabancı dil kaygısı ile yabancı dilde yazma kaygısı arasında pozitif lineer bir corelasyon bulunduğunu ve yabancı dilde yazma kaygısının farklı bir kaygı türü olduğunu fakat yabancı dil kaygısyla ilişkili olduğunu göstermiştir. Buna ilaveten, SLWAI; bilişsel kaygı, somatik kaygı ve kaçınma davranışı alt ölçeklerni entegre eden bir araç olduğundan bu alt kategorilerin dağılımı incelenmiş ve sonuç olarak bilişsel kaygının İngilizce öğretmen adayları arasında en yaygın yazma kaygısı türü olduğu bulunmuştur.Öğretmen adaylarına uygulanan QCEWA ile elde edilen veriler katılımcılar arasındaki yazma kaygısının sekiz temel kaynağı olduğunu göstermiştir, bunlar konu ile ilgili bilgi eksikliği, dilsel zorluklar, olumsuz değerlendirilme korkusu, düşük özgüven, yetersiz yazma çalışmaları, yetersiz yazma teknikleri, etkin geribildirim eksikliği ve sınav korkusudur. QCEWA' da yer alan kaygı kaynaklarının dışında katılımcılar ayrıca kısıtlı zaman, yazma derslerini sevmemeleri, kompozisyon yazma kurallarına uyma zorunluluğu, ana dilde düşünme, sınıfın fiziksel atmosferi, ileri düzeydeki dilbilgisi viiiyapıları, farklı kompozisyon türleri ve konu ile ilgili terminoloji eksikliğini yazma kaygılarının birer nedeni olarak belirtmişlerdir.Diğer katılımcı grup olan İngiliz Dili Öğretimi anabilim dalı öğretim üyelerine hizmet öncesi İngilizce öğretmenleri arasındaki yabancı dilde yazma kaygısının nedenleri ve bu problemin çözümüne yönelik önerilerini sorgulayan açık uçlu anketler verilmiştir. Öğretim üyeleri İngilizce öğretmen adaylarının yazma kaygılarının dilsel, bilişsel ve duyuşsal faktörler ile öğretim prosedürleri ve öğrenci davranışından kaynaklandığını öngörmüştür. Son olarak, hem öğretmenler hem de öğrenciler için yazma kaygısını azaltmaya yönelik bir takım stratejiler sunmuşlardır.Anahtar Kelimeler: Dil Öğreniminde Duyuşsal Faktörler, Genel Yabancı Dil Kaygısı, Dil Becerisine Özgü Anxiety has an important role in language learning, and there is a growing body of research into how it affects the acquisition of a second or foreign language. Most of this research has been dedicated to the oral aspects of language, however, in recent years, anxiety associated with the language skills of listening, reading and writing, namely `the language skill-specific anxiety` has attracted the attention of linguists and language pedagogues. As a productive skill, writing along with the anxiety it creates in the learner has begun to be examined by a number of studies in different educational contexts including prospective teachers of English.This study investigated the foreign language (L2) writing anxiety of prospective EFL teachers in a two-dimensional way. Since teachers constitute an important part of the classroom dynamics and they have the potential to be a source of anxiety for the learner, in this study, to research the issue of foreign language writing anxiety thoroughly, writing anxiety was explored not only from the perspectives of prospective teachers but also from the viewpoints of the English Language Teaching (ELT) instructors as well. Therefore, there were two subject groups in this study, one was prospective English teachers themselves, and the other was ELT instructorsRegarding the subject group of prospective teachers, this study was conducted among the students of the English Language Teaching department of a state university in Turkey. This group of participants consisted of 170 ELT students including freshmen, sophomores, juniors and seniors. To analyze the nature and the influence of writing anxiety on this study group, first their levels of both general foreign language anxiety and L2 writing anxiety were measured using the instruments of the Foreign language Classroom Anxiety Scale (FLCAS) developed by Horwitz et al. (1986) and the Second Language Writing Anxiety Inventory (SLWAI) by Cheng (2004), then the factors which caused writing anxiety for them were elicited through the Questionnaire of the ESL Writing Anxiety (QCEWA) designed by Zhang (2011) and an open-ended question which asked them to elaborate on their sources anxiety that the QCEWA did not predict. The results showed that the prospective teachers generally experienced moderate levels of foreign language anxiety and L2 writing anxiety. It was also found that the freshmen and the sophomores manifested higher levels of both foreign language anxiety and L2 writing anxiety than the juniors and the seniors did, which indicated that language instruction can play a role in diminishing anxiety over time.This study also aimed to investigate the relationship between the general foreign language anxiety and L2 writing anxiety and to find out whether writing anxiety was distinct from foreign language anxiety or not, because before looking into the causes of writing anxiety it was necessary to establish the nature of this type of anxiety in the first place. The Pearson Product-Moment Correlation Coefficient Analysis between the scores of the FLCAS and the SLWAI among this group of participants revealed that there was a positive linear correlation between the foreign language anxiety and L2 writing anxiety, and L2 writing anxiety was a type of anxiety which was distinct but related to the foreign language anxiety. Besides, since the SLWAI is an instrument integrating the subscales of cognitive anxiety, somatic anxiety and avoidance behaviour, the distributions of these subcategories were examined, and as a result, it was found that cognitive anxiety was the commonest type of writing anxiety experienced by prospective EFL teachersThe data elicited by the QCEWA administered to the prospective teachers revealed that there were eight main sources of writing anxiety among the subjects: lack of topical knowledge, linguistic difficulties, fear of negative evaluation, low selfconfidence, insufficient writing practice, insufficient writing techniques, lack of effective feedback and fear of tests. Apart from the factors in the QCEWA, the subjects also mentioned limited time, dislike of writing classes, having to obey the rules of writing compositions, thinking in L1, physical atmosphere of the classroom, advanced linguistic structures, different types of compositions and lack of topical terminology as the causes of their writing anxiety.As for the other group of participants, ELT instructors, an open-ended questionnaire was given to them asking them to reflect upon the causes of L2 writing anxiety among pre-service English teachers and to give suggestions as to how to deal with this problem. The ELT instructors thought that prospective EFL teachers' writing anxiety originated from linguistic factors, cognitive factors, affective factors, teaching procedures and student behaviour. Finally, they provided a number of coping strategies on both students' and teachers' parts.Key Words: Affective Factors in Language Learning, General Foreign Language Anxiety, Language Skill-specific Anxiety, Foreign Language Writing Anxiety
Collections