Probleme dayalı öğrenme yönteminin endüstri meslek lisesi 9.sınıf öğrencilerinin matematik dersi başarılarına ve matematiğe yönelik tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Mesleki ve Teknik Eğitim çatısı altında bulunan Endüstri Meslek Liselerinde farklı alanlarda eğitim verilmektedir. Bilgisayar Teknolojisi, Elektrik ve Elektronik Bölümü, Makine Ressamlığı, Ahşap Teknolojisi, Metal ve Teknik, Otomotiv bu bölümlerden bazılarıdır. Endüstri eğitiminde analitik yaklaşımın esas olması nedeniyle matematik dersi oldukça önemlidir. Ancak endüstri meslek lisesi öğrencileri için matematik, öğrenilmesi zor bir ders olarak algılanmakta ve bu algı onların hem matematik başarılarını hem de matematiğe yönelik tutumlarını etkilemektedir. Bu araştırmada; halen geleneksel yöntemlerle öğrenim gören öğrencilerin bahsedilen tutum ve algılarını değiştirecek farklı bir yöntem (Probleme Dayalı Öğrenme) benimsenmiştir. Training in the Industrial Vocational High schools as a part of Vocational and Technical Education varies among different departments like computer Technology, Electrics and Electronics, Machine Design, Wooden Technology, Metal and Technics and lastly Automotive. Since analytical approach is essential for industrial education, mathematics is of vital importance. However, mathematics is considered as a difficult lesson by the students of industrial vocational high school and it has an effect on the attitudes of these learners towards Math as well as on to their success in this lesson. For this manner, the present study adopted a different method (Problem-based learning) expecting to change the attitude and perception of the learners who have been educated in traditional methods.
Collections