Ortaokul 6. sınıf öğrencilerine geometrik cisimlerin öğretilmesinde farkındalık uyandırılmasının başarıya etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin geometrik cisimleri sınıflandırma stratejilerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada, 2 çalışma grubu ile çalışılmıştır. Bunlardan biri 23 öğrenciden oluşan deney grubu diğer grup ise 42 öğrenciden oluşan kontrol grubudur. İkinci dönemde işlenecek olan `Geometrik Cisimlerde Hacim` konusuna gelmeden önce bu konuyla ilgili görüşme video çekimleri yapılmıştır. Bunun dışında, ders içinde geometrik cisimlerin adlarının geçmesi yani öğrencilere konuya ilişkin farkındalık kazanmaları hedeflenmektedir. Bu artı çalışmalar sadece deney grubunda yapılmıştır. Konu öncesinde ya da sonrasında yapılacak olan sınavlarındaki başarı ortalamaları gruplar arasında karşılaştırılmıştır. Bu araştırmanın örneklemi Ankara Özel Çankaya Anafartalar okulundaki 65 (31 kız- 34 erkek) 6. sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Bu yöntemin kullanılmasındaki en önemli nedenlerden biri nitel ve nicel verilerin bir araya gelmesiyle oluşmasıdır. Bu yöntem ile toplanan verilerin birbirini teyit amacıyla kullanılması sonuçların inandırıcılığının daha güçlü olmasını sağlamaktadır. Grupların karşılaştırılması; öğrencilere uygulanan ön test ve son test sınav puanlarından elde edilen sonuçların karşılaştırılmasıyla gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak çalışma gruplarının ön test ve son test sınav puanları incelendiğinde deney grubundaki öğrencilerin daha başarılı olduğu tespit edilmiştir. Bu çalışmaların yanı sıra deney grubu ile görüşme video çekimleri yapılmıştır. Bu yolla öğrencilerin geometrik cisimler konusuna karşı ilgilerinin ve meraklarının artırılması sağlanmıştır. Öğrencileri konu işlenmeden önce konuya hazırlamanın başarıya önemli bir katkısı olduğu görülmüştür.Anahtar sözcükler: Geometrik cisimler, matematiksel düşünme yeteneği, matematik eğitimi, geometri öğretimi The aim of this study is to define 6th grade secondary school students' geometrical solids classifying strategies. The research was conducted with two groups. One of the groups was the experimental group which was composed of 23 students and the other group was control group which was composed of 42 students. Before studying `Volume in Geometrical Solids`, which was the subject of second semester, interview video shootings were done about that topic. Except from this, name of the geometrical solids were used during the lessons to increase students' awareness about the subject. These extra studies were done only in experimental group. Success average between groups was compared according to pre and post exams. The research sample of this study was 65 (31 female and 34 male) 6th grade students from Ankara Private Çankaya Anafartalar secondary school. Mixed method was used for the study. This method combines qualitative and quantitative data and this is the main reason to choose mixed method. Using gual & guan data to verify the results makes this method more reliable. Groups were compared according to students' pre-test and post-test grades. As a result, when groups' pre-test and post-test results were examined, it was seen that students in the experimental groups were more successful than the students in the control group. In addition to gathering test grades, interview video shootings were done in the experimental group. By doing so, students' interest and curiosity on the geometrical solids were increased. Preparing students for the subject before teaching made an important contribution on students' success.Keywords: Geometrical solids, mathematical thinking skill, mathematics education, teaching geometry
Collections