İlköğretim öğrencilerinin matematik tutumları, özyeterlikleri, kaygıları ve dersteki başarılarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı ilköğretim öğrencilerinin matematik başarısı, matematiğe karşı tutumları, matematiğe ilişkin öz yeterlik inançları ve matematik kaygıları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu temel amaca ek olarak bu değişkenlerin çocuğun cinsiyeti, sınıfı ve ailenin eğitim durumuna göre farklılık olup olmadığını anlamaktır. Veriler bir dershaneye devam eden 7. ve 8. sınıflara Matematiğe Karşı Tutum Ölçeği, Öğrencilerin Matematiğe ilişkin Öz-yeterlik İnançları Ölçeği, Matematik Kaygısı Ölçekleri uygulanarak toplanmıştır.Toplanan veriler SPSS paket programı kullanılarak Pearson Koralasyon, bağımsız t-testi ve tek yönlü varyans analizi teknikleriyle analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin öz yeterlik inançları azaldığında matematik kaygılarının arttığı görülmüştür. Buna ek olarak, öğrencilerin akademik başarıları arttığında, onların matematiğe karşı tutumları artıyor ve matematiğe karşı kaygıları azalıyor. Öğrencilerin matematik başarıları, tutumları, kaygıları ve özyeterlikleri arasında cinsiyet ve anne-baba eğitim durumuna göre anlamlı fark bulunmamıştır. The main purpose of this study is to examine the relations among elementary students math achievement, attitude towards math, self- efficacy and math anxiety. In addition, it was also aimed to compare the groups in terms of gender, parental education level and grade of the students. Data collected through different scales which are ?attitude towards math sacle?, ?Self-efficacy about math scale?, and ?Anxiety scale about math? . Those scale applied to a hundred students from 7th and 8th grade students who are attending to a private course center.Collected data were analyzed by using Pearson correlation coefficient, independent t-test and one-way analysis of variance on SPSS programme.Based on the findings it can be concluded that while students? self efficacy is decreased students? math anxiety is increases. In addition, when students academic achievement is increased their attitude towards math is increases and anxiety is decreases. It was found that there is no significant difference in terms of gender and parental education level among students' math attitude, math anxiety, and self- efficacy.
Collections