EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 101-120 of 391
-
Apology strategies of Turkish EFL university students
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Özür dileme eylem edinimini gerçekleştirmek zor ve karmaşık bir andır ve birçok insan bunu yapar iken dolaysız stratejiler kullanmayı tercih eder. Özür dileme söz edinimini temel alan bu çalışmanın amacı Türkiye'de ... -
Developing English language learners` pronunciation through conceptualization
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bugün hala yabancı dil olarak İngilizce ögrenenen Türk ögrencilerin sınıflarında İngilizce telaffuz problemi devam etmektedir. Günümüze kadar Türkce ye geçiş yapan yapıdaş kelimeler ve yapılar İngilizceyi öğrenmekte bir ... -
Organik kimya öğretiminde ters-yüz sınıf modelinin uygulanması: Bir eylem araştırması
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-03)Bu araştırmada ortaöğretim 12.sınıflarda kimya dersinin organik kimya konuları öğretiminde ters-yüz sınıf modelinin uygulanması bir eylem araştırması olarak gerçekleştirilmiştir. Ters-yüz sınıf modelinin uygulanması için ... -
Teaching grammar in context or in isolation for marked and unmarked structures
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma bazı dilbilgisi yapıların örneğin basit ve karmaşık yapıların öğretiminde tümden gelim ve tüme varım yöntemlerinin etkililiğini ve bu yöntemler arasında önemli bir farklılık var mı onu bulmayı amaçlamaktadır. ... -
Web destekli felsefe öğretiminde lise öğrencilerinin kazanımları ve görüşleri: Eylem araştırması
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-02)Bu çalışma, Lise 11. sınıfta web destekli öğretim içeriği ile felsefe dersinin öğretilmesi konusunda yapılmış bir eylem araştırmasıdır. Araştırma, İstanbul ili Şişli ilçesi Şişli Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinin, Anadolu ... -
Örgüt kültürü ve örgütsel sinizm ilişkisi: Ermeni azınlık okulları
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, Ermeni Azınlık Okulları'nda görev yapan öğretmenlerin örgüt kültürü algıları ile örgütsel sinizm tutumları arasındaki ilişki belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. ... -
An investigation into relations between autonomy and language learning strategy use
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma bir sağlık üniversitesinde İngilizce dersleri alan bir grup öğrencinin öğrenen özerkliği ve dil öğrenme stratejisi kullanımı arasındaki ilişkiyi araştırmak amacı ile yapılmıştır. Bu iki kavram arasındaki ilişkiyi ... -
Metacognitive reading strategy awareness of b1 level prep class students
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, TC. Bahçeşehir Üniversitesi Hazılık Sınıfı B1 seviye öğrencilerinin okuma becerilerindeki üstbilişsel strateji farkındalığını ölçmeyi hedeflemektedir. 100 tane B1 seviye öğrencinin okumadaki üstbilişsel ... -
The effect of jigsaw cooperative learning technique on B2 level Turkish EFL university students` reading motivation
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, B2 seviye İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerinin okuma dersinde öğrencilerin motivasyonları ve sınıf içinde ve dışında İngilizce okumaya karşı davranışları açısından yapboz işbirlikli ... -
The implementation of various vocabulary teaching strategies on young learners
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, hedef kelimeleri farklı kelime kümeleri ile sunmanın ikinci dil öğrenenleri üzerinde kısa ve uzun vadede etkilerini ortaya çıkarmaktır. Müdahale olarak, anlamsal, konusal ve bağlantısız olmak üzere ... -
Perceiving the binary: an attitudinal assessment of English educational curricula by native and non-native English teachers in Turkey
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Türkiye'deki İngilizce eğitim programları bağlamında, ana dil konuşuru olan (NEST) ve olmayan (non-Nests) eğitmenler arasındaki mesleki ayrımın niteliğini saptamak ve tanımlamaktır. Ayrıca, bu ... -
İlköğretim öğrencilerinin yaratıcı yazı çalışmalarının süreç içerisindeki gelişimlerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İlköğretim 3. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersindeki sekiz aylık eğitimleri boyunca yapmakla yükümlü oldukları sınıf içi yaratıcı yazım çalışmaları uygulanmaktadır. Bu çalışmanın amacı, yaratıcı yazım çalışmalarını etkili ... -
The effects of critical thinking based instruction on Turkish EFL students` critical thinking disposition level, critical reading self-efficacy level, English writing performance and opinion on critical thinking
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, eleştirel düşünme temeli öğretimin İngilizce dil eğitimi alan öğrencilerin eleştirel düşünme eğilim seviyeleri, eleştirel okuma özyeterlik düzeyi, eleştirel yazma performansı üzerine etkilerini ve deney grubu ... -
Examining the integration of intercultural communicative competence in esl/efl textbooks
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Son yıllarda artan globalleşme ve İngilizce dilinin lingua franca (ortak dil) anlamındaki artan rolü ile birlikte kültürlerarası iletişimsel yeterlik yabancı dil öğrenicileri açısından bir zorunlu tema haline gelmiştir. ... -
Değerlere dayalı okul yönetiminin okul kültürüne etkisi
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Değer algısı, bireylerin kişilik özelliklerine, kültürlerine ve yaşam algılarına göre değişiklik göstermekle birlikte, birey olmanın da gereğidir. Çalışmanın amacı, değerlere dayalı okul yönetimi algısının ve okul kültürü ... -
Okul öncesi eğitim kurumlarında okul yönetici ve öğretmenlerinin stratejik planlamaya ilişkin algıları: Çatalca örneği
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, okul öncesi eğitim kurumlarında okul yöneticilerinin ve okul öncesi öğretmenlerinin stratejik planlamaya ilişkin algılarını belirlemektir. Bu tez, İstanbul ili, Çatalca ilçesinde bulunan okul öncesi ... -
EFL instructors` self-efficacy about sustaining professional development engagement
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Mesleki Gelişim, yabancı dil öğretiminin parçası olarak düşünülen bir fenomendir. Öğrenme süreci hayat boyu devam ettiğinden, sadece öğrencileri değil öğretmenleri de ilgilendirir. Yararlarının sürdürülebilir hale getirilmesi ... -
Investigating l2 motivational self system of Turkish learners of English: A correlational study
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, Dörnyei'nin (2005, 2009) İkinci Dil Öğreniminde Öz MotivasyonSistemi'ni Türkiye'de Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğrenimi bağlamında araştırmayıamaçlamaktadır. Çalışmanın özel amacı (1) İngilizce ... -
The effects of immediate feedback interventions with different contexts through computer assisted formative assessment on transfer of learning
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-03-25)Eğitim alanındaki teknolojik gelişmelerle birlikte, bilgisayar destekli biçimlendirici değerlendirme aracılığıyla öğrencilere anlık geribildirim vermek daha kolay bir hale gelmiştir. Fakat geribildirim mesajında verilen ... -
Investigating the use of a mobile flashcard application Rememba on the vocabulary development and motivation of Turkish EFL learners
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı kelime kartları içeren ve aralıklı tekrar sistemi ile çalışan bir cep telefonu uygulaması olan Rememba'nın, bir vakıf ünversitesinin hazırlık okuluna kayıtlı, İngilizce'yi yabancı dil olarak ...