Teaching grammar in context or in isolation for marked and unmarked structures
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma bazı dilbilgisi yapıların örneğin basit ve karmaşık yapıların öğretiminde tümden gelim ve tüme varım yöntemlerinin etkililiğini ve bu yöntemler arasında önemli bir farklılık var mı onu bulmayı amaçlamaktadır. Basit yapılar çoğu dilde bulunabilen, doğal yapılar, karmaşık yapılar belli bir kurala uymayan ve doğal olmayan yapılar olarak tanımlanır. Bu çalışma hem nicel hem de nitel bir çalışma özelliği taşımaktadır. Bir devlet üniversitesinin hazırlık sınıfında A1 seviyesinde okuyan 36 kişi çalışmaya katılmıştır. Katılımcılar, tüme varım ve tümden gelim grubu olarak iki deney grubuna bölünmüştür. Tümden gelim grubu bir metin içerisinde olmadan, cümle bazında, kurallar onlara hazır bir şekilde sunularak öğretim görmüştür. Tüme varım grubu ise bir metin içerisinde kurallara kendileri ulaşarak öğretim görmüştür. Edilgen yapı karmaşık yapı olarak, gelecek zaman basit yapı olarak seçilmilştir. Öğretim süreci sonunda her iki gruba bir test uygulanmıştır. Bu testlerin devamında 8 katılımcıyla dilbilgisi hakkında ve kullanılan yöntem hakkında fikirlerini alabilmek için bir mülakat yapılmıştır. Sonuçlar bu iki grup arasında basit ve karmaşık yapılar arasında önemli bir fark olmadığını göstermiştir. Ancak, mülakata katılan çoğu katılımcı tüme varım yönteminin öğrenme sürecinde daha etkili olduğunu belirtmiştir. This study aims to find out the effectiveness of inductive and deductive approach on teaching certain grammar structures such as marked and unmarked forms. It is intended to highlight whether there is a significant difference between teaching grammar in context and in isolation for marked and unmarked structures. Unmarked structures refer to the structures that are natural and found in most languages in the world while marked structures are unnatural or not following a regular pattern. The study is based on both quantitative and qualitative research design. 36 students, who were in A1 level in a prep. school of a state university were the participants in the study. The participants were divided into two experimental groups as inductive group and deductive group. The deductive group was taught grammar in isolation and the inductive group was taught in context. Passive form was chosen as marked and future tense was chosen as unmarked structure. After the instructions, both groups took Post tests. Following that, an interview was done with 8 of the participants to get their perceptions about learning grammar in general and the method used in learning process. The results revealed that there was no significant difference between scores of inductive and deductive group. However, it turned out most of the participants in the interview stated they were in favor of learning in context.
Collections