EFL instructors` self-efficacy about sustaining professional development engagement
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Mesleki Gelişim, yabancı dil öğretiminin parçası olarak düşünülen bir fenomendir. Öğrenme süreci hayat boyu devam ettiğinden, sadece öğrencileri değil öğretmenleri de ilgilendirir. Yararlarının sürdürülebilir hale getirilmesi ve sınıf içinde uygulamaya dökülebilmesi için mesleki gelişim aktivitelerinin sürekli olması gerekmektedir. Bu araştırma devlet üniversitesi veya özel üniversitelerde çalışan hazırlık okulu İngilizce okutmanları ile yürütülmüştür. Araştırmanın amacı; kurumlara ve mesleki gelişim uzmanlarına mesleki gelişim aktivitelerinin olumlu etkilerinin daha fazla sürdürülebilir hale getirilmesi konusunda öneriler sunarak yardımcı olmaktır. Bu çalışmada okutmanların en fazla tercih ettiği üç mesleki gelişim aktivitesi ile bu aktivitelerden öğrendiklerinin sürdürülebilirliği konusundaki öz yeterlilik algılarının seviyesi arasında bir ilişki olup olmadığı belirlenmiştir. Veri toplama ve değerlendirme sonuçlarının güçlendirilmesi için çalışmada karma desen uygulanmıştır. Nicel veriler iki kısımdan oluşan anketten elde edilmiştir: ilk kısım okutmanlar tarafından en çok seçilen üç mesleki gelişim aktivitesini, ikinci kısım bu aktivitelerin etkilerinin sürdürülebilirliğine dair öz yeterlilik algılarının seviyesini yansıtmaktadır. Nitel veriler ise ankete katılan aynı katılımcılara sorulan açık uçlu sorular ve mesleki gelişim uzmanları ile yapılan görüşmelerden elde edilmiştir. Mesleki gelişim etkinlikleri ile öz yeterlik algısı arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca mesleki gelişim etkinliklerine katılımın sürdürülebilirliğini sağlamak için farklı temalar belirlenmiştir. Professional Development is a phenomenon that is considered to be a part of foreign language teaching. As it is a life-long process, learning is not only for students but also for teachers. Professional Development ought to be continuous in order to be able to sustain its benefits and make use of Professional Development (PD) activities in classroom practice. This study was carried out with a group of preparatory school instructors of English working either for private or state universities. The aim of the study is to help institutions and teacher trainers by making suggestions in order to make the positive impacts of PD activities more sustainable. The study determines the mostly conducted three Professional Development activities by instructors and discover if there is a relation between their PD activities preferrence and self-efficacy beliefs about sustainability in PD. To collect data and strengthen evaluation conclusions, mixed methods design was applied in the study. Quantitative data was obtained through a questionnaire having two different parts; one to determine instructors' top three conducted PD activity models and one to determine their self-efficacy beliefs about sustainability in PD. Qualitative data was obtained both through open-ended questions with the same participants of the quantitave part as well as interviews with instructors and experts on Teacher Professional Development (TPD). It was revealed that there is a relation between the model of PD activities and self-efficacy beliefs. Moreover, different themes in order to be able to make PD engagement sustainable were identified.
Collections