İlköğretim öğrencilerinin yaratıcı yazı çalışmalarının süreç içerisindeki gelişimlerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İlköğretim 3. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersindeki sekiz aylık eğitimleri boyunca yapmakla yükümlü oldukları sınıf içi yaratıcı yazım çalışmaları uygulanmaktadır. Bu çalışmanın amacı, yaratıcı yazım çalışmalarını etkili ve verimli kılacak etkinlikler tasarlamak, tasarımları uygulamak ve uygulamaları süreç ve sonuç olarak değerlendirmektir. Çalışmada 98 ilköğretim 3. sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazım çalışmaları, bu yazılardan yola çıkılarak elde edilen kelimeler çerçevesinde oluşturulan yaratıcılık testi ve öğrenciler 4. Sınıfa geçtikten sonra yazdıkları yaratıcı yazımın sonuçları sözel verimlilik bağlamında incelenmiştir. Süreci değerlendirmek için veriler 4. Sınıfta uygulanan hazırbulunuşluk ve ara değerlendirme puanları ile karşılaştırılmıştır.Bu çalışma ile 4. Sınıfta yapılan ara değerlendirmenin, 3. Sınıfta yazılan tüm yaratıcı yazım etkinliklerinden bağımsız, başarının ise hazırbulunuşluğa bağlı olduğu, yaratıcı yazım çalışmaları sayesinde katılımcıların yazmaya yönelik tutumlarının olumlu yönde değiştiği, yaratıcı yazımların, özgünlüğe dolayısıyla ıraksak düşünmeye etkisinin olduğu sonucuna varılmıştır. Katılımcıların hazırbulunuşluk düzeyinin oluşmasında, 3. sınıf yaratıcı yazım çalışmalarının katkısı olduğu da bulgulardan yola çıkılarak söylenebilir. The Obligatory in-class creative writing studies are carried out in the 8 month period of Turkish language education of 3rd grade primary school students. The goal of this study is to design activities that will make creative writing studies effective and productive; to apply the designs and evaluate the applications as process and result. In the study, the creative writing studies of 98 primary school third graders, the creativity test constructed in the framework of words obtained from these writings, and the results of the creative writings they produced after their advancement to 4th grade have been examined. To assess the process, these data are compared with the readiness and interim assessment scores applied to the 4th grade. The result of this study is that the interim evaluation made in the 4th grade is independent of all the creative writing activities done in the 3rd grade and that the success depends on the readiness, by courtesy of creative writing studies, participants' attitudes towards writing have changed positively and creative writing has influence on originality, and consequently on divergent thinking. From findings, it can also be said that the 3rd grade creative writing studies have contributed to formation of the level of readiness of participants.
Collections