Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Issue Date
Now showing items 1-20 of 391
-
Evaluation of A1 Level program at an English preparatory school in a Turkish university: A case study
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı İstanbul'da bir özel üniversitenin İngilizce Hazırlık Okulu'nda bulunan öğrencilerin, yabancı dil olarak İngilizce öğreten öğretmenlerin, seviye koordinatörünün ve program yöneticisinin, A1 ... -
Investigating l2 motivational self system of Turkish learners of English: A correlational study
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, Dörnyei'nin (2005, 2009) İkinci Dil Öğreniminde Öz MotivasyonSistemi'ni Türkiye'de Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğrenimi bağlamında araştırmayıamaçlamaktadır. Çalışmanın özel amacı (1) İngilizce ... -
Ortaokul yöneticilerinin öğrenci davranışlarının karşılaşılma sıklığına ilişkin görüşleri ve şiddetle başetme stratejileri (Esenyurt örneği)
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Dünya ülkeleri ile birlikte ülkemizde de şiddet, önemli bir toplumsal sorun haline gelmiştir. Günün her anında, her ortamda türleri ve nedenleri farklı olmakla birlikte şiddet karşımıza çıkmaktadır. Okullar toplumun birer ... -
Ergenlerin teknolojik zorbalık algıları ve buna yönelik teknolojik zorbalık farkındalığı eğitimi: Pilot uygulama
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Siber zorbalık son yıllarda birçok araştırmaya konu olan bir zorbalık türüdür. Araştırmalar teknolojinin gelişimi ve gençlerin internet kullanımının artmasına paralel olarak bu tür zorbalığa maruz kalan ve zorbalık yapan ... -
In-service training needs analysis of Turkish language and culture teachers in Germany-The example of Württemberg region
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)1960'lı ve 1970'li yıllarda büyük ölçekli işçi göçü ile Türk vatandaşları Almanya'da en büyük azınlık nüfusunu oluşturmuş ve Türk dili ülkede en yaygın olarak konuşulan ikinci dil haline gelmiştir. Türk ... -
The role of code switching in English as a foreign language classes: A case study at a private k-8 school
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Tarih boyunca İngilizce dili eğitimindeki yaklaşım ve metot değişiklikleri sebebiyle, anadil kullanımı yabancı dil eğitimi alanında en çok tartışılan konulardan biri olmuştur. Son zamanlardaki yaklaşımların çoğunun anadil ... -
Needs-based course evaluation for 2nd grade English learners: A case from Turkey
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı 2. sınıfta okuyan Türk öğrencilerin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenmeye karşı olan tutumlarını tanımlamanın dışında, dört becerinin, gramer yapılarının ve de sözcüklerin gelişimiyle alakalı bu ... -
Gaining insights into preparatory school instructors` and students` metaphorical images of EFL writing instructors through metaphor analysis
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, İstanbul'daki bir vakıf üniversitesindeki İngilizce okutmanlarının ve hazırlık öğrencilerinin, İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten yazma okutmanlarına olan mecazı fikirlerini incelemek ve aynı ... -
EFL students` perceptions of school-based testing: Lesson learnt from a local context
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Ölçmenin dil öğrenimi ve öğrenenleri üzerinde muhtemel oranda güçlü bir etkisi vardır. Yabancı dil öğretmenleri, öğrenenlerin gelişimlerini resmi ve gayri-resmi düzeyde ölçmeye gayret ederler. Bu bağlamda, her ölçme biçimi ... -
Metacognitive reading strategy awareness of b1 level prep class students
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, TC. Bahçeşehir Üniversitesi Hazılık Sınıfı B1 seviye öğrencilerinin okuma becerilerindeki üstbilişsel strateji farkındalığını ölçmeyi hedeflemektedir. 100 tane B1 seviye öğrencinin okumadaki üstbilişsel ... -
Harmanlanmış öğrenme ortamlarının hentbol temel becerileri gelişimine etkisi
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Harmanlanmış öğrenme ortamlarının hentbol temel becerilerini geliştirmeye etkisini incelemektir. Bu amaçla yüz yüze yapılan çalışmalarla birlikte, çevrimiçi ortamlardan Facebook'da `Hentbol ... -
Ortaöğretim devlet okullarında görev yapan öğretmenlerin yabancılaşma düzeyleri ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, ortaöğretimde çalışan yönetici ve öğretmenlerin işe yabancılaşma duyguları ile örgütsel adanmışlık algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma beş bölümden oluşmaktadır. Birinci ... -
Öğretmenlerde işten ayrılma niyetinin yordayıcısı olarak, iş-yaşam dengesi ve çalışmaya tutkunluk
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, özel okulda çalışan öğretmenlerde işten ayrılma niyeti yordayıcısı olarak iş-yaşam dengesi, çalışmaya tutkunluk konusunu ele almaktadır. Bu amaçla, iş-yaşam dengesi, çalışmaya tutkunluk, işten ayrılma niyeti ... -
Öğrencilerin ve öğretmenlerin kişisel yönelim örüntüleri arasındaki uyumu belirleme denemesi
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın genel amacı; bir eğitim kurumundaki öğrenciler ile bu kurumda çalışmakta olan öğretmenlerin kişisel yönelimlerini ve aralarındaki ilişkiyi belirlemektir. Bu genel amaç doğrultusunda; yatılı, burslu eğitim ... -
Attitudes of Turkish EFL learners towards the use of drama activities in English classes
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, 9. Sınıf öğrencilerinin, aynı zamanda yabancı dil öğretmenlerinin ve yöneticilerinin ikinci dil olarak İngilizce derslerinde dramaya karşı olan tutumlarını incelemektir. Bu çalışma, İngilizce dil edinimi ... -
Teaching grammar in context or in isolation for marked and unmarked structures
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma bazı dilbilgisi yapıların örneğin basit ve karmaşık yapıların öğretiminde tümden gelim ve tüme varım yöntemlerinin etkililiğini ve bu yöntemler arasında önemli bir farklılık var mı onu bulmayı amaçlamaktadır. ... -
The impact of gamified game-based vocabulary teaching on success and motivation
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, oyunlaştırılmış oyun temelli kelime öğretimi ve geleneksel kelime öğretiminin bir özel üniversitenin hazırlık programında yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin kelime dağarcığı gelişimi ve ... -
Effect of gamified game-based learning on l2 vocabulary retention by young learners
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın temel amacı, oyunlaştırılmış oyun temelli kelime öğreniminin çocukların kelime hazinesinde kalıcılığına etkisini ve çocukların algılarını incelemektir. Bu yarı deneysel çalışma, 2017 yılının bahar döneminde ... -
Turkish EFL teachers` and administrators` perceptions of short teacher training courses: The case of CELTA
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Certificate of Teaching English to Speakers of Other Languages (CELTA) programının Türkiye bağlamında uygulanabilirliğini ve öğretmenlerin bu sertifikayı ediminin gerekliğini araştırmaktır. Bu sözel ... -
Müdür yardımcılarının mesleki gelişimleri konusunda okul müdürlerinin yaklaşımlarının incelenmesi
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada müdür yardımcılarının yönetim alanındaki mesleki gelişimlerinin okul müdürü tarafından teşvik edilme durumu incelenmektedir. Araştırma, İstanbul İli, Büyükçekmece İlçesi, Meslek Liselerinde görev yapan 33 müdür ...