Investigating l2 motivational self system of Turkish learners of English: A correlational study
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Dörnyei'nin (2005, 2009) İkinci Dil Öğreniminde Öz MotivasyonSistemi'ni Türkiye'de Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğrenimi bağlamında araştırmayıamaçlamaktadır. Çalışmanın özel amacı (1) İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin İkinciDil Öğreniminde Öz Motivasyon Sistemi'nin bileşenleri (ideal ikinci dil benliği,çevremizin bizden beklediği ikinci dil benliği ve ikinci dil öğrenme tecrübesi)arasındaki ilişkiyi, (a) bu üç bileşen ve okul türü (devlet veya özel) arasındaki ilişkiyi,(b )bu üç bileşen ve cinsiyet arasındaki ilişkiyi ve son olarak da (2) bu üç bileşen veamaçlanan çaba arasındaki ilişkiyi incelemektir. Türkiye'de iki özel iki devlet ortaöğretim okulunda, yabancı dil olarak İngilizce eğitimi alan 170 öğrenciyeyapılandırılmış bir anket uygulanmıştır. Nicel ve korelasyonel araştırmalaradayanarak, toplanan veriler SPSS 17. 0 sürümüne girilmiştir. Çalışma, PearsonKorelasyon Katsayı analizi yoluyla, sistemin üç bileşeni arasında ve bu yapılar ileamaçlanan çaba arasında bir ilişki olduğunu bulmuştur. Ayrıca, okul türü, üç bileşenarasındaki korelasyon seviyesinde çok fazla değişim göstermezken, cinsiyetinçevremizin bizden beklediği ikinci dil benliği dışındaki bileşenlerle ilişkili olduğusaptanmıştır. Mevcut çalışma, İkinci Dil Öğreniminde Öz Motivasyon Sistemi'ninteorik geçerliliği ile ilgili daha önce yapılan çalışmaları desteklemekte ve farklı bağlamlarda ve farklı çalışma guruplarıyla dahafazla çalışma yapılmasını önermektedir.Anahtar Kelimeler: İkinci Dil Öğreniminde Öz Motivasyon Sistemi, Yabancı DilOlarak İngilizce, Devlet veya Özel Okul Bağlamı, Cinsiyet, Amaçlanan Çaba This study aims to investigate Dörnyei's (2005, 2009) L2 Motivational Self System inTurkish EFL context. Its particular goal is to examine relationships between/among(1) three components (ideal L2 self, ought-to L2 self, and L2 learning experience) ofL2 Motivational Self System of Turkish learners of English, (a) these threecomponents and type of school (public vs. private) and (b) these three components andgender, and lastly (2) these three components and intended effort. A structuredquestionnaire was administered to 170 EFL students in two public and two privatesecondary schools in Turkey. Drawing on the quantitative and correlational research,the collected data was analyzed using SPSS 17.0 version. Through Pearson CorrelationCoefficient (PCC) analysis, the study found that there was a correlation among threecomponents of the system and between these components and intended effort.Moreover, it was also depicted that while type of school did not show much differencein the correlation level among the three components, gender was correlated with theconstructs of the system except ought-to L2 self. The current study supports previousstudies on the theoretical validation of the L2 Motivational Self System andrecommends for further research in different settings and with different sample groups.Keywords: L2 Motivational Self System, EFL, Public vs. Private School Context,Gender, Intended Effort
Collections