Web destekli felsefe öğretiminde lise öğrencilerinin kazanımları ve görüşleri: Eylem araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Lise 11. sınıfta web destekli öğretim içeriği ile felsefe dersinin öğretilmesi konusunda yapılmış bir eylem araştırmasıdır. Araştırma, İstanbul ili Şişli ilçesi Şişli Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinin, Anadolu Teknik Bölümü 11/A bilişim sınıfının tüm öğrencileri (29 kişi) ile yapılmıştır. Öğrencilerin birbirleri ve öğretmenleriyle etkileşim kurabileceği, site üzerinden bilgi alışverişinde bulunabileceği, ders işleyişini, ölçme ve değerlendirme etkinliklerini gerçekleştireceği bir web sitesi hazırlanmıştır. Felsefe dersinin `Bilgi Felsefesi` ünitesiyle ilgili bir içerik hazırlanmış ve bu ünite web destekli olarak işlenmiştir. Uygulama sonrasında öğrenci kazanımlarını belirlemek için öğrencilerin web sitesinde yer alan etkinliklere yaptığı yorumlar değerlendirilmiş, sınıf ortamında ise öğrencilere uygulama sonrası çoktan seçmeli sorulardan oluşan bir sınav uygulanmıştır. Bunun yanında web destekli öğretim hakkında uzman görüşlerine başvurularak görüşme ve anket soruları hazırlanmış ve öğrencilere uygulanmıştır. Site içeriğinde yer alan 'Site Hakkında Öğrenci Önerileri' bölümündeki öğrenci görüşleri de ayrıca değerlendirmeye alınmıştır. Araştırmanın sonuçları öğrenci kazanımlarına açısından değerlendirildiğinde öğrencilerin uygulanan sınav ve etkinlikler bölümünde başarı gösterdikleri görülmüştür.Öğrenci görüşlerine göre araştırma sonuçları değerlendirildiğinde ise uygulamaya katılan öğrenciler web destekli dersin öğretiminde sitede yer alan öğrenme ortamlarının öğrenmeyi kolaylaştırdığını, soyut olan felsefe dersinin konularının daha çok somutlaştığını, görsel ve işitsel materyal kullanımıyla dersin zevkli işlendiğini, felsefe gibi diğer sözel derslerde de web desteği ile öğretimin yapılmasını istediklerini ve bu öğrenme ortamına olumlu yaklaştıklarını belirtmişlerdir. This study was an action research on teaching philosophy to 11th grade students via web-based teaching content. The research was conducted with all the students of 11/A Information Technologies class (29 students) of Anatolian Technical Department in Şişli Vocational and Technical High School in Şişli district of Istanbul province. A website was created for students to interact with each other and their teachers, exchange information via the website and perform the course process, measurement and evaluation activities. A content was prepared related to the unit named `Philosophy of Knowledge` of Philosophy course and this unit was taught in web-based format. After the application, students' comments to activites on the website was evaluated and a multiple choice exam was applied to the students in classroom environment in order to determine students' achievements. In addition, discussion and questionnaire questions were prepared with reference to the expert opinion about the web based teaching and applied to the students. Student views were also taken into consideration in 'Student Advice About the Site' section in website content.When the results of the study were evaluated according to students' achievements, they revealed that web based philosophy teaching had positive effects on students.When the results of the research was evaluated according to the students' achievement, it was seen that the students were successful in exam and activity sections which was applied.When the research results were evaluated according to students' views, the students who got involved in the application stated that learning environment on the website made learning easier, the subjects of the abstract philosophy course became more concrete, the course was handled with the use of audio and visual materials tastefully, they wanted the other verbal lessons like philosophy to be taught them with web based teaching method, they leant towards this learning approach.
Collections