Browsing EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ by Title
Now showing items 1-20 of 391
-
11. sınıf kimya dersinin ters yüz sınıf modeli ile işlenmesi: Bir durum araştırması
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-07)Yaşadığımız çağda bilim ve teknoloji alanında gerçekleşen hızlı değişimler eğitim alanında da yeni gereksinimlerin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Eğitim alanında ortaya çıkan yeni gereksinimlerin karşılanmasının ve ... -
2016-2017 eğitim öğretim yılında ses gruplarında, harf yazımlarında ve harf bağlama biçiminde yapılan değişikliğe ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-03)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim birinci sınıf Türkçe dersi ilk okuma yazma öğretiminde, 2016- 2017 eğitim öğretim yılında ilk okuma yazma öğretiminde ses gruplarındaki harflerin öğretim sırasında, bazı harflerin ... -
48-66 aylık çocukların gelişimine uygun çocuk kitabı kriterlerinin belirlenmesinde Delphi tekniği uygulaması
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, uzman görüşleri yoluyla, 48-66 aylık çocukların gelişimine uygun çocuk kitabı kriterlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Delphi tekniğinin kullanıldığı çalışmada 28 farklı üniversitenin Okul Öncesi Öğretmenliği ... -
5, 6 ve 7. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki etkinliklerin yenilenmiş bloom sınıflamasına göre yaratıcılık açısından değerlendirilmesi
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-13)Bu çalışma ile MEB'in belirlemiş olduğu ve 5, 6 ve 7.sınıf Türkçe ders kitabı olarak kullanılan kitaplarda bulunan etkinliklerinin Yenilenmiş Bloom Sınıflamasına göre analiz etmek, incelenen kitaplarda yer alan ... -
5-6 yaş grubu okul öncesi eğitim alan çocukların baba ilgi düzeyleri ile sosyal beceri düzeyleri arasındaki ilişki
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-13)Bu araştırmada okul öncesi eğitimine devam eden 5 ve 6 yaş grubu öğrencilerinin baba ilgi düzeyleri ile sosyal beceri düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemek amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel ... -
5. sınıf matematik dersinin harmanlanmış öğrenme ortamında işlenmesi: Bir durum çalışması
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-04)Teknolojik gelişmeler günümüzde eğitim-öğretim ortamlarında kendini göstermekte ve özellikle zor bir ders olarak kabul edilen matematik derslerinde de bu gelişmelerden yararlanmanın yolları aranmaktadır. Bu araştırmada ... -
6. sınıf öğrencilerinin paragraf yazma becerilerine yönelik etkili dönüt verebilme: Bir eylem araştırması
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-16)Bu eylem araştırmasının amacı Türkçe dersinde öğrencilerin yazma becerileri ile dönüt arasındaki ilişkiyi anlamak ve öğrencilerden alınan dönüt ile de gelecekteki yazma çalışmalarına yönelik bir plan oluşturmaktır. Bu amaç ... -
60-71 aylık çocukların ortaklaşa problem çözme sürecinde düzenleme davranışlarının incelenmesi
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-31)Bu çalışma; küçük çocukların ortaklaşa problem çözme sürecinde özdüzenleme, eşli düzenleme ve sosyal paylaşımlı düzenleme davranışlarını farklı güçlük düzeylerinde görevler yardımıyla keşfetmeyi ve düzenleme davranışlarının ... -
60-75 aylık çocukların stem etkinliklerinde problem çözme ve bilişsel düşünme becerilerinin incelenmesi
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-16)Okul öncesi eğitim, çocukların bilişsel, sosyal-duygusal, psiko-motor, öz bakım ve dil gibi tüm gelişimsel basamakları destekleyen ve zorunlu ilkokul çağının temellerini meydana getiren yetkinliklerin göz önünde bulundurulduğu ... -
7. ve 8. sınıf öğrencilerinin matematik tutumları ile matematik kaygılarının ilişkisel ve karşılaştırmalı olarak incelenmesi
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-04)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 7. ve 8. sınıfta okuyan öğrencilerin matematik dersine yönelik kaygı ve tutum düzeylerinin incelenmesidir. Çalışmada ayrıca bu değişkenlerin farklı demografik değişkenlere göre farklılaşıp ... -
8-10 yaş grubu öğrencilerine uygulanan temel düzey kodlama, robotik, 3D tasarım ve oyun tasarımı eğitiminin problem çözme ve yansıtıcı düşünme becerilerine etkisi
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-06)Bu çalışmanın amacı, 8-10 yaş grubu öğrencilere verilen kodlama, robotik, 3D tasarım ve oyun tasarımı eğitiminin, öğrencilerin problem çözme ve yansıtıcı düşünme becerileri üzerindeki etkisini incelemektir. Hazırlanan bu ... -
A blended academic writing course for medical students: Diognosing eap writing needs and syllabus design
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, bir grup tip öğrencisinin akademik yazma ihtiyaçlarını/ yeterliliğini ölçmek, akademik yazmadaki tercihlerini ve ilgilerini bulmak ve bilişsel teknolojiler ile harmanlanmış öğrenim sistemine karşı ... -
A case study in an english preparatory school in Turkey: Do online practice tests contribute to success in in-class exams?
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-02)Her düzeydeki eğitim kurumları 2000'li yılların başlarından beri mevcut harmanlanmış öğrenme modellerini adapte ederek uygulamaya veya kendi öğrencilerinin ihtiyaçlarını daha iyi karşılayabilmek için kendi harmanlanmış ... -
A Case study on mobile-blended collaborative learning in an English as a foreign language (EFL) context
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Sınıf dışında öğrenme amacıyla mobil araçların yaygın olarak kullanılması yabancı dil öğrenme bağlamında son zamanlarda büyük ilgi uyandırmıştır. Öğrenciler bir yabancı dili öğrenirken birtakım güçlüklerle karşılaştıkları ... -
A case study on teacher and student perceptions towards the online English exams
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı hem İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin, hem de öğrencilerin İngilizce dersinde yapılan Online sınavların eğitim amaçlı kullanımı ile ilgili olan tutumunu araştırmaktır. 2017-2018 eğitim ... -
A case study: The potential impact of task-based instruction on EFL learners` writing self-efficacy
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, görev temelli öğretim tekniğinin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yazma öz yeterliliği üzerine olan etkisini ve öz yeterliliği etkileyen potansiyel faktörleri incelemiştir. Çalışmaya, İzmir ... -
A comparative study of task-based and traditional instruction on student motivation and vocabulary development in 7th grade Turkish EFL classrooms
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, göreve dayalı öğrenim ve geleneksel yöntemin Türkiye İstanbul'da özel bir okulda öğrenim gören yabancı dil olarak İngilizce öğrenen 7.sınıf öğrencilerinin motivasyonu ve kelime dağarcığı üzerindeki ... -
A comparative study of Turkish and international adult efl students` perceptions of formative assessment
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-17)Bu vaka çalışmasının amacı, Türkiye'de eğitim veren bir vakıf üniversitesinin Modern Diller Bölümünde İngilizce eğitimi alan Türk ve uluslararası yetişkin öğrencilerin -milliyet ve cinsiyet farklılıklarını gözeterek- ... -
A comparative study on the effectiveness of explicit and implicit instruction on the vocabulary development in 5th grade Turkish EFL classrooms
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma çalışmasının amacı Türk yabancı dil sınıflarında dolaylı ve doğrudan kelime öğretiminin kelime gelişimi üzerinde etkililiğini incelemek ve karşılaştırmaktır. Çalışma ayrıca yabancı dil olarak İngilizce ... -
A corpus-based analysis of introductory letters from an elf perspective
(BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-10)Bu bütünce çalışması, Türk, Ekvadorlu ve Ugandalı ortak dil olarak İngilizce kullanıcılarının tanışma ve cevap mektuplarının bütünce analizinin sonuçlarını sunmaktadır. Bu amaçla, Ekvadorlu, Ugandalı ve Türk öğrencilerin ...