The effect of jigsaw cooperative learning technique on B2 level Turkish EFL university students` reading motivation
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, B2 seviye İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerinin okuma dersinde öğrencilerin motivasyonları ve sınıf içinde ve dışında İngilizce okumaya karşı davranışları açısından yapboz işbirlikli öğrenme tekniğinin kullanımını ve yapboz işbirlikli öğrenme tekniğinin öğrencilerin davranış ve motivasyonları üzerinde fark edilen bir etkisi olup olmadığını araştırmaktır. Bu çalışma, Türkiye, İstanbul'da bir vakıf üniversitesinde okuyan 14 hazırlık okulu öğrencilerine uygulanmıştır. Veriler, çeşitleme yaklaşımını kullanarak ön-anket ve son-anketlerden, yarı yapılandırılmış görüşmelerden ve araştırmacı öğretmenin yansıtıcı notlarından toplanmıştır. Nitel verileri toplamak için katılımcılara yapboz tekniğiyle yapılan okuma dersleri öncesi ve sonrasında okuma motivasyon anketleri verilmiştir. Öğrencilerin sınıf içinde ve dışında okumaya karşı genel tutumlarından oluşan anketin ilk iki kısmı yapboz tekniği kullanmadan yapılan derslerden sonra verilirken, ilk iki kısımla birlikte işbirlikli bir şekilde veya bireysel olarak okumadan oluşan üçüncü kısım, okuma derslerinde yapboz tekniğinin uygulanmasından sonra verilmiştir. Katılımcıların ankete cevapları betimsel istatistikler kullanarak analiz edilmiştir. Amaç, öğrencilerin İngilizce okumaya karşı sınıf içinde ve dışında tutum ve motivasyonlarını ve işbirlikli bir şekilde veya bireysel olarak mı okumayı tercih edip etmediklerini incelemektir. Ek olarak, nicel veri analizi, mülakata katılmak için uygun ve istekli olan 5 öğrenciye uygulanan yarı yapılandırılmış görüşmelerle toplanan verilerin kullanımlarıyla yapılmıştır. Ayrıca, yapboz tekniğiyle yapılan ve yapılmayan dersler esnasında, araştırmacı öğretmenin yansıtıcı notları tutulmuştur. Amaç, öğrencilerin sınıf içinde ve dışında İngilizce okumaya karşı düşüncelerini ve algılarını ve okuma derslerinde yapboz tekniğinin etkisini derinlemesine araştırmaktır. Bu sınıf içi etkinlik araştırmasının bulguları yapboz işbirlikli öğrenme tekniğinin katılımcıların okuma motivasyonunu olumlu bir şekilde etkilediğinin fark edildiğini görülmüştür. Son olarak, Bulguların çıkarımları tartışılmış ve ileride yapılabilecek araştırmalar için tavsiyeler verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Yapboz İşbirlikçi Öğrenme Tekniği, Okuma Motivasyonu, Yabancı Dil Olarak İngilizce Eğitimi The purpose of this study was to investigate the use of jigsaw cooperative learning technique in a B2 level Turkish EFL reading class in terms of learners' reading motivation and attitudes towards reading in English in and outside the class and also investigate whether jigsaw cooperative learning technique had any perceived effect on their attitudes and motivation. This study was carried out with 14 preparatory school students studying at a foundation university in Istanbul, Turkey. Data were gathered through a triangulated approach in which pre- and post- questionnaires, semi structured interviews and teacher/researcher's reflective journals were used. In order to obtain the quantitative data, the participants were given a reading motivation questionnaire before and after the jigsaw reading lessons. While the first two sections of the questionnaire which are about their general attitudes towards reading in and outside the class were given after the lessons which were conducted without using jigsaw technique, the first two sections with the third section, which is reading collaboratively and individually, were given after the implementation of jigsaw technique in their reading courses. The participants' responses in the questionnaire were analysed using descriptive statistics. The aim was to examine their attitudes and motivation towards reading in English in and outside the class and whether they prefer reading collaboratively and individually. In addition, qualitative data analysis was done using the data gathered through semi-structured interviews applied to five students who were available and eager to attend. Also, teacher/researcher's reflective journals were kept during the lessons conducted with and without jigsaw technique. The aim was to probe into their ideas and perceptions about reading in English in and outside the class and the effect of jigsaw technique in reading lessons. The findings of this action research indicated that jigsaw cooperative learning technique is perceived to positively influence the reading motivation of the participants. Finally, the implications of the findings were discussed and recommendations were proposed for further research.Keywords: Jigsaw Cooperative Learning Technique, Reading Motivation, English as a Foreign Language (EFL)
Collections