Examining the integration of intercultural communicative competence in esl/efl textbooks
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda artan globalleşme ve İngilizce dilinin lingua franca (ortak dil) anlamındaki artan rolü ile birlikte kültürlerarası iletişimsel yeterlik yabancı dil öğrenicileri açısından bir zorunlu tema haline gelmiştir. Bu durum dil ve kültür entegrasyonun yabancı dil öğretiminde artan önemi sonucunu doğurmuştur. Yabancı dil öğretiminde en önemli araçlardan biri olan ders kitaplarının örnek ve bilgi açısından çeşitli kültürler arası elementler içermesi önem arz etmektedir. Ders kitaplarının içeriğinde farklı kültürlere ait kültürel öğelerin yansıması ve kültürlerarası iletişim yeterliği edinişi ders kitaplarından beklenen özelliklerdir. Mevcut tez ikinci/yabancı dil olarak İngilizce ders kitaplarının içeriğini kültürler arası iletişimsel yeterlilik bağlamında incelemektedir. Bu içerik analizi çalışmasında Türkiye'de yaygın olarak kullanılan A1 ve A2 seviyelerinde ikinci/yabancı dil olarak İngilizce ders kitapları kültürler arası elementler açısından incelenmiştir. Bu çalışmanın amacı ders kitaplarına entegre edilen kültürlerarası iletişim yeterliliği öğelerini iki araştırma sorusunu bağlamında cevaplamaktı. İlk soru kültürler arası iletişim yeterliliği öğelerinin ders kitaplarına entegre edilme boyutunu yansıtmayı hedeflemekteydi. İkinci soru kültürlerarası iletişim yeterliliği öğelerinin ders kitaplarına nasıl entegre edildiğini bulmayı hedeflemekteydi. Sonuçlar ders kitaplarına belli bir dereceye kadar kültürler arası iletişim yeterliliği entegre edildiğini ortaya çıkarmıştır. En yaygın kültürler arası iletişimsel entegrasyon alanları farklı kültürler hakkında merak uyandırma, yabancı dil kültürünün yaratıcı sanat eserleri ve çeşitli kültürlerin yansıtılmasını içermektedir. Son olarak bu çalışma ikinci/yabancı dil olarak İngilizce ders kitaplarında kültürler arası iletişimsel yeterliliği açısından çeşitli pedogojik çıkarımlar sağlamaktadır. With the rise of globalization and the increasing role of English as a lingua franca (ELF) over the last decades, intercultural communicative competence (ICC) has become an imperative theme for foreign language learners. This has led to a growing importance of integration of language and culture in foreign language teaching. Since textbooks are one of the most important tools for foreign language teaching, it is essential that they include examples or information regarding various intercultural elements. The illustration of cultural components of different cultures in the content of the textbook and the scope of the textbooks with regards to intercultural communicative competence are the expected criteria from textbooks. This thesis investigates the EFL/ESL textbook content in terms of intercultural communicative competence. In this content analysis study, a set of ESL/EFL textbooks for A1 and A2 levels commonly used in Turkey were examined to identify intercultural elements. The aim of the study was to answer two research questions related to the integration of ICC competence to the textbooks. The first question aimed to display the extent of intercultural elements integrated to the textbooks. The second question aimed to find out how the ICC components were integrated to the textbook. The findings revealed ICC has been integrated in these textbooks to a certain extent. The most common areas of ICC integration include encouraging curiosity about other cultures, creative arts of the foreign language culture and representation of variety of cultures. Lastly, this study provides several pedagogical implications for the integration of ICC for EFL/ESL textbooks integration.
Collections