Investigating the use of a mobile flashcard application Rememba on the vocabulary development and motivation of Turkish EFL learners
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı kelime kartları içeren ve aralıklı tekrar sistemi ile çalışan bir cep telefonu uygulaması olan Rememba'nın, bir vakıf ünversitesinin hazırlık okuluna kayıtlı, İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin kelime öğrenimi ve motivasyonları üzerindeki etkisini araştırmaktır. Bu araştırmanın diğer bir amacı, öğrencilerin ve öğretmenin derste kullanılan bu uygulama hakkındaki algılarıyla ilgili bilgi toplamaktır. Katılımcılar İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen üst-orta düzey seviyede 38 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplamak için nitel ve nicel yöntemler kullanılmıştır. Nicel veriler ön test ve son test olarak kullanılan kelime testi ve motivasyonu ölçen anketten oluşmaktadır. Nitel veriler için öğrenciler ve öğretmen tarafından tutulan yansıtıcı günlükler ve açık uçlu sorular analiz edilmiştir. Araştırma sonunda, kullanılan mobil uygulamanın, öğrencilerin kelime öğrenimlerinde ve motivasyonlarında olumlu bir etkisi olduğu görülmüştür. Ayrıca, öğrenciler ve öğretmen uygulamanın kelime öğrenimi ve öğretiminde kullanılması ile ilgili olumlu görüşler bildirmişlerdir. The major purpose of this study is to investigate the effects of Rememba, a mobile flash card application with a spaced repetition system, on the vocabulary development and motivation of Turkish EFL students enrolled in a language preparatory program at a foundation (non-profit, private) university in Istanbul, Turkey. The study also attempts to find out the perceptions of the students and the teacher about incorporating this mobile tool in their classroom practices. The participants of were 38 students and one teacher of an upper-intermediate level preparatory class. In this quasi-experimental study, data were gathered from pre- and post- tests, a motivation questionnaire, open-ended questions and reflective journals. The obtained findings revealed that the implementation of Rememba resulted in significantly higher vocabulary gains and enhanced motivation of the learners. The findings also suggested that both students and the teacher perceived the use of this mobile tool positively while teaching and learning vocabulary in their classroom.
Collections