An investigation into relations between autonomy and language learning strategy use
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma bir sağlık üniversitesinde İngilizce dersleri alan bir grup öğrencinin öğrenen özerkliği ve dil öğrenme stratejisi kullanımı arasındaki ilişkiyi araştırmak amacı ile yapılmıştır. Bu iki kavram arasındaki ilişkiyi belirlemek için 190 öğrenciye iki parçadan oluşan bir anket dağıtıldı: 1) strateji tercihlerini tespit eden bir anket ve 2) öğrenen özerkliği puanlarını ölçen bir anket. SPSS, ANOVA ve bir takım tanımlayıcı istatistikler ile nicel analiz yöntemleri uygulandı. Yapılan analizlere göre; a) dil yeterliliği yüksek öğrenciler düşük dil yeterliliğine sahip muadillerine göre daha yüksek öğrenen özerkliğine ve yüksek oranda strateji kullanımına sahiplerdir, ancak cinsiyet ve yaş bakımından ciddi bir farklılık tespit edilmemiştir b) öğrenme stratejileri genellikle öğrenme sürecini daha verimli, etkili ve farkındalıkla yönlendirmeye ve kontrol etmeye yardımcı olması bakımından öğrenen özerkliğini arttırmada son derece faydalıdır. Bu araştırmanın bulgularına dayanarak, öğrencilerin özerklik seviyelerinin artması için üniversitelerde öğrenen özerkliğinin desteklenmesi tavsiye edilir. Buna ek olarak, üniversite öğrencilerine uygun stratejileri etkin kullanmaları için strateji eğitimi sağlanabilir ve akademik yıl boyunca İngilizce dersi müfredatına ve ders gereçlerine yoğun bir strateji eğitimi programı yerleştirilip uygulanabilir. This study aimed to explore the relationship between learner autonomy and language learning strategy use of a group of students taking English lessons at a healthcare university. To determine the relationship between these two concepts, 190 students responded a questionnaire consisting of two parts: 1) a questionnaire that identified participants' strategy preferences and 2) a questionnaire that measured participants' learner autonomy scores. After collecting the data, quantitative analysis method was performed via SPSS by conducting ANOVA test and some descriptive statistics. It is revealed that; a) high-proficient learners had greater autonomy and strategy use compared to their low-proficient counterparts, however there was no significant difference in terms of gender and age b) learning strategies are truly efficient in terms of promoting learner autonomy due to the fact they lead the students to direct and take control of their own learning in a more aware, efficient and effective sense. Based on the findings, it is recommended that autonomy should be promoted at universities to lead learners to become masters of their autonomous learning. In addition, strategy training could be provided for the students to use strategies effectively and extensive strategy training can be implemented into English course curriculum and materials.
Collections