Perceiving the binary: an attitudinal assessment of English educational curricula by native and non-native English teachers in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Türkiye'deki İngilizce eğitim programları bağlamında, ana dil konuşuru olan (NEST) ve olmayan (non-Nests) eğitmenler arasındaki mesleki ayrımın niteliğini saptamak ve tanımlamaktır. Ayrıca, bu araştırma, İngilizcenin Türk öğrenciler tarafından yabancı dil olarak öğrenilmesi için hazırlanmış bir programda NEST ve non-NEST ifadeleri arasındaki ikili ilişkiyi, Ana Dili Konuşma Modellerini (NSM) kullanmanın rolünü ve İngilizce'nin Uluslararası Bir Dil Olarak (EIL) bu eğitim programları içerisinde temel pedagojik felsefe olarak kullanılmasının ilkeleri arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Bu amaçlar doğrultusunda veriler, kurumlar ve öğretmenler için düzenlenmiş iki online anket, bir Likert tipi ölçek ve kurumların açıklamalarını ve öğretmenlerin bu profesyonel farklılığı nasıl deneyimlediklerini karşılaştıran açık uçlu sorulardan oluşan anketler aracılığıyla, İstanbul'daki 9 vakıf (kar amacı gütmeyen, özel) üniversitesinin İngilizce hazırlık programlarında görev alan 82 öğretmen ve bölüm başkanından toplanmıştır. Okul Profili Anketleri'nin makro analizinden elde edilen bulgular, okulların EIL ilkelerini değişkenlik gösteren derecelerde yorumladıklarını ve bunun sonucuna bağlı olarak da müfredatlarının çeşitlilik gösterdiğini ortaya koymuştur. Bunun yanı sıra, Öğretmen Anketi'nden elde edilen sonuçlar, EIL ilkelerine kuvvetle inanan öğretmenlerin incelenen programların her birinde müfredat tasarımı sürecinde önemli bir rol oynadığını gösterdi. Öte yandan, mikro analizler, öğretmenlerin müfredat tasarımının genel felsefesini kabul etme eğiliminde olduğunu ve bu da kurum ve öğretmen inançları arasındaki ilişkinin daha döngüsel bir nitelik barındırdığını gösteriyor. Bu bulgular, EIL ilkelerinin Türkiye'deki İngilizce Eğitim Programları arasında daha yaygın hale gelmesine rağmen, bu programların genellikle bu ilkeleri uygularken müfredat tasarımı sürecinde eğitim kadrosu bileşenini çoğunlukla ihmal ettiğini göstermektedir. The purpose of this study was to ascertain and describe the nature of the professional binary between Native English-speaking instructors (NESTs) and non-Native English-speaking instructors (non-NESTs) within the context of English educational programs in Turkey. Additionally, this research explores the relation between the expression of the NEST/non-NEST binary at a Turkish EFL program, the role of using Native Speaking Models (NSMs) as well as the principles of English as an International Language (EIL) as a foundational pedagogical philosophy within those educational programs. Data was collected from 82 teachers and department heads from 9 foundation (non-profit, private) university-based English preparatory programs in Istanbul, Turkey, via two online surveys tailored for institutions and teachers, a Likert-type-scale and open-ended questions to compare how institutions explain and instructors experience this professional dichotomy. Findings from the macro-analysis of the School Profile Surveys revealed that schools have interpreted EIL principles to varying degrees, resulting in a spectrum of their curriculum. Meanwhile, results from the Teacher Survey displayed that teachers, who strongly believe in EIL principles, play a major part in the curriculum design process for each program. However, the micro-analyses displayed that teachers tend to agree with the overall philosophy of their curriculum design, implying a more cyclic nature between institution and teacher beliefs. These findings indicated that, although it appears that while EIL principles are becoming more popular amongst Turkish EFL Programs, the programs often neglect the personnel aspect of their curriculum design when applying EIL principles to their programs.
Collections